اگر سفر کردن را دوست دارید، از دورکاری و فریلنسری لذت می‌برید و در نوشتن مهارت دارید، ممکن است ایده ایجاد یک وبلاگ سفر و تبدیل شدن به “بلاگر سفر” به ذهنتان خطور کرده باشد. سفر به مکان‌های جدید، اغلب مملو از تجربیات یادگیری و داستان‌های جالبی‌ست که می‌تواند ایده‌های خوبی برای محتوای وبلاگ ایجاد کند.

به عنوان یک بلاگر سفر مهم نیست که در مورد چه چیزی می‌نویسید، می‌توانید یک وبلاگ مسافرتی را به یک سرگرمی جذاب، یک منبع درآمد جانبی یا مسیری به سوی یک شغل جدید تبدیل کنید.

آنچه باید در مورد وبلاگ نویسی و بلاگر سفر بدانید

وبلاگ سفر مجموعه‌ای از مقالات آنلاین است که به موضوعات مرتبط با سفر مانند برنامه‌های سفر، توصیه‌های سفر، نکات بستن چمدان، داستان‌های سفر و موارد دیگر می‌پردازد.

اگر قصد دارید یک وبلاگ سفر راه بیندازید یا بلاگر سفر شوید، به تجربه سفر قبلی یا سفری در آینده، یک هاست سایت یا وبلاگ و چند ایده برای مقاله نیاز دارید. یک لوگو، برندسازی شخصی، و استراتژی بازاریابی نیز می‌تواند در رشد وبلاگ مفید واقع شود.

چگونه در 9 مرحله یک بلاگر سفر شویم

بسیاری از افراد از “بلاگر سفر” بودن به عنوان راهی برای کار از خانه و سفر به دور دنیا استفاده می‌کنند، و این کار شاید برای شما هم وسوسه انگیز به نظر برسد. از آنجایی که برای این کار فقط به یک کامپیوتر، وایفای و محلی برای ارسال مقالاتتان نیاز دارید، وبلاگ سفر (و تبدیل شدن به بلاگر سفر) راهی بسیار در دسترس برای رشد یک جامعه آنلاین است – به خصوص اگر بدانید چگونه افراد را به سایت خود بیاورید.

1. نوع وبلاگ و مخاطب خود را انتخاب کنید

قبل از شروع وبلاگ نویسی، باید تصمیم بگیرید که برای چه کسی و در مورد چه چیزی می‌نویسید. هزاران وبلاگ سفر آنلاین وجود دارد که به این معنیست که این یک موضوع کاملاً رقابتی است. برای افزایش مخاطب، بهتر است خود را به عنوان متخصص در یک موضوع تعریف کنید نه اینکه سعی کنید به یکباره و همزمان یک وبلاگ نویس سفر، وبلاگ نویس سبک زندگی، و وبلاگ نویس مد باشید.

ممکن است به سفرهای مقرون به صرفه علاقه داشته باشید و بخواهید به سایر دانشجویان نشان دهید که چگونه می‌توانند بدون داشتن سرمایه، دور دنیا سفر کنند. برای داشتن چنین وبلاگی، تقریباً همه مطالب شما برای مخاطبانی خواهد بود که می‌خواهند با هزینه کمتری سفر کنند. در این صورت شما باید تعادل خوبی بین انتخاب یک موضوع خاص و عدم توجه به تمام جزئیات پیدا کنید.

نوشتن در مورد سفر به یک شهر خاص که بازدید کنندگان بسیار کمی در سال دارد ممکن است به این معنی باشد که شما رقابت کمتری دارید اما همچنین به این معنیست که مخاطبان بالقوه شما بسیار کمتر هستند.

سعی کنید چند ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید و آنها را در موتور جستجوی دلخواه خود جستجو کنید. اکنون، ببینید که در حال حاضر چند وبلاگ پیرامون موضوع شما وجود دارد. اگر بین پنج تا ده مورد وجود دارد، احتمالاً در مسیر درستی هستید. اگر بیش از بیست مورد وجود دارد، بهتر است جایگاه محکم‌تری پیدا کنید.

2. وبلاگ خود را نام‌گذاری کنید و دامنه‌تان را ایمن کنید

Nomadic Matt، Hand Luggage Only، و A Blonde Abroad تعدادی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های مسافرتی خارجی هستند. اکثر وبلاگ‌های سفر، معمولاً از نام خودشان و یک کلمه مرتبط با سفر استفاده می‌کنند تا عنوان جذابی ارائه دهند. سعی کنید فهرستی از چیزهایی که شما را توصیف می‌کند و سپس فهرستی از روش‌هایی را که دوست دارید سفر کنید، بنویسید. به دنبال کلماتی بگردید که هم قافیه هستند، با یک حرف شروع می‌شوند یا می‌توانند با کلمات بازی کنند.

همچنین می‌توانید چند اصطلاح سفر یا کتاب‌ها و مجلات معروف سفر را جستجو کنید و ببینید آیا می‌توانید از عناوین، سرفصل‌ها و عبارات مرتبط با سفر الهام بگیرید. از آنجایی که دامنه شما مکانیست که همه شما را در آن پیدا می‌کنند، سعی کنید آن را خیلی طولانی و پیچیده نکنید یا تلفظ آن را دشوار نکنید. انتخاب دامنه “.com” آن را قابل اعتمادتر می‌کند، اما می‌توانید گزینه‌های دامنه دیگری را که متناسب با بودجه شما هستند را نیز بررسی کنید.

همچنین می‌توانید از میزبان‌های وبلاگ مانند Medium یا بلاگفا استفاده کنید. این کار می‌تواند به افزایش تعداد بازدیدهای پست‌های شما کمک کند، اما به معنای استقلال کمتر است.

3. یک قالب انتخاب کنید و یک لوگو ایجاد کنید

بسیاری از هاست‌های وب‌سایت، قالب‌های از پیش ساخته شده‌ای ارائه می‌دهند که اگر قبلاً سایتی ایجاد نکرده باشید، می‌توانید از آنها استفاده کنید. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می‌کنید، نباید نگران استخدام یک طراح سایت باشید، مگر اینکه یک تصور و ذهنیت خاصی از سایتتان داشته باشید.

می‌توانید لوگویتان را با ابزاری مانند Canva بسازید یا یک طراح را استخدام کنید تا یکی برای شما ایجاد کند. ساختن لوگوی خودتان باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود، اما اگر واقعاً قصد دارید یک برند شخصی کامل با یک پالت رنگ، لوگو و فونت خاص بسازید، ارزش این را دارد که با یک فرد متخصص و حرفه‌ای کار کنید.

4. ویدیوهای خود را آماده کنید

بلاگر سفر

افزودن ویدیو به وبلاگ سفرتان می‌تواند به جذاب‌تر کردن پست‌های شما کمک کند و مدت زمانی را که مردم در وبلاگ شما صرف می‌کنند، افزایش دهد. اگر تحقیقی در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) انجام داده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که هر سایتی یک رتبه بندی دامنه دارد، که تا حدی بر رتبه بالای پست‌های وبلاگ شما در گوگل تأثیر می‌گذارد.

افزودن ویدیو به وبلاگتان می‌تواند به سئو کمک کند زیرا مدت زمان ماندن مخاطب در صفحه شما را افزایش می‌دهد. این کار به گوگل نشان می‌دهد که پست وبلاگ شما باید باکیفیت باشد زیرا مردم زمان زیادی را در آنجا می‌گذرانند. راه‌های دیگر برای کمک به سئوی وبلاگ سفر و افزایش رتبه دامنه آن عبارتند از:

  • استفاده از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خاص در پست وبلاگ که خوانندگانتان ممکن است از آنها برای جستجوی موضوع پست وبلاگ شما استفاده کنند.
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد موضوع وبلاگ
  • کاهش زمان بارگذاری سایت
  • لینک دادن به منابع معتبر
  • دریافت لینک از منابع معتبر

5. اولین پست‌های خود را بنویسید

اگر به فکر تبدیل شدن به بلاگر سفر هستید، ممکن است در حال حاضر چند ایده برای پست‌های خود داشته باشید، اما اگر هنوز در حال فکر کردن به ایده‌های اولیه خود هستید، اشکالی ندارد. می‌توانید با یادداشت کردن خاطرات چند سفر قبلی و لحظات کلیدی آنها شروع کنید. سوالاتی مانند:

  • آیا چیزی هست که بخواهم قبل از رفتن به این سفر بدانم؟
  • یکی از چیزهایی که در سفر به این مکان یاد گرفتم چیست؟
  • آیتمی که بخواهم برای این سفر بسته بندی کنم چیست؟
  • آیا دوباره از این مکان دیدن می‌کنید؟
  • هر کسی که از این مکان بازدید می‌کند چه باید بکند؟
  • افرادی که از این مکان دیدن می‌کنند چه بخورند؟

اگر هنوز نویسنده با اعتماد به نفسی نیستید، همان گونه که با یک دوست صحبت می‌کنید، بنویسید. همیشه می‌توانید به عقب برگردید و جملات اجرا شده، اشتباهات املایی را اصلاح کنید یا لحن را تنظیم کنید.

6. ایجاد تعامل با مخاطب

بسیاری از هاست‌های وب‌سایت و وبلاگ دارای ویژگی‌هایی هستند که مخاطبان شما می‌توانند کامنت بگذارند. اگر آماده دریافت نظرات هستید، بخش نظرات می‌تواند راهی صمیمی برای تعامل با افرادی باشد که پست‌های شما را می‌خوانند. اگر نه، می‌توانید یک صفحه تماس داشته باشید یا آدرس ایمیل خود را در پایین پست‌های خود بگذارید. اگر مخاطبان شما احساس ارتباط شخصی با شما داشته باشند، احتمال بازگشت به پست‌هایتان بیشتر خواهد بود.

7. شبکه سازی با شرکا و برندها

یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که وبلاگ‌نویسان سفر از وبلاگ خود کسب درآمد می‌کنند، مشارکت با برندها است. اگر وبلاگ شما (که در مورد پیاده روی در سرتاسر جهان است) بیش از هزاران بازدید بگیرد، ممکن است یک برند کوله پشتی بخواهد در یکی از پست‌های شما نمایش داده شود.

آنها به شما پول می‌دادند تا در مورد کوله پشتی‌شان بنویسید تا خوانندگانتان بعد از شما از سایت آنها بازدید کنند. هنگامی که چندین هزار بازدید از پست‌هایتان پیدا کردید، می‌توانید با برندهایی که دوست دارید تماس بگیرید و ببینید که آیا آنها علاقه‌مند به شراکت با شما هستند یا خیر.

8. از محتوای خود کسب درآمد کنید

علاوه بر شراکت با برندها، می‌توانید با افزودن تبلیغات به پست وبلاگ خود از محتوای خود نیز کسب درآمد کنید. برای این کار، از سرویسی مانند GoogleAds استفاده کنید، که به طور خودکار پست وبلاگ شما را با تبلیغاتی پر می‌کند که خوانندگان شما می‌توانند به آن علاقه‌مند شوند. با چنین سرویسی، به ازای هر بازدیدی که از وبلاگ خود دریافت می‌کنید، پول دریافت می‌کنید.

هنگامی که بازدیدهای ثابتی از سایت دریافت می‌کنید، این موضوع می‌تواند یک جریان درآمد معمولی باشد. همچنین می‌توانید با ارائه ایده‌های جدید وبلاگ به نشریات و دریافت حقوق به عنوان یک نویسنده فریلنسر، از محتوای خود درآمد کسب کنید.

9. سایت خود را تبلیغ کنید

علاوه بر استفاده از تکنیک‌های SEO برای جذب خوانندگان جدید به وبلاگ، می‌توانید پست‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی، در یک خبرنامه ایمیلی یا فقط از طریق ارسال متن به دوستان و خانواده خود تبلیغ کنید.

اگر در رسانه‌های اجتماعی حضور دارید، اینستاگرام و توییتر می‌توانند دو مکان عالی برای اشتراک‌گذاری پست‌های اخیر شما باشند. همچنین می‌توانید برای نوشتن یک وبلاگ مهمان با سایر وبلاگ‌های بزرگ‌تر تماس بگیرید.

بلاگر سفر شوید

همان طور که چند هفته به خود فرصت می‌دهید تا از طریق این راهنمای جامع وبلاگ نویسی سفر، راهتان را پیدا کنید، می‌توانید ایده‌های خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاری لوگوی تکمیل شده و پشت صحنه ساخت سایت خود قبل از راه اندازی آن می‌تواند راه خوبی برای جذب مخاطب قبل از شروع نوشتن باشد. برایمان بنویسید که نظرتان در مورد بلاگر سفر و وبلاگ نویسی چیست؟

اگر هنوز به راهنمایی نیاز دارید، ویکی درس بهترین مرجع برای شروع به کار شماست.

منبع

از همین نویسنده: