در این مقاله، نکات کلیدی که خود تیم لینکدین در مورد الگوریتم لینکدین گفته‌اند را برجسته می‌کنیم و نکات عملی برای اعمال این دانش در محتوای خودتان را به اشتراک می‌گذاریم.

الگوریتم لینکدین همیشه کمی مرموز بوده است.

این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به تازگی تغییراتی در الگوریتمش ایجاد کرده و تیم آن (دان راث، سردبیر و آلیس شیونگ، مدیریت محصول) برای توضیح این تغییرات با entrepreneur به گفتگو نشستند.

 در این مقاله، نکات کلیدی این مصاحبه را استخراج کردیم.

الگوریتم لینکدین چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم لینکدین

برخلاف یوتیوب و اینستاگرام که هر کدام ویدیوهای کوتاه (shorts و reels) و اکسپلور خودشان را دارند، لینکدین محتوا را عمدتاً از یک مکان به شما نشان می‌دهد، یعنی فید شما.

وقتی شما URL لینکدین را تایپ می‌کنید، همین فید، لندینگ پیج شماست بنابراین این اولین برداشت شما از تمام محتوای پلتفرم است.

با داشتن بیش از 1 میلیارد کاربر و میلیون‌ها پست‌ روزانه (اگر نگوییم میلیاردها) هیچ راه میانبری وجود ندارد: محتوای مرتبط، کلید کار است.

کار الگوریتم این است که اگر محتوای با کیفیت تولید کنید که به یک قشر خاصی از مخاطبان مرتبط باشد، آنها محتوای شما را خواهند دید. بر عکس آن هم برای مخاطبان لینکدین صادق است: چیزی که با آن تعامل داشته باشند همان چیزیست که در فید خودشان می‌بینند.

اگر شما همیشه با محتوای مارکتینگ B2B تعامل داشته باشید، بیشتر از این دست مطالب را در فیدتان خواهید دید. اگر همیشه در مورد مارکتینگ B2B پست بگذارید، ناگزیر مخاطبان هدف شما، بیشتر محتوای شما را خواهند دید.

و هر چه رویکرد شما تخصصی‌تر باشد الگوریتم بهتر می‌تواند شما را به سمت بالای فیدِ مناسب هدایت کند.

با در نظر گرفتن این پیش زمینه، تمام این به روز رسانی‌ها در خدمت دریافت محتوای مناسب در پیش چشم مخاطبان مناسب است.

وایرال شدن عاملی در الگوریتم لینکدین محسوب نمی‌شود

پیش از این، الگوریتم لینکدین پرتعامل‌ترین محتواها (محتواهای وایرال) را تقویت می‌کرد.

وقتی در چند سال گذشته کار و زندگی شخصی با هم ترکیب شدند، این پلتفرم شاهد هجوم محتوای شخصی بود که یادآوری از دنیای فیسبوک و آنچه در فیسبوک دیده بودیم، بود.

با تغییر در سبک پست گذاشتن در لینکدین، عضویت و تعامل در این پلتفرم افزایش یافت اما این کار باعث شد بسیاری از محتوای نامربوط و با کیفیت پایین در بالای فیدهای کاربران شناور شود. بنابراین با به روز رسانی الگوریتم، محتوای وایرال و ویروسی بیشتر از اینکه کمک کند ممکن است به میزان تعامل و دیده شدن شما آسیب برساند.

چون ممکن است در فیدهایی پدیدار شود که به آنها مرتبط نیست و تعامل و ری اکشن خاصی دریافت نکند.

اکنون کانکشن‌ها و فالورهای شما اول پست‌های شما را می‌بینند

این آپدیت درخواست از طرف کاربران بوده، زیرا بیشتر مردم محتوای شبکه موجود خود را با ارزش‌ترین می‌دانند. این همچنین به این معناست که کیفیت شبکه مخاطبانتان از همیشه مهم‌تر است. اگر به دنبال تعامل هستید، افرادی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنید باید ارزش محتوای شما را بدانند.

آپدیت الگوریتم لینکدین به پست‌های غنی از دانش ارزش می‌دهد. چگونه؟ با گسترش میزان دسترسی یا Reach آن به فراتر از شبکه سازنده یا کریتور . به این ترتیب حتی کاربرانی که کانکشن شما نیستند و ممکن است محتوای شما را باارزش بدانند ممکن است پست‌های شما را ببینند.

الگوریتم لینکدین محتوای تخصصی‌تر را برجسته می‌کند

پلتفرم لینکدین به دنبال برجسته کردن معلومات و توصیه‌هاییست که متخصصان به اشتراک می‌گذارند. برای کاربران، الگوریتم با شناسایی علایق کاربر بر اساس اطلاعات پروفایل و فعالیت آنها، تعیین می‌کند که به چه تخصصی مرتبط هستند.

برای سازندگان یا کریتورها، الگوریتم به میزان تعامل نگاه می‌کند و محتوای لینکدین شما را به‌عنوان سیگنالی به اشتراک می‌گذارد که شما چیزی را ایجاد می‌کنید که مردم بخواهند ببینند.

کامنت‌ها، به خصوص ریپلای‌های دقیق و کامل و مکالمات مداوم، همچنین به بهبود موقعیت شما در الگوریتم کمک می‌کند. از ویژگی‌های لینکدین مثل کاروسل‌ها یا ویدیوهای درون فید بهره بگیرید تا جزییات بیشتری را به پست‌هایتان اضافه کنید.

معیارهای موفقیت در الگوریتم لینکدین

سیستم جدید لینکدین از سیگنال‌های رتبه بندی برای ارزیابی محتوا استفاده می‌کنند: مرتبط بودن، تخصص و تعامل.

  • مرتبط بودن: ارتباط پست با مخاطب مشخص
  • تخصص: تخصص نویسنده در مورد موضوع پست
  • تعامل: وجود “کامنت‌های با معنی” از افرادی که علاقه‌مند به موضوع پست شما هستند.

به عنوان یک خالق یا کریتور، شما باید هدفتان طراحی محتوایی باشید که نه تنها برای یک مخاطب خاص جذاب باشد، بلکه بر تخصص شما تاکید کند و مشارکت واقعی را تشویق کند. در ادامه نحوه این کار را توضیح می‌دهیم:

نحوه کار با الگوریتم لینکدین به عنوان سازنده یا کریتور

چه خودتان را خالق بدانید یا یک اینفلوئنسر یا فقط شخصی که برند شخصی خود را در لینکدین می‌سازد، توصیه ما یکسان است: با لینکدین مانند یک کنفرانس کاری رفتار کنید. شما آنجا هستید تا:

  • یک سخنرانی مهم ارائه دهید (محتوای باکیفیت را به اشتراک بگذارید که از تخصص شما به دست آمده است) و
  • با افراد شبکه سازی کنید (تعامل داشتن و ایجاد ارتباطات جدید)

بنابراین ارائه شما باید:

  • با کنفرانس و شرکت کنندگان در آن مرتبط باشد (تخصص و مخاطبان شما)
  • در مدت زمان تعیین شده به مخاطبان خود ارزش بیشتری بدهید (سه ثانیه‌ای که زمان دارید و باید جلوی اسکرول کردن افراد را بگیرید)
  • حاوی چند داستان یا حکایات شخصی سرگرم کننده برای سرگرمی و همچنین آموزش باشد

لینکدین می‌خواهد محتوای مناسب را به مخاطبان مناسب ارائه دهد، که به معنای دسته بندی بهتر محتوا است. با در نظر گرفتن این موضوع، پست‌های شما بهتر دسته بندی می‌شوند اگر:

  • دیدگاهی منحصر به فرد در مورد یک موضوع محبوب به اشتراک بگذارید
  • تخصص خود را با مثال‌ها و مشاوره‌های عملی نشان دهید
  • خواندن متنی که نوشتید آسان باشد (یعنی به خوبی فرمت بندی شده باشد)
  • پاسخ‌ها را با CTA تشویق کنید (“در زیر نظر دهید اگر…”)
  • از سه یا کمتر هشتگ مرتبط استفاده کنید
  • کلمات کلیدی مرتبط را از قسمت موضوع انتخاب کنید
  • افراد را تگ کنید، به خصوص اگر درباره موضوعات مشابه پست می‌کنند، و می‌توانند درگیر شوند و اطلاعات بیشتری به آن اضافه کنند.

به طور گسترده تر، هنگام ایجاد این پست ها، باید:

  • بر اشتراک گذاری دانش و مشاوره تمرکز کنید: به روز رسانی الگوریتم لینکدین بازگشت به شکل شبکه حرفه‌ای را نشان می‌دهد. از فرصت استفاده کنید و در مورد چیزهای خاص و شاید حتی پیش پا افتاده‌ای که در شغل شما اتفاق می‌افتد با شبکه خود اطلاعات بیشتری به اشتراک بگذارید. هر چیزی که از تجربه شخصی در حرفه شما می‌آید و در پایان توصیه‌ای ارائه می‌دهد در الگوریتم جدید برنده خواهد شد.
  • مرتبط بودن را بر وایرال شدن اولویت دهید: محتوای شما باید بینش‌هایی را به اشتراک بگذارد که با یک مخاطب حرفه‌ای خاص همخوانی داشته باشد؛ به جای اینکه سعی کنید برای مخاطبان انبوه جذاب باشد. اگر علاقه شما به آشپزخانه در معماری خاورمیانه است و این همان چیزی است که برای نوشتن انتخاب می‌کنید، الگوریتم مطمئن می‌شود که افراد مناسب آن را بینند.
  • فالوورهای شما بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند، اما از نظر کیفیت نه کمیت: به عبارت ساده، اگر درباره موضوعی پست می‌کنید، افرادی که آن را مشاهده می‌کنند کسانی هستند که شما آنها را دنبال می‌کنید یا برعکس، سپس هر کسی که به آن موضوع علاقه دارد. بنابراین، شبکه لینکدین شما باید با افرادی پر شود که به احتمال زیاد به آنچه به اشتراک می‌گذارید علاقه مند هستند و با آن تعامل خواهند داشت.

5 نکته لینکدین برای عملکرد بهتر محتوا

علاوه بر ایجاد محتوای با کیفیت که برای مخاطبان شما مناسب و مفید است، در ادامه یک چک لیست برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت در لینکدین آورده‌ایم:

1. پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید


مطمئن شوید که در تکمیل پروفایل لینکدین خود سنگ تمام بگذارید.

  • یک عکس پروفایل و بنر منحصر به فرد انتخاب کنید.
  • یک عنوان و خلاصه جذاب بنویسید – از گنجاندن شکلک‌ها برای متمایز شدن در فیدهای افراد نترسید.
  • یک بخش تجربه مفصل بنویسید – نکات مهم دستاوردها را در نقش خود بگنجانید.
  • مهارت‌ها، تأییدها و توصیه‌ها را اضافه کنید.
  • مجوزها و گواهینامه‌ها را به نمایش بگذارید – نکته مهم: برای تقویت این بخش، یک ارزیابی مهارت‌های LinkedIn انجام دهید.

2. در زمان مناسب پست کنید

با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی بسیاری از ماه‌های پیش، فیدهای خبری زمانی را کنار گذاشته‌اند، زمان‌بندی کامل پست‌های شما بسیار کمتر از گذشته مهم است.

با این حال، در نظر گرفتن بهترین زمان برای پست کردن در لینکدین برای مخاطبان، ممکن است به افزایش Reach پست شما کمک کند.

برای تعیین بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین، نرخ تعامل بیش از یک میلیون پست لینکدین ارسال شده از طریق بافر را ارزیابی کردیم – و نتایج شما را شگفت زده نخواهد کرد.

ما متوجه شدیم که هر چیزی بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پست شده است. در روزهای هفته بالاترین نرخ تعامل را داشت. ممکن است لینکدین به چیزی بیش از یک پلتفرم شغلی تبدیل شده باشد، اما کاربران لینکدین به وضوح هنوز در حین کار از آن استفاده می‌کنند.

3. به طور مداوم پست کنید

هرچه بیشتر به اشتراک بگذارید، لینکدین بهتر می‌فهمد که شما چه کسی هستید، چه کار می‌کنید و چه کسی می‌خواهد پست‌های شما را ببیند، بنابراین به طور منظم پست منتشر کنید.

اگر این کار هنوز هدفی قابل دستیابی به نظر نمی‌رسد، نترسید – ارسال محتوای با کیفیت هر چند وقت یکبار که می‌توانید شروعی عالی است. کیفیت همچنان مهمتر از کمیت در لینکدین است.

برای اینکه همه چیز قابل مدیریت باشد، ایجاد یک تقویم محتوا راهی عالی برای مقیاس بندی خروجی شما است، به خصوص اگر در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز پست می‌گذارید.

4. انواع محتوا را آزمایش کنید

دوران پست‌های متنی ابتدایی گذشته است – عملکرد لینکدین این روزها به انواع مختلف پست اجازه کار می‌دهد. فرمت‌های مختلف پست نتایج متفاوتی را به همراه خواهند داشت، بنابراین ارزش آزمایش را دارد تا ببینید کدامیک بیشتر در بین مخاطبان شما طرفدار دارد.

از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها دریافتیم که به طور کلی، ویدیوها بهترین فرمت در لینکدین هستند، با پست‌های عکس دار و کاروسل‌های پی‌دی‌اف که فاصله چندانی با آنها ندارند

اگر در حال تولید محتوای ویدیویی برای پلتفرم‌های دیگر هستید، ممکن است بخواهید محتوای خود را برای لینکدین تغییر دهید.

همانطور که گفته شد، لینکدین، TikTok یا ریلز اینستاگرام نیست – نسبت تصویر 9:16 که ما به دیدن آن در این پلتفرم‌های متمرکز ویدئویی با فرم کوتاه عادت کرده‌ایم، برای لینکدین مناسب نیست. با وجود این که لینکدین از این ابعاد پشتیبانی می‌کند، ما ابعاد ویدیویی مربع 1:1 را برای بهترین دید در فیدهای خبری توصیه می‌کنیم.

کاروسل های پی‌دی‌اف نیز روشی درخشان و بصری برای استفاده مجدد از چیزی است که ممکن است قبلاً در یک پست متنی در لینکدین به اشتراک گذاشته باشید.

5. از لینک ها به صورت استراتژیک استفاده کنید

همانطور که می‌بینید، پست‌هایی که فقط لینک دارند معمولاً به اندازه سایر انواع محتوا تعامل ندارند – اما این بدان معنا نیست که لینک‌ها در استراتژی بازاریابی دیجیتال لینکدین شما غیرمجاز هستند.

ممکن است گاهی اوقات آنها را در تقویم محتوای خود اضافه کنید، فقط برای ضروری‌ترین لینک‌های خارجی که امیدوارید مخاطبان خود را به آنها سوق دهید.

همچنین می‌توانید از نظرات برای به اشتراک گذاری این منابع استفاده کنید. به نظر نمی‌رسد به اشتراک گذاری لینکها به این روش تأثیر منفی بر عملکرد پست داشته باشد.

خبر عالی – علایق و دانش خاص شما مورد تقاضاست

به‌روزرسانی‌های الگوریتم لینکدین برای سازندگانی که علاقه‌مندی‌ها و تخصص‌های خاص دارند، خوب است. نیازی نیست سعی کنید آن را شکست دهید یا آن را بازی کنید – فقط به جریان آن بروید.

از آنجایی که الگوریتم بیشتر به ارائه محتوای شما در مقابل افراد مناسب اهمیت می‌دهد، می‌توانید مطمئن باشید که تا زمانی که پست‌های خود را بهینه کنید و تعامل خود را از طریق نظرات و پاسخ‌ها حفظ کنید، رشد خواهید کرد.

منبع

از همین نویسنده: