کسب درآمد از سوشال مدیا را بیاموزید؛ اینکه چگونه در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تیک تاک، توییچ، یوتیوب و اینستاگرام به عنوان یک تولید کننده محتوا یا یک برند کسب درآمد کنید.

چه خالق فردی باشید یا یک برند که محصولی برای فروش دارد، رسانه‌های اجتماعی تنها یک پلتفرم برای آگاهی از برند نیستند – بلکه یک ماشین پولسازی هستند.

ستاره‌های برتر اینستاگرام می‌توانند برای یک پست اسپانسر درآمد بالایی داشته باشند، حتی سازندگان کوچک نیز این شانس را دارند که درآمد خوبی ایجاد کنند. هر کسی به طور بالقوه می‌تواند پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به درآمد تبدیل کند.

شبکه‌های اجتماعی برای برندها نیز فرصت بزرگی برای فروش ایجاد می‌کند. در سال 2022، تجارت اجتماعی 724 میلیارد دلار درآمد در سراسر جهان به ارمغان آورد.

چه به دنبال افزایش درآمد خود باشید، چه به دنبال این باشید که یک اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی باشید یا یک محصول جدید بفروشید، رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد دارند.

راه‌های زیادی برای کسب درآمد از سوشال مدیا وجود دارد، از جمله:

  1. پیوستن به برنامه اشتراک درآمد
  2. فروش یک محصول یا خدمات
  3. فروش اجناس طرفداری
  4. پیوستن به یک برنامه وابسته
  5. کسب درآمد از طریق پخش زنده
  6. ایجاد  UGC
  7. ایجاد محتوای مشترک
  8. اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  9. مشارکت با برندها

بیایید نگاهی دقیق‌تر به روش‌های مختلف کسب درآمد از سوشال مدیا بیندازیم.

نحوه کسب درآمد از سوشال مدیا به عنوان یک برند یا creator

این ایده‌های کسب درآمد از سوشال مدیا، چه خالق یا اینفلوئنسر فردی باشید و چه یک برند، در پلتفرم‌هایی رسانه‌های اجتماعی جواب می‌دهد.

به یک برنامه اشتراک درآمد بپیوندید

تقریباً هر پلتفرم رسانه اجتماعی یک برنامه اشتراک درآمد ارائه می‌دهد که به سازندگان اجازه می‌دهد برای ایجاد محتوای محبوب درآمد کسب کنند. برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی از تبلیغات درآمد کسب می‌کنند و برنامه‌های اشتراک درآمد به سازندگانی که آن برنامه‌ها را ارزشمند می‌سازند، اجازه می‌دهند از این سود بهره ببرند.

بیایید نگاهی به برخی از این برنامه‌ها بیندازیم.

به صندوق سازندگان تیک تاک بپیوندید

کسب درآمد از سوشال مدیا tiktok creator fund

صندوق سازندگان تیک تاک یا TikTok Creator Fund، یک برنامه سنتی به اشتراک گذاری درآمد نیست زیرا سازندگانی که شرکت می‌کنند، مقدار مستقیمی از درآمد تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند، اما راهی برای کسب درآمد برای ایجاد تیک تاک است که در برنامه محبوب شده است. (متاسفانه در ایران امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد.)

این برنامه که در مارس 2021 راه اندازی شد، مبالغی را بر اساس چندین عامل پرداخت می‌کند. هم تعداد بازدیدها و هم صحت آن بازدیدها را در نظر می‌گیرد – به این معنی که استفاده از یک ربات یا تماشای ویدیوهای خود به صورت تکراری حساب نمی‌شود.

برای شرکت در  Creator Fund، باید:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشید.
  • مقیم قانونی ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه یا اسپانیا باشید.
  • حداقل 10000 فالوور معتبر داشته باشید.
  • در 30 روز گذشته حداقل 100000 بازدید ویدیوی معتبر داشته باشید.
  • دستورالعمل های انجمن TikTok را رعایت کنید

اگر همه این معیارها را دارید، می‌توانید با باز کردن حساب و سپس تنظیمات حساب خود، و ضربه زدن روی Creator Tools و سپس TikTok Creator Fund برای صندوق درخواست دهید.

برای حساب‌های واجد شرایط، صندوق ایجادکننده بر اساس بازدیدها پرداخت می‌کند. بدون در نظر گرفتن تعداد فالوورهای شما، پرداخت‌ها یکسان است، اگرچه حساب های TikTok با فالوورهای بیشتر به احتمال زیاد به سرعت بازدید کسب می‌کنند.

این صندوق چقدر پول پرداخت می‌کند؟ از طریق صندوق، می‌توانید انتظار داشته باشید که به ازای هر 1000 بازدید 0.02 تا 0.04 دلار درآمد کسب کنید. این بدان معناست که برای کسب یک دلار به حداقل 50000 بازدید نیاز دارید. یک TikTok با 1 میلیون بازدید 20 تا 40 دلار درآمد خواهد داشت.

به برنامه خلاقیت تیک تاک بپیوندید (هنوز نسخه آزمایشی است)

کسب درآمد از سوشال مدیا creativity program

اگر قبلاً بخشی از TikTok Creator Fund بوده‌اید و متوجه شده‌اید که محتوای طولانی‌تری را در برنامه تولید می‌کنید (بیش از 1 دقیقه)، اکنون برنامه دیگری برای اشتراک درآمد در دسترس شماست.

در ماه مه 2023،  تیک تاک یک نسخه بتا از برنامه خلاقیت جدید خود را عرضه کرد که به سازندگانی که ویدیوهایی با طول حداقل یک دقیقه یا بیشتر می‌سازند، پاداش می‌دهد. شرایط واجد شرایط بودن برای  Creator Fund یکسان است، اما هر بار فقط می توانید در یک برنامه حضور داشته باشید. اگر قبلاً در Creator Fund ثبت نام کردید، می‌توانید به راحتی از تنظیمات حساب تیک تاک خود در برنامه جابجا شوید.

این برنامه جدید یک داشبورد جدید و اطلاعات بیشتری در مورد نحوه محاسبه پرداخت‌ها در اختیار سازندگان قرار می‌دهد. اگر به طور مداوم محتوای باکیفیت تولید می‌کنید که یک دقیقه یا بیشتر برای TikTok  طول می‌کشد، ممکن است بخواهید این گزینه را بررسی کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که این برنامه هنوز در مرحله آزمایشی است و ممکن است برخی از این ویژگی‌ها، در آینده تغییر کنند.

کسب درآمد از سوشال مدیا creator tools

به برنامه YouTube Partner بپیوندید

کسب درآمد از سوشال مدیا YouTube Partner

برنامه شریک یوتیوب یا YouTube Partner یک برنامه اشتراک درآمد سنتی‌تر است زیرا سازندگان درصدی از تبلیغات نمایش داده شده در ویدیوهای خود را بدست می‌آورند. هرچه بازدیدهای بیشتری داشته باشید، تبلیغات بیشتری نمایش داده می‌شود و می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

دو راه برای واجد شرایط شدن برای برنامه شریک یوتیوب وجود دارد: 1) به عنوان یک سازنده ویدیوی طولانی یا 2) به عنوان یک سازنده  YouTube Shorts

سازندگان محتوای طولانی مدت باید در 12 ماه گذشته 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشای عمومی معتبر داشته باشند.

سازندگان محتوای کوتاه مدت یا shorts باید 1000 مشترک و 10 میلیون بازدید عمومی از Shorts در 90 روز گذشته داشته باشند.

علاوه بر این، شرکای یوتیوب باید برخی از قوانین را رعایت کنند:

  1. از خط‌مشی‌های کسب درآمد از کانال یوتیوب پیروی کنید، که قوانینی را دیکته می‌کند که محتوای شما باید از آن پیروی کند تا واجد شرایط درآمد Google AdSense باشد.
  2. هیچ اخطار نقض دستورالعمل‌های انجمن در کانال خود نداشته باشید.
  3. برای ایمن سازی حساب خود از تأیید صحت 2 مرحله‌ای استفاده کنید.
  4. یک حساب Google AdSense فعال و مرتبط داشته باشید.
  5. در کشوری زندگی کنید که برنامه شریک یوتیوب در آن در دسترس است.

سقف مقدار پولی که می‌توانید از یوتیوب به دست آورید بالا است. بر اساس گزارش  Yahoo Finance، یک یوتیوبر به طور متوسط ​​برای هر بازدید 0.18 دلار درآمد دارد. به ازای هر 1000 بازدید 18 دلار و میانگین پرداختی از یوتیوب در ایالات متحده در سال 2022، 1154 دلار در هفته بود.

یک شریک یا وابسته توییچ شوید

کسب درآمد از توییچ

دو سطح برای کسب درآمد در Twitch وجود دارد – Affiliate و Partner. هر دو برنامه‌های اشتراک‌گذاری درآمد هستند که به پخش‌کننده‌ها اجازه می‌دهند از تبلیغات نمایش داده‌شده در جریان پخش زنده، درآمد کسب کنند.

برای واجد شرایط شدن به عنوان یک Twitch Affiliate ، باید موارد زیر را داشته باشید:

  • حداقل 500 دقیقه در 30 روز گذشته پخش شده باشد
  • حداقل 7 روز پخش منحصر به فرد در 30 روز گذشته داشته باشید
  • به طور متوسط ​​3 بیننده همزمان یا بیشتر در 30 روز گذشته داشته باشید
  • حداقل 50 فالوور داشته باشید

و برای واجد شرایط شدن به عنوان Twitch Partner ، باید در یک دوره 30 روزه موارد زیر را داشته باشید:

  • به مدت 25 ساعت استریم کنید
  • در 12 روز مختلف استریم کنید
  • میانگین 75 بیننده داشته باشید

با این حال ورود به برنامه وابسته یا شریک هنوز تضمین نشده است، حتی اگر معیارهای فوق را داشته باشید. در صورت واجد شرایط شدن به صورت خودکار اطلاع رسانی می‌شود. برای تبدیل شدن به شریک، باید درخواست دهید و آن را به صورت دستی بررسی کنید. توییچ به دنبال استریمرهایی می گردد که نمایانگر خوبی از ارزش‌های شرکت باشند.

هر دو برنامه به پخش‌کنندگان اجازه می‌دهند از اشتراک‌ها، بازدیدهای تبلیغاتی و بیت‌ها درآمد کسب کنند – که مانند انعام برای استریمر‌ها در توییچ هستند.

از پخش زنده درآمد کسب کنید

نگاهی به نحوه کسب درآمد از پخش زنده در توییچ انداختیم، اما بسیاری از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی دیگر وجود دارند که می‌توانید از طریق پخش زنده از آنها درآمد کسب کنید. تیک تاک، یوتیوب و اینستاگرام همگی مشوق‌های پولی برای پخش زنده دارند.

الماس  TikTok

برای پخش زنده در  TikTok، باید حداقل 1000 دنبال کننده و حداقل 16 سال سن داشته باشید، اما برای کسب درآمد باید حداقل 18 سال داشته باشید. وقتی در پخش زنده یا لایو استریم هستید، بینندگان می‌توانند هدایای زنده بفرستند که به صورت برچسب و انیمیشن در استریم ظاهر می‌شوند. اگر هدایای کافی دریافت کنید و بینندگان کافی جذب کنید، TikTok با الماس به شما پاداش می‌دهد.

ارزش الماس 50 درصد ارزش سکه‌هایی است که برای ارسال یک هدیه استفاده می‌شود و هر الماس 0.05 دلار ارزش دارد. با انجام محاسبات، اگر الماسی معادل 5000 سکه خرج شده دریافت کنید، این مبلغ برای شما 250 دلار است. برای برداشت از Diamonds باید حداقل 100 دلار درآمد داشته باشید.

به عنوان یک نکته مهم، الماس برای حساب‌های تجاری در TikTok در دسترس نیست. بنابراین حتی اگر یک برند هستید، اگر می‌خواهید الماس را به عنوان یک منبع درآمد جمع کنید، حسابتان را تجاری نکنید.

نشان‌های اینستاگرام

اینستاگرام برنامه‌ای مشابه Diamonds به نام Badges دارد. آنها برای افرادی که 18 سال یا بیشتر دارند و در ایالات متحده زندگی می کنند یا در کشور دیگری زندگی می‌کنند و به برنامه دعوت شده‌اند و حداقل 10000 دنبال کننده دارند، در دسترس هستند.

کاربران اینستاگرام 100٪ درآمد را از نشان‌ها دریافت می‌کنند، اگرچه شما باید یک حساب کاربری حرفه‌ای یا creator داشته باشید.

کسب درآمد  YouTube Live

در یوتیوب، دو راه برای کسب درآمد از پخش زنده وجود دارد، اگرچه هر دوی این راه‌ها مستلزم این هستند که از قبل YouTuber Partner باشید.

ابتدا، می‌توانید تبلیغات را برای نمایش در جریان پخش زنده فعال کنید، که درآمدی مشابه تبلیغات پخش شده در ویدیوهای استاتیک شما کسب می‌کند.

دوم، می‌توانید Super Chat و Super Stickers را روشن کنید. اینها به بینندگان اجازه می‌دهد پیام‌های هایلایت شده و انیمیشن‌های رنگارنگ را در چت پخش زنده شما پست کنند. مانند الماس‌های TikTok و نشان‌های اینستاگرام، این راهی برای بینندگان است که به پخش زنده انعام می‌دهند و شما با هر خرید درآمد کسب خواهید کرد.

یک محصول را تبلیغ کنید

چه یک برند باشید یا یک خالق فردی، در هر صورت ممکن است محصول یا خدماتی داشته باشید. تبلیغ آن محصول در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای کسب درآمد است.

محصولات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یک محصول فیزیکی
  • محصولی دیجیتال و قابل دانلود
  • کلاس‌های آنلاین زنده یا وبینار
  • خدماتی مانند مشاوره یا مربیگری

کمپین‌های بازاریابی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توجه را به محصول یا خدمات شما جلب می‌کند و به یافتن مشتریان جدید کمک می‌کند. کالاهای خود را با ایجاد پست‌هایی در مورد محصولات یا خدماتتان و لینک دادن به آنها از طریق بیو یا از داخل یک پست، تبلیغ کنید.

نحوه کسب درآمد از سوشال مدیا به عنوان یک خالق یا creator

به عنوان یک creator، برند شما خودتان و محتوایتان هستید. اگر به اندازه کافی فالوور و ریچ به دست آورید، برندها می‌خواهند به عنوان یک اینفلوئنسر یا بازاریاب افیلیت با شما همکاری کنند. می‌توانید جریان‌های درآمد خود را از طریق کالا، ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر یا اشتراک‌ها نیز پیدا کنید.

برای محتوای اسپانسرشیپ با برندها شریک شوید

هنگامی که مردم به کسب درآمد از سوشال مدیا فکر می‌کنند، به اینفلوئنسرهایی فکر می‌کنند که پست‌های اسپانسرشیپ ایجاد می‌کنند یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ.

اینفلوئنسرها تأثیرگذارند. وقتی محصول یا برندی را تبلیغ می‌کنند، مخاطبانشان گوش می‌دهند. در واقع، اینفلوئنسرها محرک اصلی خرید برای Gen Z هستند.

اینفلوئنسرها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. به عنوان مثال، در حالی که بزرگترین حساب‌های کاربری در اینستاگرام می‌توانند صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار برای یک پست دریافت کنند، میکرو اینفلوئنسرهایی نیز وجود دارند که فالوورهای کم اما وفادار دارند.

با توجه به روند نفوذ زدایی، کاربران رسانه‌های اجتماعی در مورد اینکه چه نوع محتوایی را دوست دارند از اینفلوئنسرها ببینند، حساس‌تر شده‌اند. به همین دلیل مهم است که با برندهایی کار کنید که متناسب با سبک محتوای شما هستند و فقط محصولاتی را تبلیغ کنید که واقعاً از آنها استفاده می‌کنید و از آنها لذت می‌برید و فکر می‌کنید فالوورهای شما نیز دوست خواهند داشت.

هزینه‌های محتوای اسپانسرشیپ بسیار متفاوت است و بر اساس تعداد دنبال‌کنندگان، نرخ تعامل و نوع محتوایی است که ایجاد می‌شود.

یک پست اسپانسرشیپ می‌تواند مانند یک پست اینستاگرام ثابت در مورد یک محصول، یک ویدیوی تیک تاک از شما در حال استفاده از یک محصول، «یک کلمه از حامی ما» در ابتدا یا انتهای ویدیوی یوتیوب شما، یا حتی یک بخش پادکست که به اسپانسر برند اشاره می‌کند، باشد.

به یک برنامه افیلیت (وابسته) بپیوندید

بازاریابان وابسته از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود برای ارائه لینک‌های خرید منحصر به فرد به مخاطبان خود استفاده می‌کنند. وقتی شخصی از طریق آن لینک خریدی انجام می‌دهد، درصد کمی از آن فروش را دریافت می‌کند.
در حجم بالا، این کار می‌تواند یک شکل ثابت و پرسود از کسب درآمد از سوشال مدیا باشد و برخی از افراد این کار را به عنوان حرفه خود انتخاب می‌کنند. مانند بسیاری از مشاغل، هر چه تجربه بیشتری داشته باشید، درآمد شما بهتر است.

تیک تاک حتی برای این کار، یک برنامه وابسته داخلی دارد که می‌توانید در آن ثبت نام کنید.

فروش کالا

طرفداران وفادار دوست دارند به هر نحوی که می‌توانند از سازندگان حمایت کنند و یکی از این راه‌ها خرید کالا است.

شما به سادگی می‌توانید نام تجاری خود را به تی شرت یا سایر پوشاک اضافه کنید یا یک خط تولید کامل از کالاها را از صفر ایجاد کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید چه نوع کالایی را می‌خواهید بفروشید، تنها چیزی که باقی می‌ماند تبلیغ آن است. یکی از راه‌های عالی برای انتشار اخبار در مورد خط کالایتان، پوشیدن یا استفاده از آن در ویدیوهای خودتان است. خرید را برای فالوورها آسان کنید و به آنها بگویید از کجا آن را بخرند و به فروشگاه کالای خود در بیو رسانه اجتماعیتان لینک دهید.

UGC ایجاد کنید

ایجاد UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر (user-generated content)، شکل دیگری از بازاریابی است. مشابه اینفلوئنسر مارکتینگ، UGC با حمایت یک برند ایجاد می‌شود. با این حال، شما آن را برای برند ایجاد می‌کنید تا در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خودش پست بگذارد، نه کانال خودتان.

قدرت شما به عنوان یک خالق UGC هیچ ارتباطی با مخاطبان یا نفوذ آنلاین شما ندارد، بلکه به توانایی شما برای ایجاد محتوای معتبر، متقاعد کننده و با کیفیت بالا متکی است. این کار یک جریان درآمد عالی برای هر کسی است که می‌خواهد از رسانه‌های اجتماعی درآمد کسب کند اما نمی‌خواهد مانند یک اینفلوئنسر به یک شخصیت عمومی آنلاین تبدیل شود.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، انجمن UGC را در تیک تاک را بررسی کنید. این قسمت مملو از سازندگانی است که نکات و ترفندهای زیادی در مورد نحوه شروع، نحوه دریافت ارزش خود، نحوه معرفی مارک‌ها، ساختن نمونه کارها و موارد دیگر دارند.

برای مشترکین محتوا ایجاد کنید

بسیاری از پلتفرم‌ها به بینندگان اجازه می‌دهند برای دسترسی به محتوا یا ویژگی‌های انحصاری اشتراک خریداری کنند، از جمله:

  • توییتر
  • اینستاگرام
  • توییچ
  • یوتیوب
  • تیک تاک لایو

وقتی بیننده برای اشتراک پولی ثبت‌نام می‌کند، مقداری از سود را دریافت می‌کنید.
همچنین می‌توانید از سایت‌هایی استفاده کنید که به‌طور خاص برای محتوای مختص مشترکین راه‌اندازی شده‌اند، مانند Patreon . با تبلیغ آن در کانال‌های معمولی‌تان و لینک دادن به آن، به دنبال‌کنندگان خود اطلاع دهید که محتوای انحصاری شما را کجا پیدا کنند. می‌توانید از لینک خود در بیو استفاده کنید یا حتی یک لینک استوری اینستاگرام اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: مدیر شبکه‌های اجتماعی کیست و چه وظایفی دارد؟

نحوه کسب درآمد از سوشال مدیا به عنوان یک برند

به عنوان یک برند، احتمالاً در هر پلتفرم موجود یک حساب رسانه اجتماعی دارید. استفاده استراتژیک از هر حساب رسانه اجتماعی در واقع می‌تواند منبع درآمد باشد. بیایید به برخی از گزینه‌ها نگاه کنیم.

محصول خود را مستقیم بفروشید

روزهایی که مخاطبانتان باید برای خرید محصولاتتان به لینک در بیو مراجعه کنند، گذشته است. اکنون، یک پلتفرم رسانه اجتماعی همچنین می‌تواند یک فروشگاه تجارت الکترونیک با ویژگی‌های خرید در برنامه‌هایی مانند تیک تاک و اینستاگرام باشد.

کسب درآمد از سوشال مدیا

اصطکاک کمتر بین تصمیم برای خرید و فرآیند واقعی خرید برابر است با فروش بیشتر.

در تیک تاک، فروشگاه TikTok وجود دارد. مشابه اینستاگرام، این برنامه لینک‌های قابل خرید را در صفحه نمایه شما قرار می‌دهد و به کاربران امکان می دهد مستقیماً در TikTok خرید کنند. در ایالات متحده، فروشگاه TikTok در حال حاضر فقط با دعوت امکان پذیر است، اما انتظار می‌رود که برای تابستان 2023 به طور گسترده‌تری عرضه شود.

تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی اجرا کنید

همه شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی گزینه‌هایی برای قرار دادن تبلیغات دارند، خواه در فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر یا توییچ باشد. آنها یک راه عالی برای تبلیغ برند شما، دستیابی به مخاطبان و خریداران جدید و حتی جذب دنبال کنندگان جدید هستند.

هزینه تبلیغات در پلتفرم‌ها بسته به نوع تبلیغ متفاوت است. تبلیغ اینستاگرام یا TikTok نسبتاً ارزان است، اما اجرای یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای غیرقابل رد شدن در YouTube بسیار گران‌تر خواهد بود.

اکثر برنامه‌های تبلیغاتی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با ایجاد یک تبلیغ و تعیین هزینه روزانه کار می‌کنند. همچنین گزینه‌هایی برای هدف قرار دادن آگهی برای جمعیت شناسی خاص یا کاربرانی با علایق خاص خواهید داشت.

یک برنامه افیلیت راه اندازی کنید

این مورد یعنی ارائه لینک‌هایی برای اینفلوئنسرها و طرفداران برتر برای اینکه به اشتراک بگذارند. وقتی کسی لینک شما را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، شما مقداری از فروشتان را به او می‌دهید، اما این همچنان یک فروش اضافی برای شماست.

برای شروع برنامه‌های افیلیت، نرخی را که برای هر فروش ارائه می‌دهید تعیین کنید. میانگین بین 10 تا 40 درصد است.

در مرحله بعد، ساده‌ترین راه استفاده از یک اپ فروش (یا سایت) است.

اینفلوئنسرها قادر خواهند بود آن لینک‌های افیلیت را به اشتراک بگذارند و مشتریان جدیدی را به فروشگاه شما بیاورند.

با اینفلوئنسرها کار کنید

در نهایت، با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی همکاری کنید تا برند شما را با پست‌های اسپانسرشیپ تبلیغ کنند. این همکاری می‌تواند از نانو اینفلوئنسرها با کمتر از 10000 فالوور تا مگا اینفلوئنسرها با بیش از 1000000 فالوور متغیر باشد.

می‌توانید خودتان با اینفلوئنسرها تماس بگیرید و قراردادها را تنظیم کنید، یا با یک آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ کار کنید و به آنها اجازه دهید تمام شبکه‌سازی‌ها و کارهای دیگر را مدیریت کنند.

کسب درآمد از سوشال مدیا

اگر باهوش هستید، هر پستی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید فرصتی برای کسب درآمد است. هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مملو از فرصت‌هایی برای کسب سود است، چه محصولی برای فروش داشته باشید، چه فردی که امیدوار است با برندها کار کند.

سوالات متداول درباره کسب درآمد از سوشال مدیا

1. کدام سوشیال مدیا برای کسب درآمد بهتر است؟

یکی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با بالاترین پتانسیل درآمد، یوتیوب است، اما برای ایجاد ویدیوهای طولانی با بازدید بالا، کار زیادی لازم است. خبر خوب این است که همه پلتفرم‌ها فرصت‌هایی برای کسب درآمد دارند.

2. چگونه می‌توانم کسب درآمد از سوشال مدیا داشته باشم؟
راه‌های زیادی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، از جمله:

  1. پیوستن به برنامه اشتراک درآمد
  2. فروش یک محصول یا خدمات
  3. فروش اجناس فن
  4. پیوستن به یک برنامه وابسته
  5. کسب درآمد از طریق پخش زنده
  6. ایجاد UGC
  7. ایجاد محتوای مشترک
  8. اجرای تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  9. مشارکت با برندها

3. برای کسب درآمد از سوشال مدیا به چند فالوور نیاز دارید؟

بسته به پلتفرم متفاوت است. برای هر یک از برنامه‌های مختلف اشتراک درآمد، به حداقل تعداد فالوور نیاز دارید. به عنوان مثال، در TikTok به 10000 فالوور و در YouTube به 1000 مشترک نیاز دارید. حساب‌ها با هر اندازه‌ای می‌توانند به‌طور مستقل با برندها کار کنند و هیچ فالوور یا نیازی برای ایجاد و فروش محتوای تولید شده توسط کاربر وجود ندارد.

4. TikTok چقدر پرداخت می‌کند؟
Creator Fund معمولاً 0.02 تا 0.04 دلار به ازای هر 1000 بازدید پرداخت می‌کند.

5. اینستاگرام برای 1k فالوور چقدر پرداخت می‌کند؟
پرداخت‌های اینفلوئنسر بسیار متفاوت است، اما فردی با 1000 فالوور می تواند حدود 10 دلار برای یک پست انتظار داشته باشد.

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از سوشال مدیا وجود دارد. شما کدام راه را امتحان کردید یا می‌خواهید امتحان کنید؟

منبع

از همین نویسنده: