اخیرا در کنفرانس Google I/O (کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل) در مورد طراحی با هوش مصنوعی بسیار صحبت شد و یک مدل هوش مصنوعی پیشرفته را به همراه مجموعه‌ای از ابزارهای جالب و نرم افزارهای خلاقانه معرفی کردند. این مدل‌های هوش مصنوعی با نام‌های PaLM  و Gemini شناخته می‌شوند که در عین حال زیبا و آینده نگرانه به نظر می‌رسند.

جدا از به‌روزرسانی‌های مبتنی بر فناوری، آنها همچنین ابزارهای خلاقانه‌ای را به نمایش گذاشتند که زندگی یک طراح را بسیار آسان می‌کند و خلاقیت ما را تقویت می‌کند. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

پروژه ‘Imagen’ گوگل: طراحی با هوش مصنوعی

طراحی با هوش مصنوعی

گوگل برای مدت طولانی در حال مطالعه تصاویر بوده است، به طوری که هوش مصنوعی آن اکنون قادر است تنها با یک دستور ساده از یک مدل زبانی برای تولید تصاویر با کیفیت بالا استفاده کند.

 “تصور کنید”، به جای جستجوی تصاویر تصادفی در گوگل، از آن بخواهید که یک تصویر سفارشی برای شما ایجاد کند که منحصر به نیازها و سبک شما باشد. چه یک تصویر واقعی بخواهید و چه یک تصویر کارتونی، گوگل در تلاش است که اولین انتخاب شما باشد.

گوگل در این کنفرانس وعده داد که بر روی هوش مصنوعی مسئول و قابل اعتماد تمرکز دارند. که بر قوانین و شرایط خاصی تمرکز خواهد کرد.

Imagen همچنین در صورتی که بخواهید این تصاویر را در صفحه نمایش‌های بزرگتر به اشتراک بگذارید آنها را تا رزولوشن‌های بزرگتر ارتقاء می‌دهد.

ممکن است برایتان سوال باشد که آیا درست مانند سایر پلتفرم‌های هوش مصنوعی، Imagen  گوگل، آثار هنری و تصاویر را «می‌دزدد» تا آنها را خودش بسازد؟ فراموش نکنیم که یک شکایت چند میلیون دلاری علیه پلتفرم‌های هوش مصنوعی که دقیقاً این کار را انجام می‌دهند، وجود دارد.

گوگل وعده داد که بر روی هوش مصنوعی مسئول و قابل اعتماد تمرکز دارند. که بر قوانین و شرایط خاصی تمرکز خواهد کرد. این صحبت ما را به این باور می‌رساند که مدل‌های هوش مصنوعی آن‌ها از هر گونه مسائل مضر یا مشکلات کپی رایت دور می‌مانند.

به غیر از تصاویر، ایجاد ویدیو هم خیلی زود امکان پذیر خواهد بود. ویدئوی بالا توسط گوگل ساخته شده است.


پروژه ‘Tailwind’ گوگل

Google Tailwind  هنوز در مرحله آزمایشی است، اما با افتخار روی صحنه نمایش داده شد، بنابراین می‌توانیم بگوییم که این یک حرکت بزرگ است. Tailwind ابزار تحقیق و ایده پردازی رویاهای شماست.

برخلاف ابزارهایی مانند  Chat-GPT، tailwind  عمدتاً بر نوشتن ایده‌های منحصربه‌فرد، خلاصه کردن محتوای پیچیده یا بزرگ (مانند یک مقاله تحقیقاتی) تمرکز می‌کند و حتی به مقالات تحقیقاتی استناد می‌کند تا برای نویسنده اصلی منصفانه باشد.

بر اساس تجربیات، این امر می‌تواند برای تحقیق و یافتن محتوا در زمان صرفه‌جویی کند.

Google Tailwind  در نسخه بتای اولیه در دسترس است تا همه بتوانند در آن ثبت نام کنند. با این حال، این نسخه فقط برای ایالات متحده در دسترس است و هنوز در حالت لیست انتظار است.

.Duet A.I

گوگل خلاقانه‌ترین نام‌ها را معرفی می‌کند، اینطور نیست؟ خوب، Duet  ابزار «همراه» برای برنامه‌های گوگل مرتبط با کار است که در محل کار برای شما محتوا می‌نویسد و می‌سازد.

چیزی که توجه ما را جلب کرد رونویسی تماس ویدیویی هوشمند بود که لحظات جلسه را از طرف شما می‌نویسد و ارسال می‌کند. قابلیت‌های ایمیل با دستورات مختلفی که می‌توانید هنگام نوشتن هر چیزی در جیمیل بدهید، گسترش می‌یابد، که فراتر از تکمیل و تصحیح خودکار اولیه است.



مشارکت‌ در طراحی با هوش مصنوعی

گوگل در صدد شراکت با شرکت‌های طراحی مانند تیم  Canva، Midjourney  و لیست عظیمی از پلتفرم‌های دیگر است. این مورد به ما امیدواری می‌دهد که احتمالا فیگما هم به زودی از این قابلیت‌ها استفاده کند و در زمان صرفه جویی کند.

از آنجایی که Google Cloud یک سرویس پرکاربرد است، برای شرکت‌ها آسان‌تر خواهد بود تا به ویژگی‌های هوش مصنوعی بپردازند در حالی که Cloud وزنه‌های سنگین را برمی‌دارد.

از همین نویسنده: