با افزایش روزانه قیمت دلار و هزینه‌های زندگی، احتمالا همه ما برای یک بار هم که شده به فکر داشتن درآمد دلاری افتاده‌ایم. اما از راه‌ و روش‌های آن بی‌خبر بودیم یا به نظرمان سخت و نشدنی بوده است. بعضی وقت‌ها هم به این سوال فکر کرده‌ایم که چگونه در خانه درآمد داشته باشیم؟ آن هم از نوع دلاری!
در این مطلب قصد داریم ده روش عملی برای داشتن درآمد دلاری در سال 1402 را با هم مرور کنیم.

5 راه برای کسب درآمد دلاری با داشتن دانش و تجربه

درآمد دلاری از طریق فریلنسینگ

مطمئن‌ترین روش برای کسب درامد دلاری از اینترنت، فریلنسری با استفاده از تخصص خودتان است. فریلنسر به کسی می‌گویند که بدون حضور در شرکت و اغلب به صورت پروژه‌ای کار خود را انجام می‌دهد. کارهایی مانند طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی، طراحی سایت، تولید محتوا، ترجمه و… به صورت فریلنسری قابل انجام هستند.


بنابراین اگر تخصصی دارید که می‌توان آن را به صورت فریلنسری انجام داد و تا حد بالایی به زبان انگلیسی مسلط هستید، این روش را در ذهن داشته باشید.
سایت‌های معروفی که می‌توانید از طریق فریلنسینگ با آنها درآمد دلاری داشته باشید عبارتند از: آپ ورک، فریلنسر، فیور.
تنها مشکل این راه، محدودیتهای موجود برای تبادل‌های ارزی در ایران به علت تحریم‌ها است.

درآمد دلاری از طریق فریلنسینگ
درآمد دلاری از طریق فریلنسینگ

کسب درآمد از بازارهای مالی

اینترنت، این فرصت را برای همه افراد در هر کجای دنیا فراهم کرده که بتوانند با یک کلیک به بازارهای مالی در سرتاسر دنیا متصل شوند.
یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی در دنیا، بازار فارکس است که هم بانکها و شرکت‌های بین المللی و هم معامله‌گران خرد می‌توانند در آن فعالیت کنند و به خرید و فروش بپردازند.


ثبت نام و شروع به کار در کارگزاری‌های فارکس بسیار ساده است اما نکته‌ی مهم این است که داشتن درآمد دلاری به کمک فارکس، نیازمند داشتن دانش تخصصی در این زمینه است.
بازار سهام یا بورس و بازار ارزهای دیجیتال هم یکی دیگر از بازارهای جهانی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. همانطور که گفتیم ورود به دنیای بازارهای مالی بسیار جذاب و وسوسه کننده است اما بدون داشتن دانش تخصصی، ورود به این بازارها از قمار هم خطرناک‌تر خواهد بود.

درآمد دلاری با یوتیوب

داشتن یک سیستم متوسط، آشنایی با ابزارهای ویرایش فیلم و ایده‌های خوب برای ساخت ویدیو! تمام چیزی که برای داشتن درآمد دلاری با یوتیوب نیاز دارید همین است!
البته نه فقط همین! ویدیوهای شما باید به میزان مشخصی بازدید بخورند و بالای 1000 فالور داشته باشید تا یوتیوب شما را در سود خودش شریک کند.
درآمدزایی از طریق یوتیوب، برای افراد ساکن ایران به دلیل تحریم‌ها، کمی سخت‌تر از بقیه کشورهاست اما راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها نیز وجود دارد.

درآمد دلاری با یوتیوب
درآمد دلاری با یوتیوب

آموزش و کسب درآمد دلاری

داشتن تخصص و مهارت در هر زمینه‌ای که باشد برای شما مفید و کارساز خواهد بود. مخصوصا اگر بتوانید این دانش و مهارت را به دیگران نیز بیاموزید. با آموزشِ تخصص خودتان در سایت‌های آموزشی می‌توانید به راحتی درآمد داشته باشید؛ همچنین اگر به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارید می‌توانید مهارت‌هایتان را در سایت‌هایی مشابه udemy و skillshare آموزش داده و درآمد دلاری داشته باشید.

فروش آنلاین محصولات فیزیکی و الکترونیکی

اگر محصول جدیدی دارید که فروش آن به صورت آنلاین و به کشورهای دیگر امکان‌پذیر است، سایت آمازون راهگشای شماست. این محصول حتی می‌تواند یک کتاب الکترونیکی باشد که خودتان ساخته‌‌اید.
این روش نیازمند سرمایه زیاد برای تامین کالا است و هزینه ارسال محصول فیزیکی به آمازون هم بسیار بالاست؛
بنابراین راه دیگر کسب درآمد دلاری، این است که خودتان یک سایت به زبان انگلیسی بسازید، برای آن محتوا تولید کنید به شکلی که در صفحات اول گوگل رتبه بگیرد. سپس از طریق تبلیغات، ارائه خدمات و یا روش‌های دیگر درآمد داشته باشید.

5 راه برای کسب درآمد دلاری بدون دانش و تجربه

تا اینجا ما در مورد 5 روش مطمئنِ درآمد دلاری صحبت کردیم که همه آنها نیازمند صرف زمان و انرژی هستند. در واقع برای به کارگیری هر کدام از این روش‌ها باید در یک رشته تخصص داشته باشید و برای یادگیری آن زمان صرف کرده باشید. با این وجود، این روش‌ها جزو مطمئن‌ترین روش‌های کسب درآمد به دلار هستند و اگر بتوانید یکی از آنها را به کار گیرید، درآمد بسیار خوبی را به دست خواهید آورد.

در کنار این ایده‌ها، راه‌های سریعی نیز برای کسب درآمد به دلار وجود دارد که نیازمند دانش تخصصی نیستند و می‌توانید به سادگی از آنها استفاده کنید؛ اما میزان درآمد آنها از روش‌های قبل کمتر است. با روش‌های زیر می‌توانید کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی داشته باشید.

پر کردن پرسشنامه یا نظرسنجی

سایت‌هایی وجود دارند که در ازای پاسخ دادن به پرسشنامه‌، تکمیل نظرسنجی و یا دسته‌بندی داده‌ها، به شما مبلغی را پرداخت می‌کنند؛ مانند سایت clickworker
این سایت‌ها به جمع آوری اطلاعات و نظرات مخاطبان علاقه‌مندند و شما در این موضوع به آنها کمک می‌کنید و می‌توانید کسب درامد دلاری رایگان داشته باشید.

بازی با گوشی

برای افرادی که به بازی‌های گوشی علاقه دارند، این مورد یک روش خوب برای کسب درآمد است. بعضی سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها مانند paidwork برای این کار طراحی شده‌اند. شما می‌توانید در ازای انجام مأموریت‌های هر بازی درآمد دلاری یا ارز دیجیتال کسب کنید.

بازی با گوشی

کسب درآمد با دیدن تبلیغات

مشاهده ویدیو

دیدن ویدیوهای تبلیغاتی یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد به دلار است که نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد. سایت‌ swagbucks یکی از معروف‌ترین سایت‌ها در این زمینه است که در ازای مشاهده ویدیو به شما درآمد می‌دهد.

گوش دادن به موسیقی

شاید عجیب به نظر برسد اما سایت‌هایی نیز وجود دارند که در ازای شنیدن موسیقی به شما درآمد دلاری می‌دهند!

جستجو در اینترنت

اگر جزو افرادی هستید که به گشت و گذار و جستجو در وب علاقه‌مندند، می‌توانید این روش را امتحان کنید و درآمد داشته باشید.


در این روش سایت‌هایی وجود دارند که در ازای استفاده از موتور جستجو آنها به جای گوگل و …به شما پول پرداخت می‌کنند. آنها به دنبال درک رفتار مخاطبان هستند و شما با استفاده از آن موتور جستجو در این مورد با آنها همکاری می‌کنید.
بعضی سایت‌ها نیز در ازای کارهایی مانند اصلاح و ویرایش متن و تست اپلیکیشن‌ نیز به کاربران خود مبالغی را اختصاص می‌دهند.

 

شما کدام روش را ترجیح می‌دهید؟ آیا تجربه کسب درآمد دلاری را دارید؟ به نظر شما آیا می‌توانیم کسب درامد روزانه 1000 دلار داشته باشیم؟
می‌توانید در قسمت نظرات تجربه خودتان از کسب درآمد به دلار را با دیگران به اشتراک بگذارید و از نظرات دیگران نیز استفاده کنید.

از همین نویسنده: