با استفاده از ChatGPT در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید

هوش مصنوعی در چند سال گذشته جهش بزرگی داشته و تازه این آغاز راه است! با استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT  و  Midjourney، بسیاری از افراد به قدرت هوش مصنوعی پی برده‌اند. ابزارهای هوش مصنوعی اکنون در مرکز زندگی ما قرار دارند.

بر اساس یک مطالعه اخیر، گفته می‌شود که این ابزارها می‌توانند جایگزین 300 میلیون شغل شوند. ترندها هر 6 تا 7 سال تغییر می‌کنند و اکنون ترند جدید هوش مصنوعی است! برای پیروی از این ترند، قطعاً باید ابزارهای هوش مصنوعی را یاد بگیرید.

بله، هوش مصنوعی قطعا در آینده برخی از مشاغل را حذف می‌کند، اما به جای آنها فرصت‌های شغلی جدیدی ظاهر می‌شوند. برای مثال، در حال حاضر مهندسی پرامپت (prompt engineering) در حال ترند شدن است. مهندسان پرامپت اطمینان حاصل می‌کنند که ابزارهای هوش مصنوعی با استفاده از ورودی‌های مناسب بهترین عملکرد را دارند.

بسیاری از مردم قدرت هوش مصنوعی را با استفاده از ChatGPT دیده‌اند، اما هنوز کاملاً نمی‌دانند با این ابزار چه کنند. در این پست شما را با نحوه استفاده از ChatGPT برای کارایی بهتر در زندگی روزمره آشنا می‌کنیم. اول از همه، اجازه دهید نگاهی کوتاه به ChatGPT بیاندازیم.

ChatGPT  چیست؟

ChatGPT  در واقع یک ربات چت است و ابزار قدرتمندیست که می‌تواند به شما در کارهایی مانند نوشتن نوشتن ایمیل، مقاله و کدنویسی کمک کند. شاید ChatGPT بهترین دوست شما در آینده باشد. (البته شاید همین الآن هم باشد😉)

این مدل در ابتدا بر اساس مدل GPT-3.5 توسعه یافته و به طور ویژه برای چت آموزش داده شده است. با انتشار  GPT-4، ChatGPT  شروع به استفاده از این مدل کرد.

این ربات قبلا فقط ورودی متن را می‌پذیرفت، اما اکنون ورودی‌های بصری را نیز می‌پذیرد. به عنوان مثال، زمانی که یک مدل وب سایت را ترسیم می‌کنید و آن را به ChatGPT می‌دهید، کدهای لازم برای ساخت آن را برای سایت به شما می‌دهد.

کارهایی که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید تنها به تخیل شما محدود می‌شود. اما باید یاد بگیرید که چگونه از این ابزار استفاده کنید. می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید. اما، اگر ماهیانه 20 دلار پرداخت کنید، می‌توانید از این چت بات سریعتر و بر اساس GPT-4 استفاده کنید.

در پست ” chatgpt چیست و چه اهمیتی دارد؟ ” در مورد ChatGPT، نحوه به وجود آمدن آن و نحوه راه‌اندازی آن بیشتر توضیح داده‌ایم.

حالا که به طور خلاصه بررسی کردیم که ChatGPT چیست، بیایید به نحوه استفاده از آن نگاهی بیندازیم.

چگونه از ChatGPT استفاده کنیم؟


1. خلاصه کردن با استفاده از ChatGPT

هر روز کتاب‌های جدیدی در زمینه‌های مالی، انگیزه‌بخشی و برنامه‌نویسی منتشر می‌شود و ما برای خواندن بیشتر آن‌ها وقت نداریم. اینجاست که ChatGPT وارد عمل می‌شود.

برای نشان دادن نحوه استفاده از ChatGPT برای خلاصه کردن کتاب بیایید یک بار آن را امتحان کنیم. برای مثال می‌خواهیم کتاب “مزرعه حیوانات جورج اورول” را خلاصه کنیم.

استفاده از ChatGPT

همان طور که می‌بینید، ChatGPT  در حال نوشتن خلاصه‌ای از کتاب است. البته بهتر است کل کتاب را بخوانید. اما اگر وقت ندارید، این یکی از راه‌های دریافت ایده از کتاب است. بنابراین، با مشاهده این خلاصه، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا برای خرید و خواندن کتاب وقت بگذارید یا خیر.



2. پیشنهاد دادن

ما همیشه می‌خواهیم بهترین محصولات را پیدا کنیم و بهترین کتاب‌ها را بخوانیم. اغلب نظرات را می‌خوانیم و ویدیوها را تماشا می‌کنیم تا بهترین‌ها را پیدا کنیم. اما این روند بسیار خسته کننده‌ست و زمان زیادی می‌برد.

 ChatGPT  به شما کمک می‌کند بهترین محصولات را پیدا کنید.

فرض کنید، می‌خواهید در علم داده تخصص داشته باشید و می‌خواهید بهترین کتاب‌ها را برای این کار پیدا کنید. فقط این را از ChatGPT بپرسید.

همان طور که می‌بینید، ChatGPT  در عرض چند ثانیه شروع به توصیه کتاب کرد و نه تنها نام کتاب‌ها بلکه ویژگی‌های کتاب‌ها را نیز توضیح داد.

به همین ترتیب، می‌توانید از آن بخواهید برای تعطیلات، فیلم و خرید لپتاپ هم بهترین‌ها را پیشنهاد کند.


3. بازاریابی با استفاده از ChatGPT

همه ما در زمینه‌های مختلف تخصص داریم. به عنوان مثال، من دوست دارم با تکنولوژی، هوش مصنوعی و روانشناسی سر و کار داشته باشم. اما، ما نمی‌توانیم در همه زمینه‌ها متخصص باشیم، می‌توانیم؟

برای مثال، بیایید یک استارتاپ را در نظر بگیریم. موسس این استارتاپ احتمالا در بسیاری از رشته‌ها تخصص دارد. از یک طرف، او برای یافتن مشتری برای محصولش باید تبلیغ کند یا برای تبلیغات باید به آژانس‌ها پول پرداخت کند. برای نوشتن سناریو ویدیوهای تبلیغاتی باید فردی را استخدام کند یا اینکه آن را برون سپاری کند.

خبر خوب این است که ChatGPT می تواند نجات دهنده شما باشد تا از خرج کردن پول خودداری کنید. این مدل قطعا یک تغییر دهنده بازی برای کسب درآمد است. به عنوان مثال، شما می‌خواهید یک سناریو فیلم تبلیغاتی تهیه کنید.

ChatGPT این کار را در چند ثانیه برای ما انجام داد. نظرتان در مورد این سناریو تبلیغاتی چیست؟😆

ChatGPT  فقط به تبلیغات محدود نمی‌شود. از کمپین‌های ایمیلی گرفته تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید از این مدل در تمام محتوای بازاریابی خود استفاده کنید. بنابراین می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.


4. تولید محتوا

تولید محتوا امروزه به یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها تبدیل شده است. با تولید محتوا، هم می‌توانید مهارت‌های خودتان را بهبود ببخشید و هم یک شبکه گسترده ایجاد کنید.

پیدا کردن عناوین جالب برای محتوا بسیار مهم است. وقتی یک ویدیوی یوتیوب می‌سازید یا یک پست وبلاگ می‌نویسید، باید عنوان جذابی پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید.

فرض کنید، می‌خواهید یک پلتفرم آموزشی با پشتیبانی هوش مصنوعی ایجاد کنید و می‌خواهید یک عنوان جالب برای این ایده استارت آپی پیدا کنید. برای این کار می توانید از ChatGPT استفاده کنید.

همانطور که می بینید شروع به نوشتن 10 نام کرد. البته هنوز در زبان فارسی مانند زبان انگلیسی تبحر پیدا نکرده است. امیدواریم در آینده اسامی بهتری به ما پیشنهاد دهد.😀

می‌توانید از این طریق عناوین جذابی برای پست وبلاگ یا کانال یوتیوب خود ایجاد کنید.


5. توسعه شخصی با استفاده از ChatGPT

خیلی از ما خواندن داستان‌های واقعی زتدگی افراد موفق را دوست داریم زیرا از آنها الهام می‌گیریم. اما بیایید روراست باشیم، خواندن داستان‌های طولانی زندگی می‌تواند گاهی حوصله سربر باشد. اینجاست که ChatGPT وارد عمل می‌شود.
به عنوان مثال، می‌خواهید برای انگیزه گرفتن در مورد زندگی یک کارآفرین اطلاعات کسب کنید. برای این کار می‌توانید از ChatGPT کمک بگیرید.


به این ترتیب، می توانید با داستان زندگی افراد موفق آشنا شوید و از داستان‌های آنها الهام بگیرید.



6.  ساده کردن مسائل پیچیده

گاهی اوقات درک مسائل و مفاهیم پیچیده یک چالش بزرگ است. خیلی خوب می‌شد اگر کسی می‌توانست مفاهیم پیچیده را با ساده کردن آنها توضیح دهد، درست است؟
ChatGPT  همه چیز را برای شما ساده می‌کند. چه یک برنامه نویس باشید، چه بازاریاب یا فقط یک دانش آموز کنجکاو باشید، ChatGPT  درک پیچیده‌ترین موضوعات را برای شما آسان می‌کند.

برای مثال، اجازه دهید از ChatGPT بخواهیم محاسبات کوانتومی را به سادگی برای ما توضیح دهد.

همانطور که می‌بینید، موضوع پیچیده‌ای مانند محاسبات کوانتومی را ساده کرد و هنگام توضیح مثال‌های ساده‌ای ارائه داد.

چه بخواهید جدیدترین موضوعات پیچیده فناوری را یاد بگیرید یا اصطلاحات پیچیده دانشگاهی را درک کنید، ChatGPT  در خدمت شماست. از این ابزار بخواهید موضوعات دشوار را ساده کند، سپس بنشینید و فقط کلمات جادویی را بخوانید.


7.  مهارت‌های نوشتاری خود را با استفاده از ChatGPT  بهبود بخشید


آیا در مورد مهارت‌های نوشتاری خود چه به زبان فارسی و چه انگلیسی، مطمئن نیستید؟ نگران نباشید، بسیاری از مردم همین احساس را دارند.

ChatGPT  به شما کمک می‌کند مهارت‌های زبان خود را در چند ثانیه بهبود بخشید.

البته این فقط یک مثال بود اما در کل برای تصحیح متن انگلیسی از لحاظ نوشتاری و قواعد، بهتر جواب می‌گیرید🙄. همچنین می‌توانید از ChatGPT برای اهدافی مانند تصحیح خطاهای گرامری، بهبود خوانایی متن یا ترجمه محتوا استفاده کنید.



8.  آماده شدن برای مصاحبه

نشان دادن پتانسیل خود در مصاحبه‌ها سخت است. شما می‌خواهید دانش و مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید، اما در عین حال، منابع انسانی سعی می‌کند کمترین حقوق ممکن را به شما بدهد.

می توانید از ChatGPT بهترین نکات و ترفندها را برای موفقیت در مصاحبه بخواهید. بیایید این را با یک مثال نشان دهیم.


 ChatGPT همچنین به شما کمک می کند تا در مورد حقوق بهتر مذاکره کنید💡.

مصاحبه اساسا یک مبارزه تاکتیکی است. با به کارگیری این استراتژی‌ها می‌توانید متناسب با مهارت خود از کارفرما حقوق دریافت کنید.



جمع‌بندی

ترند جدید امروز استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی است. یکی از مهمترین این ابزارها ChatGPT است. اگر از ChatGPT به درستی استفاده کنید، در زندگی روزمره به شما کمک زیادی می‌کند و در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌کند. در این وبلاگ به 8 سناریو مختلف استفاده از ChatGPT پرداختیم. همچنین می توانید از این ابزار برای کدنویسی، ایجاد رزومه، نوشتن فیلمنامه و حتی طراحی استفاده کنید. حالا شما برای ما بگویید تاکنون چه استفاده‌های مفیدی از چت جی پی تی کرده‌اید؟

از همین نویسنده: