برخی از متخصصان ممکن است بگویند که آموزش برنامه نویسی با گوشی “غیر ممکن” است. اگرچه این حرف تا حدودی درست است (یعنی یادگیری صفر تا صد برنامه نویسی با گوشی قطعا کار سختی خواهد بود) ، اما به این معنی نیست که نمی‌توانید مهارت‌های کدنویسی خود را در حالی که در حال حرکت هستید بهبود ببخشید.

در واقع، بسیاری از اپ‌های کدنویسی خارق‌العاده (و رایگان!) وجود دارند که هر کسی می‌تواند از آن برای توسعه این مهارت استفاده کند. به عنوان یک امتیاز، بسیاری از این پلتفرم‌های برنامه نویسی مبتنی بر اپلیکیشن دارای عملکرد دسکتاپ هم هستند.

افزودن برنامه کدنویسی مناسب به گوشیتان می‌تواند مهارت‌های علوم کامپیوتر شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مهم نیست که در چه سطحی از برنامه نویسی هستید، می‌توانید از هر یک از برنامه‌های لیست شده در زیر تجربه ارزشمندی کسب کنید.

آموزش برنامه نویسی با گوشی – بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری کدنویسی

skill app: کدنویسی را بیاموزید

Skill App یک ابزار برای آموزش برنامه نویسی با گوشی است که دروس کوتاه در طیف وسیعی از زبان‌های برنامه نویسی مانند پایتون، سی و جاوا ارائه می‌دهد.

این اپ، آموزش‌های واضح را با آزمون‌ها و نمونه‌های واقعی ترکیب می‌کند و زبان‌آموزان را در همه سطوح در خود جای می‌دهد. از دوره‌های مبتدی پایتون گرفته تا موضوعات پیشرفته مانند یادگیری ماشینی، Skill App به علایق مختلف پاسخ می‌دهد.

محیط بدون تبلیغ، به‌روزرسانی منظم محتوای آن، و ویژگی‌های ردیابی پیشرفت، تجربه یادگیری بدون وقفه و خودسرانه‌ای را فراهم می‌کند. نسخه رایگان آن، مقدمات زبان پایه را ارائه می‌دهد، در حالی که اشتراک Premium دسترسی گسترده به منابع را اعطا می‌کند.

 در نهایت، Skill App  یک پلتفرم جامع برای هر کسی است که قصد دارد مهارت‌های کدنویسی خود را گسترش دهد.

توجه: برنامه skill app در حال حاضر فقط برای iOS در دسترس است.

Mimo : اپ آموزش برنامه نویسی با گوشی

آموزش برنامه نویسی با گوشی

مانند آکادمی خان، Mimo  یک برنامه ایده آل برای هر کسی است که تازه سفر برنامه نویسی خود را شروع کرده است. این برنامه که با در نظر گرفتن افراد مبتدی طراحی شده، به کاربران یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از یک سری بازی‌ها و آزمون‌های اعتیاد آور کدنویسی کنند. پس از اتمام درس‌های روزانه، سکه‌هایی دریافت خواهید کرد که می‌توانید برای ویژگی‌های ویژه درون‌برنامه از آنها استفاده کنید.

در حالی که Mimo برای مبتدیان طراحی شده، آرایه وسیعی از زبان‌های برنامه نویسی مانند  HTML، پایتون، جاوا اسکریپت و ++ C را آموزش می‌دهد. برای کمک به شخصی‌سازی تجربه‌تان، Mimo  از همان ابتدا از شما می‌پرسد که آیا دانش کدنویسی دارید و آیا به توسعه وب یا پایتون علاقه‌مند هستید یا خیر.

بهتر از همه، Mimo  برای استفاده و دانلود در دستگاه‌های iOS و Android رایگان است.
 Mimo دقیقاً یک اپ تلفن هوشمند است. بنابراین، شما نمی‌توانید تمرینات خود را روی دسکتاپ انتقال دهید.

آکادمی خان

اگر می‌خواهید به صورت سطحی و کلی در علوم کامپیوتر دانش پیدا کنید، آکادمی خان مکانی عالی است. از آنجایی که این پلتفرم غیرانتفاعی است، دانلود آن و یادگیری از مجموعه وسیع دوره‌های مبتنی بر ویدئو، هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

اگر کل دوره علوم کامپیوتر آکادمی خان را گذرانده‌اید، باید درک اولیه‌ای از مهارت‌های رایج مانند طراحی با جاوا اسکریپت، HTML/CSS  و SQL داشته باشید. علاوه بر دوره‌های به سبک سخنرانی، آکادمی خان چالش‌های تعاملی زیادی را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند تا تئوری‌ها را عملی کنید.

اگرچه این اپ ممکن است بهترین انتخاب برای کدنویسان متوسط ​​نباشد، آکادمی خان به تازه واردان راهی رایگان و انعطاف پذیر برای یادگیری اصول اولیه ارائه می‌دهد.

SoloLearn – اپ آموزش برنامه نویسی با گوشی

مانند  Mimo، SoloLearn  یک برنامه مبتدی است که با اصول اولیه شروع می‌شود و به تدریج به موضوعات پیشرفته می‌رسد. هنگامی که برنامه SoloLearn را دانلود کردید، می‌توانید فوراً دوره‌های کوتاهی را در مورد موضوعات مهمی مانند جاوا اسکریپت، C، یادگیری ماشین و HTML بگذرانید. پس از خواندن هر درس، قبل از رفتن به دوره بعدی، باید یک آزمون سریع بدهید.


با این حال، لازم نیست هنگام یادگیری در این برنامه “انفرادی” پیش بروید.! SoloLearn دارای بسیاری از ویژگی‌های جامعه محور است که به کاربران کمک می‌کند تا سؤالات خود را مطرح کنند و با کدنویسان دیگر ارتباط برقرار کنند. برنامه Solo Learn علاوه بر زمین بازی برنامه نویسی، دارای یک فید رسانه اجتماعی و صفحه بحث و گفتگو است.

اگرچه SoloLearn برای دانلود رایگان است، اما اشتراک پولی “Pro” را نیز ارائه می‌دهد. SoloLearn  هم با رایانه‌های رومیزی و هم با تلفن‌های هوشمند سازگار است.

Grasshopper

Grasshopper  که توسط توسعه دهندگان گوگل طراحی شده است، یکی دیگر از برنامه‌های بازی محور است که انتخاب خوبی برای کدنویسان جدید است. هر دوره در این برنامه زیبا به شما اصولی مانند متغیرها، حلقه‌ها و دستورات if را با استفاده از ترکیبی از آزمون و بازی می‌آموزد. با پیشرفت به سطوح نهایی، باید بتوانید اولین صفحه وب خود را طراحی کنید.

نکته‌ای که در مورد Grasshopper باید به آن توجه کرد این است که فقط بر روی جاوا اسکریپت تمرکز می‌کند. این مورد می‌تواند یک مقدمه عالی برای دانشجویان جدید باشد اما دانش آموزان متوسط ​​و پیشرفته از برنامه Grasshopper استفاده زیادی نخواهند کرد. با این حال، با توجه به اینکه Grasshopper  برای استفاده در تلفن و دسکتاپ رایگان است، شکایت کردن از آن بسیار سخت است!

Programming Hub – یادگیری برنامه نویسی با گوشی و کدنویسی آنلاین

از میان بسیاری از برنامه‌های کدنویسی که اکنون در دسترس هستند، Programming Hub بدون شک معتبرترین برنامه در بخش فناوری جهانی است. در واقع، این برنامه تحقیقاتی اکنون دارای “مهر تایید” از فیسبوک و گوگل است. شکی نیست که برخی از بزرگ‌ترین بازیگران فناوری، دوره‌های آموزشی در کتابخانه وسیع Programming Hub را تحسین می‌کنند.

تمام دوره‌های حرفه‌ای Programming Hub شامل بازی‌های تعاملی برای حفظ انگیزه زبان آموزان است. تعدادی از موضوعاتی که می‌توانید به صورت رایگان یاد بگیرید عبارتند از:  HTML، SEO  و CSS. اگر عضویت حرفه‌ای پولی را انتخاب کنید، می‌توانید موضوعات پیشرفته بی شماری مانند  Java Spring، SQL  و هک اخلاقی را بیاموزید.

به عنوان یک امتیاز، یک گواهی الکترونیکی دریافت خواهید کرد که می‌توانید بعد از هر درس در پروفایل لینکدین خود نمایش دهید. از آنجایی که Programming Hub در زمینه فناوری شهرت بالایی دارد، این امتیاز می‌تواند رزومه شما را تقویت کند.

Codecademy Go

Codecademy  با بیش از 45 میلیون کاربر، بدون شک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین برای کدنویسی است. اگرچه Codecademy بیشتر به خاطر مجموعه‌های مبتنی بر وب خود شناخته شده است، اما اکنون یک برنامه شیک برای دستگاه‌های iOS و Android ارائه می‌دهد. زبان‌آموزان می‌توانند از برنامه «Codecademy Go» برای بررسی مفاهیم مرتبط با زبان‌های برنامه‌نویسی مانند  HTML، CSS، Python و JavaScript استفاده کنند.

با این حال، استفاده از Codecademy Go به عنوان یک اپ مستقل، بهترین ایده نیست. در واقع، توسعه دهندگان فقط قصد داشتند از Codecademy Go در کنار پلتفرم وب خود استفاده کنند. بهتر است Codecademy Go  را به عنوان یک “راهنمای مطالعه” در اندازه جیبی در نظر بگیرید که می‌تواند به شما کمک کند مفاهیم مهم را در لحظه مرور کنید.

برنامه Codecademy Go فقط به کاربران اجازه می‌دهد به یک تمرین در روز در حالت رایگان دسترسی داشته باشند. اگر می‌خواهید در مورد آموزش برنامه نویسی با گوشی جدی‌تر باشید، باید برای برنامه Codecademy Pro  هزینه بپردازید.

Programming Hero

به جای انجام بازی‌های ویدیویی، چرا بازی‌های خود را روی برنامه Programming Hero نسازید؟ این برنامه سرگرم‌کننده برای گوشی‌های هوشمند به کاربران کمک می‌کند تا اصول کدنویسی را یاد بگیرند و در عین حال یک بازی میان کهکشانی هیجان‌انگیز ایجاد کنند. علاوه بر توسعه بازی، کاربران برنامه در مورد موضوعات پیشرفته تری مانند  Python، الگوریتم‌ها، ساختارهای داده و OOP نیز خواهند آموخت.

Programming Hero همچنین از یک زمین بازی برنامه نویسی و یک انجمن پشتیبانی می‌کند که در آن کاربران می‌توانند چت کنند و پروژه‌های برنامه نویسی خود را به نمایش بگذارند. اگر این موارد برای شما کافی نبود، این را هم بدانید که Code.org  اخیرا برنامه Programming Hero را به عنوان یکی از برنامه‌های مورد علاقه خود فهرست کرده است.

Enki

Enki یک برنامه کدنویسی محبوب است که از دوره‌های کوچک یا میکرودرس برای آموزش مفاهیم کدنویسی استفاده می‌کند. هر روز، کاربران Enki می‌توانند مهارت‌های کدنویسی خود را با خواندن یک یادداشت توضیحی مختصر و انجام یک مسابقه تمرین کنند. این برنامه همچنین دارای چند بازی جدید به زبان‌های مختلف برنامه نویسی است تا شما را سرپا نگه دارد.

علاوه بر جاوا اسکریپت، HTML  و  CSS، برنامه Enki همچنین دارای دوره‌های پیشرفته‌ای مانند  Git، Linux، SQS و Python است. اگرچه Enki چند کلاس رایگان ارائه می‌دهد، اما اگر می‌خواهید تجربه کامل را داشته باشید، باید هزینه اشتراک Pro را بپردازید.

Datacamp

اگر در مورد حرفه برنامه نویسی خود جدی هستید، ممکن است زمان ثبت نام در Datacamp فرا رسیده باشد. برخلاف سایر برنامه‌های موجود در این لیست، Datacamp  تنها سه زبان را آموزش می‌دهد: SQL، Python و R. افرادی که به یک حرفه علم داده علاقه دارند بیشترین بهره را از تمرکز تخصصی Datacamp خواهند برد.

اگرچه Datacamp یک نسخه رایگان ارائه می‌دهد، برای دسترسی به تمام اطلاعات این برنامه باید هزینه پرداخت کنید. Datacamp فنی تر و پرهزینه تر از برنامه‌های دیگر است، اما ممکن است انتخاب خوبی برای برنامه نویسان متوسط ​​علاقه مند به یک تجربه “بوت کمپ” باشد.

برنامه‌های کدنویسی کودک

آیا در خانه خود ” گیک‌های کوچک” دارید؟ (منظور کودکانیست که برنامه نویسی را دوست دارند)

اگر چنین است، ممکن است بخواهید یکی از برنامه‌های کدنویسی مناسب برای کودکان را دانلود کنید. بله، برنامه‌های کدنویسی زیادی برای بچه‌ها وجود دارد که می‌توانند اصول جاوا اسکریپت، HTML  و حتی پایتون را آموزش دهند. حتی چند اسباب بازی رباتیک وجود دارد که والدین می‌توانند از آنها برای آموزش کدنویسی به فرزندان خود استفاده کنند! چند برنامه مورد علاقه که باید در نظر بگیرید عبارتند از Tynker و Sprite Box. بسته به سطح مهارتتان، حتی ممکن است با استفاده از این برنامه‌ها یک یا دو چیز یاد بگیرید!

شما از کدام اپ آموزش برنامه نویسی با گوشی استفاده کرده‌اید؟ کدام را پیشنهاد می‌کنید؟

از همین نویسنده: