YMYL مخفف “your money or your life” (پول یا زندگی شما) است و به موضوعات و صفحات سایتی اشاره دارد که می‌توانند تاثیرات واقعی بر روی میزان شادی، سلامتی، مسائل مالی یا امنیت کاربران داشته باشند. برای مثال صفحه‌ای که محتوای آن در مورد نحوه تشخیص و درمان دیابت است، یک صفحه YMYL محسوب می‌شود.

اصطلاح “YMYL” از دستورالعمل‌های Google برای ارزیابی کنندگان کیفیت آمده است.

محتوای صفحه YMYL چیست؟

مردم برای تحقیق و یافتن اطلاعات در مورد موضوعات مختلف، از نگرانی‌های سلامتی گرفته تا سؤالات مالی و پیگیری اخبار جدید، به موتورهای جستجو و گوگل مراجعه می‌کنند. اگر اطلاعاتی که آنها پیدا می‌کنند، غیر دقیق، قدیمی، تقلبی یا نادرست باشد، می‌تواند عواقبی برای آنها در دنیای واقعی داشته باشد.

گوگل این نوع اطلاعات را به عنوان محتوای پول یا زندگی شما (YMYL) تعریف می‌کند. به عبارت دیگر، “صفحات یا موضوعاتی که می‌توانند بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد در آینده تأثیر بگذارند.”

گوگل مفهوم محتوای YMYL را در اولین نسخه از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو (SQEG) معرفی کرد. این دستورالعمل‌ها در اصل برای کمک به مالکان سایت‌ها ایجاد شده تا کیفیت صفحات نتایج موتور جستجوی خود را برای بهبود الگوریتم و نتایج رتبه بندی گوگل ارزیابی کنند.

اساسا، YMYL نحوه ایجاد محتوا و چشم انداز جستجویی را که امروز می‌بینیم تغییر داده است. اگر به دنبال این هستید که محتوای خود را در صدر صفحه گوگل قرار دهید، بسیار مهم است که بفهمید محتوای YMYL چیست و چگونه می‌توانید در اصول سئو از آن به نفع خود استفاده کنید.

نمونه‌هایی از صفحات YMYL عبارتند از:

  • اخبار و رویدادهای جاری: صفحاتی درباره اخبار رویدادهای بین المللی، سیاست، علم و غیره.
  • علوم مدنی، دولت و قانون: صفحات حاوی اطلاعاتی که مردم را آگاه می‌کند، مانند اطلاعات مربوط به رأی‌گیری، مسائل حقوقی، خدمات اجتماعی و غیره.
  • امور مالی: صفحاتی درباره سرمایه گذاری، مالیات، بانکداری و غیره.
  • خرید: صفحاتی درباره خرید، از جمله صفحاتی که به افراد امکان خرید آنلاین را می‌دهند.
  • سلامت و ایمنی: صفحاتی درباره سلامت یا ایمنی فرد، از جمله مسائل پزشکی، داروها، بیمارستان‌ها و غیره.
  • گروه‌های افراد: صفحاتی درباره گروه‌هایی از مردم، از جمله ملیت، نژاد، وضعیت و غیره.
  • موارد دیگر: صفحاتی که به طور کلی با «پول یا زندگی شما» سروکار دارند، مانند صفحاتی درباره تناسب اندام و تغذیه، مسکن، یافتن شغل و غیره.

علاوه بر این هر صفحه‌ای که به کاربران مشاوره ارائه می‌دهد، به آنها در تصمیم‌گیری کمک می‌کند، آنها را تشویق به انجام یک اقدام خاص می‌کند یا می‌تواند روی زندگی آنها تأثیر بگذارد، می‌تواند صفحه YMYL در نظر گرفته شود.

چرا صفحه YMYL مهم است؟

صفحه YMYL

صفحات YMYL از هر محتوای متفاوتی متمایز هستند زیرا می‌توانند به رفاه و/یا سلامت انسان آسیب بزنند.

به عنوان مثال، تصور کنید که با کلی سرفه از خواب بیدار شده‌اید. سپس در گوگل سرچ می‌کنید: «چگونه سرفه را درمان کنیم».

اگر به منبع اطلاعاتی ضعیفی دست پیدا کنید که توصیه‌های اشتباهی به شما بدهد، ممکن است در نهایت بیشتر اذیت شوید و وضعیت شما بدتر شود. به همین دلیل بسیار مهم است که گوگل اطلاعات باکیفیت را در اختیار شما قرار دهد تا سلامتی شما تحت تأثیر صفحاتی که به شما نشان می‌دهد، قرار نگیرد.

از آنجایی که این صفحات بسیار مهم هستند، گوگل استانداردهای بسیار بالاتری برای صفحات YMYL دارد. خود گوگل می‌گوید:

“صفحه‌های بی‌کیفیت YMYL می‌توانند به طور بالقوه بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد تأثیر منفی بگذارند.

بنابراین، اگر می‌خواهید صفحه‌ای را با موضوع «پول یا زندگی» در رتبه‌بندی گوگل جای دهید، باید متفاوت عمل کنید.

گوگل چگونه محتوای YMYL را رتبه بندی می‌کند

محتوای YMYL با محتوای غیر YMYL متفاوت است. در سال 2019، گوگل رویکرد خود را برای رتبه‌بندی صفحات YMYL توضیح داد: «در جایی که الگوریتم‌های ما تشخیص می‌دهند که درخواست کاربر به موضوع «YMYL» مربوط می‌شود، ما در سیستم‌های رتبه‌بندی خود به عواملی مانند معتبر بودن، تخصص یا اعتماد پذیری اهمیت بیشتری می‌دهیم. “

 هنگام رتبه‌بندی محتوای YMYL، گوگل تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن (E-A-T) یک صفحه معین را در نظر می‌گیرد:

  • تخصص: آیا محتوای اصلی صفحه توسط یک متخصص موضوع ایجاد شده است؟ آیا آنها مدارک یا اطلاعاتی برای “اثبات” تخصص خود به صورت آنلاین در دسترس دارند؟
  • معتبر بودن: آیا محتوا از نویسنده، برند یا وب سایتی می‌آید که توسط دیگران به عنوان یک مرجع یا رهبر در آن زمینه شناخته می‌شود؟
  • قابل اعتماد بودن: آیا کاربران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق، واقعی و صحیح به نویسنده، برند یا وب سایت اعتماد دارند؟ آیا این اطلاعات از یک منبع معتبر و موثق آمده است؟

 بهترین روش سئو صفحه  YMYL

1. صبور باشید

بسیار بعید است که گوگل سایت‎های جدید را برای موضوعات YMYL توصیه کند. بنابراین، اگر می‌خواهید محتوایی پیرامون موضوعات YMYL ایجاد کنید، آماده باشید که مدت طولانی منتظر بمانید تا محتوایتان رتبه‌بندی شود. در حالی که منتظر هستید، روی 3 روش بعدی کار کنید.

2. کاری کنید سایت‌های معتبر نام سایت شما را ذکر کنند

گرفتن اعتبار از سایت‌های معتبر یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای رتبه بندی محتوای YMYL انجام دهید. در اینجا دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت در مورد آن می‌گویند:

“برای موضوعات اطلاعاتی  YMYL، شهرت یک وب سایت یا تولید کننده محتوا باید بر اساس آنچه کارشناسان در این زمینه می‌گویند قضاوت شود. توصیه‌های منابع متخصص، مانند انجمن‌های حرفه‌ای، شواهدی قوی از شهرت بسیار مثبت است

هدف خود را به خاطر بسپارید: یافتن سایت‌های معتبر و ترغیب آنها به گفتن در مورد شما. این کار آسان نخواهد بود، اما برای رتبه بندی صفحات YMYL بسیار مهم است.

3. از متخصصان واقعی برای مصاحبه دعوت کنید

از کارشناسان واقعی در موضوعات YMYL دعوت کنید و برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمند و معتبر با آنها مصاحبه کنید. سپس، از یک کپی رایتر برای تبدیل مصاحبه به محتوای باکیفیت استفاده کنید.

استفاده از یک کپی رایتر سنتی یا تحقیقات یک بازاریاب محتوا برای موضوعات YMYL ایده بدی است. مگر اینکه آنها تخصص واقعی در موضوع داشته باشند، محتوا فاقد ماهیت و استحکام خواهد بود. اما، اگر با یک متخصص مصاحبه کنید، بهترین‌ محتوا را به دست خواهید آورد – یعنی تخصص واقعی و نشان دادن این تخصص به روشی خواننده پسند.

4. اطلاعات مالک وب سایت و نویسندگان را به وضوح بیان کنید

از نظر گوگل، صفحات YMYL به بالاترین استاندارد E-A-T (تخصص، اعتبار، و اعتماد) نیاز دارند. این عناصر باید فوراً از بیوگرافی نویسنده و اطلاعات مالک سایت یا شرکت قابل مشاهده باشند. این قضیه شامل اطلاعات تماس نیز هست.

بنابراین، در صفحه YMYL خود، حتماً بیوگرافی نویسنده‌ای را درج کنید که تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن او را نشان می‌دهد.

از همین نویسنده: