از هر بازاریابی بپرسید به شما می‌گوید که اولین قدم مهم برای یک حضور آنلاین حرفه‌ای، داشتن یک سایت عالی است. اما اگر واقعاً می‌خواهید سرنخ (لید)، ارجاع و فروش ایجاد کنید، ساخت لندینگ پیج قوی راه حل مناسبی است.

فایده ساخت لندینگ پیج چیست؟

در بازاریابی آنلاین، از لندینگ پیج برای سوق دادن بازدیدکنندگان به سمت conversion یا تبدیل استفاده می‌شود و آنها را وادار به کلیک یا یک اقدام خاص می‌کنند. این اقدام می‌تواند هر چیزی باشد، از تشویق کاربران برای خرید در فروشگاه آنلاین شما، اشتراک در لیست ایمیل، یا اقدامات بی شمار دیگر. هر چه که باشد، باید فقط یک  CTA به وضوح تعریف شده باشد.

برخلاف یک سایت حرفه‌ای تمام عیار، لندینگ پیج یک صفحه وب واحد با یک هدف بسیار خاص است: جذب بازدیدکنندگان برای کلیک کردن و رسیدن به هدف نهایی شما.

هنگامی که به خوبی انجام شود، یک لندینگ پیج خوب می‌تواند شانس موفقیت شما را در تبدیل‌ها و شروع یک کسب و کار بسیار افزایش دهد.

لندینگ پیج‌ها در سال 2003 توسط دپارتمان IT مایکروسافت در پاسخ به فروش ناامیدکننده نرم‌افزار آفیس در آن زمان توسعه یافتند و از آن زمان به بخش کلیدی بسیاری از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده‌اند.

به طور کلی، از دو نوع لندینگ پیج استفاده می‌شود – مرجعی و تراکنشی.

صفحات مرجع برای ارائه اطلاعات هدفمند در مورد یک محصول یا خدمات خاص، بدون هیچ گونه مزاحمت دیگری که در صفحات سایت وجود دارد، طراحی شده‌اند.

 هدف یک صفحه تراکنشی، این است که بازدیدکنندگان را از طریق یک CTA و معمولاً با ثبت آدرس ایمیلشان از طریق یک فرم، به انجام اقدامی سوق دهد.

هدف از ساخت لندینگ پیج چیست؟

  • از نظر محتوا، لندینگ پیج باید یک پیام ساده را منتقل کند. اینکه بتواند عمل مورد نظر را تبلیغ کند و توضیح دهد که مزایای انجام این عمل چیست.
  • طراحی لندینگ پیج باید بر روی حمایت از این هدف تمرکز کند و نه چیز دیگری. این مورد همچنین به این معنیست که طراحی وب سایت باید تمیز و ساده باشد، به طوری که یک تجربه مرور روان را تضمین کند و برای جلب توجه بینندگان رقابت نکند. همچنین باید با هویت برند شما مطابقت داشته باشد، از فاویکون و آیکون‌های مورد استفاده گرفته تا رنگ‌ها و پیام‌ها.
  • هدف نهایی ساخت لندینگ پیج این است که بازدیدکنندگان، کلیک کنند. هم طراحی و هم متن صفحه باید این را منعکس کند، بنابراین مطمئن شوید که همه دکمه‌ها با متن (میکروکپی) واضح برچسب زده شده و در پس زمینه صفحه برجسته باشند.
  • آناتومی یک لندینگ پیج، همانطور که از نام آن پیداست، از یک صفحه تشکیل شده است. می‌توانید آن را به بخش‌های جداگانه تقسیم کنید، اما باید فقط به یک صفحه اکتفا کنید که ترجیحاً خیلی هم طولانی نباشد.
  • سربرگ‌ها، زیر سربرگ‌ها، دکمه‌ها و تصاویر باید پیام صفحه را به شیوه‌ای قدرتمند و موثر نشان دهند، در حالی که اطمینان حاصل شود که همه عناصر منسجم باقی می‌مانند.
  • مطمئن شوید که از یک قالب لندینگ پیج حرفه‌ای استفاده می‌کنید، مگر اینکه قصد داشته باشید لندینگ پیج خود را از ابتدا طراحی کنید. این کار کمک می‌کند مطمئن شوید که لندینگ پیج شما نه تنها خوب به نظر می‌رسد، بلکه دارای یک سلسله مراتب بصری قوی است که بلافاصله بازدیدکنندگان شما را به جایی که می‌خواهید هدایت می‌کند.

می‌توانید با این قالب رایگان ساده و در عین حال موثر شروع کنید که می‌توانید آن را مطابق با نیازهای برند خود سفارشی کنید:

لندینگ پیج‌ها چگونه کار می‌کنند؟

برای اینکه لندینگ پیج به هدف خود برسد، ابتدا باید ترافیک را به سمت آن هدایت کنید. این کار را می‌توان به چند روش مختلف انجام داد:

  • از قدرت ایمیل مارکتینگ برای ارسال لندینگ پیج از طریق ایمیل برای مشترکین خود استفاده کنید.
  • لینکی به لندینگ پیج خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا توییتر به عنوان بخشی از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود (با یا بدون پرداخت هزینه برای کمپین تبلیغاتی) ارسال کنید.
  • یک لینک به لندینگ پیج در یک پست وبلاگ اضافه کنید. اگر وبلاگ ندارید، می‌تواند فرصت خوبی برای راه اندازی یک وبلاگ باشد.
  • لندینگ پیجتان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، با پیاده سازی ویژگی‌های پیشرفته سئو که می‌تواند به افزایش شانس شما برای رتبه گرفتن در صفحات اول موتورهای جستجو و دیده شدن کمک کند.
  • یک کمپین تبلیغاتی PPC در موتورهای جستجو برای اهداف تبلیغاتی ایجاد کنید و به لندینگ پیج لینک دهید.

همه اینها روش‌های خوبی برای هدایت ترافیک به لندینگ پیجتان هستند، اما اکنون باید فکر کنید که پس از کلیک روی صفحه، بازدیدکنندگان را به کجا بفرستید. همانطور که قبلا ذکر شد، هدف نهایی یک لندینگ پیج این است که بینندگان را وادار به کلیک کردن کند، اما این کلیک آنها را به کجا می‌برد؟

آیا آنها به سبد خرید هدایت می‌شوند؟ فرم آنلاین؟ یک صفحه داخلی در وب سایت اصلی شرکت شما؟ به صفحه اصلی وب سایت واقعی شما؟ در مورد مرحله بعدی با دقت فکر کنید و یک مسیر آسان برای بینندگان ایجاد کنید تا با یک کلیک به آنجا برسند.

نمونه قالب لندینگ پیج

برای آشنایی بیشتر شما با قالب و نحوه کار لندینگ پیج‌ها، چند نمونه قالب آماده لندینگ پیج را در این قسمت قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل هر لندینگ پیج روی عکس آن کلیک کنید.

ساخت لندینگ پیج جذاب

هنگام ساخت لندینگ پیج به چه نکاتی باید توجه کنیم

برای بهبود حضور آنلاین خود با یک لندینگ پیج قدرتمند آماده هستید؟ این الگوهای رایگان لندینگ پیج را که به طور خاص برای کمک به شما در ایجاد کلیک طراحی شده‌اند، مرور کنید. موضوع یا طرحی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با رشته شما مرتبط است و تصاویر، متن و پیوندهای خود را اضافه کنید.
در ادامه نکات اصلی که باید هنگام ساخت لندینگ پیج در نظر داشته باشید را آورده‌ایم:

  • هدف خود را مشخص کنید. مشخص کنید که می‌خواهید لندینگ پیج شما به چه چیزی برسد و در تمام جزئیات سایت خود ثابت بمانید.
  • سلسله مراتب بصری ایجاد کنید. تصمیم بگیرید که کدام عناصر مهمترین هستند و آنها را برجسته کنید.
  • با یک CTA ، اقدام ایجاد کنید. برای بازدیدکنندگان لندینگ پیجتان روشن کنید که چه کاری باید انجام دهند. نمونه‌های مختلف CTA را سرچ کنید.
  • طراحی جذابی داشته باشید. بازدیدکنندگان سایت خود را با طراحی چشم نواز جذب کنید تا آنها را وادار به کلیک کردن و کشف بیشتر کنید. شما همچنین باید یک طرح استراتژیک را انتخاب کنید. بیشتر بازدیدکنندگان تا انتهای لندینگ پیج نمی‌روند. برای موثرتر کردن این ابزار بازاریابی و ایجاد بهترین تجربه کاربری، طراحی و محتوای خود را در بالای صفحه قرار دهید.
  • کپی قوی بنویسید. متن خود را مختصر و آموزنده نگه دارید، با سرفصل‌های فریبنده که به بازدیدکنندگان شما دلیلی برای ادامه خواندن بدهد. از گنجاندن توصیفات کاربران یا مشتریان راضی در این قسمت نترسید.
  • از تصاویر استفاده کنید. لحن را تنظیم کنید و بازدیدکنندگان خود را با تصاویری تاثیرگذار مجذوب کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا نشان دهید هدف شما چیست.
  • ارزش‌ها را برجسته کنید. به مردم اجازه دهید بدانند که کلیک کردن بر روی CTA یا سایر معیارهای لندینگ پیج چگونه برای آنها مفید خواهد بود. چه چیزی از آن به دست خواهند آورد؟ تاثیر ارزش پیشنهادی خود را بسازید و در نظر بگیرید.
  • به دنبال فروش بروید. از مستقیم بودن نترسید. به یاد داشته باشید، ساخت لندینگ پیج‌تان به یک دلیلی بوده است، پس آن دلیل را دنبال کنید. با پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود جسور باشید.

قسمت‌های فنی ساخت لندینگ پیج

در ادامه یک چک لیست گام به گام برای نحوه ساخت لندینگ پیج آورده‌ایم:

  1. یک قالب برای لندینگ پیج انتخاب کنید.
  2. به لندینگ پیج خود یک نام بدهید.
  3. محتوای منحصر به فرد خود را اضافه کنید.
  4. تصاویر قابل توجه و جذاب اضافه کنید.
  5. نام دامنه مربوطه را انتخاب کنید.
  6. مطمئن شوید که همه لینک‌ها و CTAهای شما کار می‌کنند.
  7. توضیحات متا و عنوان SEO خود را کامل کنید.
  8. منتشر کنید!

نکته تخصصی: یکی از بزرگترین مزایای لندینگ پیج این است که ساخت آنها نسبتا آسان است. این بدان معنیست که شما می‌توانید بیش از یک لندینگ پیج ایجاد کنید و عملکرد چندین طرح را با استفاده از تست‌های A/B تست کنید. این تکنیک، بازاریابی آنلاین شما را به سطح بسیار حرفه‌ایتری می‌رساند. این کار می‌تواند در مورد مخاطب هدفتان چیزهای زیادی به شما بیاموزد و به شما در تمرکز پیام‌های آینده کمک کند.

بهینه سازی لندینگ پیج

هنگامی که لندینگ پیج خود را ایجاد کردید و شروع به استفاده از آن کردید، باید تجزیه و تحلیل کنید که چقدر خوب کار می‌کند و چگونه می‌توانید آن را بهینه سازی کنید تا بهتر کار کند.

سه راه اصلی برای بهینه سازی لندینگ پیج با تجزیه و تحلیل و داده وجود دارد. آنها هدف گذاری محتوایی انجمنی، هدف گذاری محتوای پیش بینی کننده و هدف گیری برای مصرف کننده هستند. هر سه روش شامل راه‌هایی برای ارائه محتوای لندینگ پیج پویا به کاربران بر اساس معیارهای خاص است.

به عنوان مثال، محتوای هدف‌گیری انجمنی از پارامترهای عمومی مانند مکان کاربر برای ارائه محتوای خاصی که بر اساس موقعیت مکانی برای آنها طراحی شده است، استفاده می‌کند. هدف‌یابی محتوای پیش‌بینی‌کننده یا هدف‌یابی فعال، محتوای لندینگ پیج پویا را بر اساس اقدامات گذشته کاربر در یک سایت ارائه می‌کند و هدف آن پیش‌بینی رفتار آینده یا پتانسیل تبدیل آن‌ها بر این اساس است.

منبع

از همین نویسنده: