آنچه باید در مورد برنامه جدید اینستاگرام برای مکالمات عمومی و تفاوت آن با توییتر بدانید

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و پنهان‌کاری، اپلیکیشن رقیب مارک زاکربرگ در توییتر که مدت‌ها شایعه شده بود، بالاخره منتشر شد.

اپلیکیشن جدید، تردز (Threads)، روز چهارشنبه به عنوان همراه اینستاگرام، شبکه محبوب اشتراک‌گذاری عکس که شرکت آقای زاکربرگ، متا، بیش از یک دهه پیش خریداری کرد، رونمایی شد. اگر مدیران اینستاگرام راه خود را پیدا کنند، تردز نیز جایگزین توییتر خواهد شد و برخی از فناوران از آن به عنوان “قاتل توییتر” یاد می‌کنند.


انتشار تردز، رقابت بین زاکربرگ و ایلان ماسک را که سال گذشته توییتر را خریداری کرد، افزایش داد. ایلان ماسک تجربه توییتر را با دستکاری الگوریتم و سایر ویژگی‌های آن تغییر داده و اخیراً محدودیت‌های موقتی را برای تعداد توییت‌هایی که افراد می‌توانند هنگام استفاده از این برنامه بخوانند اعمال کرده که خشم را برانگیخته است.

بسیاری از شرکت‌های فناوری سعی کرده‌اند در ماه‌های اخیر از آشفتگی توییتر سرمایه‌گذاری کنند. اما تردز با پشتوانه سرمایه متا و پایگاه کاربری عظیم اینستاگرام که بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد، قدرت را به دست گرفته است.

کاربران تاپیک هایی که اینستاگرام در روز چهارشنبه رونمایی کرد، می توانند مستقیماً لیست افرادی را که در اینستاگرام دنبال می کنند به برنامه جدید وارد کنند

مارک زاکربرگ در پستی در حساب تردز خود در روز چهارشنبه گفت: “من فکر می‌کنم پتانسیل یک برنامه مکالمه عمومی با 1 میلیارد نفر کاربر وجود داشته باشد. توییتر این فرصت را داشته که این کار را انجام دهد اما موفق نشده است. امیدواریم ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.» او گفت که تردز در عرض چهار ساعت پس از راه اندازی به 5 میلیون ثبت نام دست یافت و چند ساعت بعد گفت که این تعداد به 10 میلیون افزایش یافته است.



ایلان ماسک گفت که تحت تأثیر Threads قرار نگرفته و مدعی شد که حساب اینستاگرام خود را لغو کرده است. او در توییتر نوشت: «ترجیح داده می‌شود که در توییتر مورد حمله غریبه‌ها قرار بگیریم تا اینکه در شادی کاذب اینستاگرام پنهان شویم».

در ادامه هر آنچه باید در مورد تردز بدانید آمده است.

تردز (Threads) چیست و چگونه کار می‌کند؟

Threads که توسط اینستاگرام ساخته شده به عنوان برنامه‌ای است که در آن افراد می‌توانند گفتگوهای عمومی و آنی با یکدیگر داشته باشند. ثردز همچنین به تقویت اینستاگرام کمک می‌کند، که محبوب‌ترین برنامه در خانواده محصولات متا است.

برنامه «قاتل توییتر» اینستاگرام
ثردز یک برنامه جدید منتشر شده برای مکالمات عمومی آنی است که به عنوان همراه اینستاگرام منتشر شده و هدف آن ارائه جایگزینی برای توییتر به کاربران است.

دانلودها: در کمتر از یک روز، Threads به نظر می‌رسد که تاجِ سریع‌ترین برنامه دانلود شده را بر سر گذاشته و به راحتی ChatGPT را پشت سر گذاشته است.
Vibe Check: اگر هنوز Threads را امتحان نکرده‌اید، این چیزی است که از دست داده‌اید: یک تجربه کاربری اولیه، بسیاری از تبلیغات شخصی و میم‌های Elon Musk

آدام موسری، رئیس اینستاگرام در مصاحبه‌ای گفت: “ایده ما این است که فضایی باز و دوستانه برای جوامع بسازیم.”

اینستاگرام تردز را به خود نزدیک کرده است. علاقه‌مندان به ثبت نام در اپلیکیشن جدید باید فعلا یک اکانت اینستاگرام داشته باشند. نام اینستاگرام یک کاربر نیز باید نام کاربری Threads آنها باشد.

و افراد می‌توانند در صورت تمایل، لیست افرادی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند، مستقیماً به Threads وارد کنند. کاربران تایید شده اینستاگرام نیز در اپلیکیشن جدید تایید خواهند شد. کاربران می توانند حساب Threads خود را به صورت خصوصی یا عمومی تنظیم کنند.

تردز چگونه مشابه یا متفاوت از توییتر است؟

Threads از بسیاری جهات تقریباً مشابه توییتر به نظر می‌رسد. کاربران می‌توانند بیشتر پیام‌های مبتنی بر متن را در فید پیمایشی پست کنند، جایی که افرادی که آنها را دنبال می‌کنند می‌توانند پاسخ دهند. افراد همچنین می‌توانند عکس یا ویدیو را در برنامه ارسال کنند.

افراد می توانند با یکدیگر در Threads گفتگو کنند و پیام هایی را به یک فید پیمایشی ارسال کنند. اعتبار

اما Threads با توییتر نیز متفاوت است. در حال حاضر از پیام رسانی مستقیم پشتیبانی نمی‌کند، قابلیتی که توییتر ارائه می‌دهد. اینستاگرام اعلام کرد در صورت درخواست کاربران جدید، ممکن است ویژگی هایی را به Threads اضافه کند.

اینستاگرام چگونه تردز را ایجاد کرد؟

آقای موسری گفت که اینستاگرام طی چند سال گذشته تلاشی هماهنگ برای ساده سازی اپلیکیشن خود انجام داده است. او گفت که به عنوان بخشی از این تلاش، Threads به یک برنامه جداگانه تبدیل شد. به این ترتیب، اینستاگرام با تلاش برای ایجاد مکالمات عمومی در داخل برنامه موجود خود، خیلی شلوغ نخواهد شد.

او اضافه کرد که مقاومت در برابر انتخاب ایجاد یک برنامه جدید نیز سخت بود، به ویژه در این روزهای پرآشوب در فضای رسانه‌های اجتماعی.

او با اشاره به تغییرات پیرامون توییتر در زمان ایلان ماسک گفت: «فرصت یا تقاضا برای افراد بیشتری برای بازی در فضای عمومی وجود داشت. آقای موسری افزود که شانس به چالش کشیدن توییتر “نه فقط به دلیل مالکیت، بلکه به دلیل تغییرات محصول و تصمیمات” است که آقای ماسک و دیگران در مورد نحوه عملکرد این پلتفرم اجتماعی گرفتند.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مورد Threads گفت: “ایده این است که امیدواریم فضایی باز و دوستانه برای جوامع بسازیم.”

اینستاگرام تلاش خود را برای ورود به توییتر در اواخر سال گذشته آغاز کرد، آنها این کار را با ده‌ها مهندس، مدیران محصول و طراحان ایده‌هایی در مورد اینکه برنامه رقیب چگونه می‌تواند باشد، انجام دادند. از جمله مفاهیمی که کارمندان متا در آن زمان درباره آن صحبت می‌کردند، عرضه گسترده‌تر قابلیتی به نام یادداشت‌های اینستاگرام بود که در آن افراد می‌توانند پیام‌های کوتاه را در سایت به اشتراک بگذارند و یک برنامه متمرکز بر متن با استفاده از فناوری اینستاگرام.

در نهایت، آقای موسری گفت، او و سایر مدیران تصمیم گرفتند که باید روی یک اپلیکیشن پیام‌رسان «شرط ببندند» و به ساختن آنچه تبدیل به Threads شد، متمایل شدند.

تردز چگونه با سایر برنامه‌ها کار می‌کند؟

هدف اینستاگرام این است که نهایتاً Threads در برنامه‌های متعددی کار کند که آن را Fediverse می‌نامد، که مخفف یک جهان فدرال از خدمات است که پروتکل‌های ارتباطی را به اشتراک می‌گذارند. برنامه های دیگری مانند Mastodon، یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی نیز به این شکل عمل می‌کنند.

اساساً معنای آن این است که اینستاگرام می‌خواهد کار Threads را با سایر پلتفرم‌ها آسان‌تر کند، که می‌تواند برای سازندگان و تأثیرگذاران جذاب باشد تا مجبور نباشند در هر برنامه از صفر شروع کنند.

به عنوان مثال، اگر یک سازنده تعداد قابل توجهی فالوور در Threads ایجاد کند، ظاهراً می‌تواند آن فالوورها را با خود به پلتفرم‌های دیگری که بر اساس همان فناوری ساخته شده‌اند، ببرد. آقای موسری گفت که این خطر را برای سازندگان کمتر می‌کند و می‌تواند آن‌ها را از احساس اینکه روی یک پلتفرم «گیر کرده‌اند» رها کند.

آیا اینستاگرام اپلیکیشن‌های دیگر را شبیه سازی کرده است؟

متای زاکربرگ، که مالک فیس‌بوک و واتس‌اپ نیز هست، سابقه زیادی در تلاش برای از بین بردن رقبای رسانه‌های اجتماعی، تا حدی با کپی کردن ویژگی‌های آنها دارد. آقای زاکربرگ به شدت رقابتی است و مدت‌هاست که می‌خواهد محصولی داشته باشد که بتواند کاری که توییتر انجام می‌دهد را انجام دهد.

این استراتژی همیشه موفقیت را تضمین نمی‌کند. برای مثال، تلاش‌های اولیه فیس‌بوک برای شبیه‌سازی اپلیکیشن پیام‌رسان زودگذر اسنپ چت، در ابتدا مورد توجه قرار نگرفت.

با این حال، متا به تقلید از رقبا ادامه داده است. در سال 2020، متا یک نسخه کپی از TikTok به نام Reels منتشر کرد که بر روی ویدیوهای کوتاه تمرکز دارد و از آن زمان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

دانلود تردز

Threads از روز چهارشنبه برای دانلود رایگان از اپ استور اپل و فروشگاه گوگل پلی در ایالات متحده و تقریباً 100 کشور دیگر در دسترس است و برنامه‌هایی برای گسترش بیشتر دارد.

همچنین می‌توانید اپلیکیشن تردز را از بازار دانلود کنید.

اما متا گفت Threads در ابتدا در اتحادیه اروپا، یکی از بزرگترین بازارهای شرکت، در دسترس نخواهد بود. E.U جدید قانونی به نام قانون بازارهای دیجیتال در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود و نحوه اشتراک‌گذاری داده‌های بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در میان خدمات را محدود می‌کند. متا گفت که منتظر است تا قبل از معرفی Threads در بلوک 27 کشور، جزئیات بیشتری در مورد اجرای قانون به دست آورد.

از همین نویسنده: