در چند سال گذشته، شاهد تقاضای زیادی برای حمایت از صاحبان مشاغل بوده‌ایم، به طوری که بسیاری از افراد در حال حاضر دریافته‌اند که درخواست کمک نشانه شکست نیست، بلکه نشانه‌ای از اهمیت دادن به موفقیت کلی کسب‌وکار است.

راه‌های مختلفی وجود دارد که صاحبان مشاغل می‌توانند کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند، از گروه‌های پشتیبانی کسب و کار گرفته تا مشاوره آنلاین. امروز، ما قصد داریم در مورد منتور کسب و کار، معنای آن، مزایا و چگونگی پیدا کردن آن را صحبت کنیم.

منتور کسب و کار کیست؟

به عبارت ساده‌تر، منتورینگ کسب و کار رابطه‌ای بین یک کارآفرین و فرد دیگری با تجربه کارآفرینی بیشتر است، که در یک دوره طولانی مدت به عنوان یک شبکه پشتیبانی برای مبارزه با چالش‌هایی که در سفر کارآفرینی خود با آنها مواجه می شود، عمل می‌کند.

نقش یک منتور کسب و کار این است که به کارآموزان خود کمک و راهنمایی کند، به آنها کمک کند تا تجارت خود را اداره کنند و رشد دهند و آنها را تشویق کند تا مهارت‌هایی را که برای موفقیت نیاز دارند، توسعه دهند.

توصیه‌ها از دانش و تجربه خود مربی می‌آید که بسیار ارزشمند است. یک منتور کسب و کار خوب آماده است تا تخصصش را با کارآموزانش به اشتراک بگذارد، زیرا اغلب در طول زندگی خود با چالش‌های مشابهی مواجه شده‌اند و آنها را همدل، قابل اتکا و قابل اعتماد می‌سازد.

منتور کسب و کار

منتورینگ کسب و کار نه تنها برای کارآموزان و صاحبان کسب و کار بلکه برای خود منتور هم سودمند است، زیرا او از طریق تبادل نظر در گفتگوی غنی، یادگیری دیدگاه‌ها و تاکتیک‌های جدید از کارآموزان و صاحبان کسب و کار سود می‌برد.

 این نوع روابط راهنمایی می‌تواند از راه دور یا از طریق جلسات حضوری، هر کدام که برای هر دو طرف درگیر راحت‌تر است، انجام شود.

 اغلب، مردم، کارآموزان کسب و کار را کارآفرینان جوان یا آینده می‌دانند، با این حال، همیشه اینطور نیست، زیرا بسیاری از کارآفرینان با تجربه‌تر به دنبال مشاوره و راهنمایی شخصی در یک صنعت مشابه هستند.

مزایای منتور کسب و کار

از آنجایی که منتورینگ امکانات بی پایانی دارد، هیچ نقطه ضعفی برای یافتن یک مربی برای توسعه شخصی و حرفه‌ای وجود ندارد. رشد یک کسب و کار هدف هر کارآفرینی است، بنابراین بیایید به 5 مزیت برتر داشتن یک منتور کسب و کار در سفرتان کمک کنیم.

1. آنها قبلا این مسیر را رفته‌اند

یکی از قابل توجه‌ترین و آشکارترین مزایای گرفتن یک منتور کسب و کار این است که آنها این مسیر را گذرانده‌اند و این کار را انجام داده‌اند.

 با داشتن یک منتور کسب و کار که دانش و تجربه‌اش را به اشتراک می‌گذارد، می‌توانید نه تنها از موفقیت‌های گذشته بلکه از اشتباهات آنها نیز درس بگیرید. یادگیری از تجربیات قبلی به این معنی است که آنها می‌توانند با مشکلاتی که با آن روبرو هستید ارتباط برقرار کنند، و همچنین برای ایجاد راه‌حل‌های موثر با شما کار می‌کنند.

2. یک منتور کسب و کار مانند گوش شنواست

یکی از مسئولیت‌های کلیدی یک مربی یا منتور کسب و کار، حضور در کسب و کار برای گوش دادن است. یک منتور بزرگ شما را به چالش می‌کشد و شما را تشویق می‌کند تا برای هر مشکلی که با آن روبرو هستید راه حلی ارائه دهید. با حضور منتور برای گوش دادن به ایده‌ها، می‌توانید در حالی که راه‌حل‌های جدید را توسعه می‌دهید، به ایده‌های جدید فکر کنید، و این کار با سرعت بسیار بیشتری نسبت به اینکه خودتان انجام دهید سرعت می‌گیرد.

3. فرصت‌های شبکه سازی را باز می‌کند

شبکه سازی برای هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه یا صنعت، ضروری است. یک منتور کسب و کار معمولاً شبکه گسترده‌ای از ارتباطات دارد که به شما این فرصت را می‌دهد تا با افرادی که قبلاً به آنها دسترسی نداشتید، شبکه سازی کنید. مربیان کسب و کار با مدیران اجرایی و رهبران متعددی در صنعت شما روابط دارند، به این معنی که می‌توانید از رابطه مربیگری خود برای کمک به توسعه فرصت‌های بالقوه در آینده استفاده کنید.

4. آنها شما را مسئول می‌دانند

فقط به این دلیل که شما یک منتور کسب و کار دارید به این معنی نیست که تمام مشکلات شما به طور جادویی حل می‌شود. داشتن یک کسب و کار پر رونق مستلزم کار سخت و عزم است، با این حال، داشتن یک مربی کسب و کار به این معنیست که شما کسی را دارید که با او در مورد اهدافتان صحبت کنید، در حالی که برای رسیدن به آنها به شما اطمینان خاطر می‌دهد. داشتن کسی که شما را مسئول موفقیت خود بداند بسیار مهم است زیرا به شما انگیزه می‌دهد، حتی در روزهایی که نمی‌خواهید با دنیا روبرو شوید.

5. آنها شما را به چالش می‌کشند

هنگام راه اندازی یک کسب و کار، به راحتی می‌توان منحرف شد و به نتیجه نرسید. یک منتور کسب و کار به این دلیل وجود دارد تا شما را در سفر به چالش بکشد، و به شما نیروی لازم را برای انجام کارهای بیشتر، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای، بدهد. آنها شما را به چالش می‌کشند تا مهارت‌های جدیدی را توسعه دهید که برای سفر ارزشمند باشد، به شما انگیزه می‌دهد و مطمئن می‌شود که در مسیر درست هستید.

کجا می‌توان یک منتور کسب و کار پیدا کرد

شما این مقاله را مطالعه کردید و به این نتیجه رسیدید که یک مربی کسب و کار انتخاب خوبی برای شماست. اما چگونه می‌توانید یکی را پیدا کنید؟ اصلا از کجا شروع کنید؟ در زیر، 5 روش برای پیدا کردن یک منتور کسب و کار ذکر شده است:

1. رویدادهای شبکه سازی

رویدادهای شبکه سازی یک راه عالی برای یافتن یک مربی کسب‌وکار است، زیرا هدف آنها قرار دادن افراد در تماس با یکدیگر (معمولاً افرادی که در همان صنعت کار می‌کنند) است. با یک جستجوی سریع در گوگل می‌توانید رویدادهای شبکه محلی را در نزدیکی خود بیابید. به یاد داشته باشید، تا جایی که می‌توانید با افراد بیشتری صحبت کنید، شکی نیست که کسی می‌تواند به شما کمک کند.

2. لینکدین

لینکدین یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای دستیابی به حرفه‌ای‌ها در صنعت شما است. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد افراد را جستجو کنید و با سایر متخصصان بر اساس شغل و حتی موقعیت مکانی آنها ارتباط برقرار کنید. اگرچه توصیه نمی‌شود که فقط از کسی در لینکدین بپرسید که آیا می‌تواند به شما کمک کند یا نه، ابتدا باید سعی کنید با آن فرد رابطه برقرار کنید.

3. دوستان، خانواده و همکاران

افرادی که در زندگی شما هستند شما را بهتر از هر کسی می شناسند، بنابراین به سادگی از آنها بپرسید که آیا کسی را می‌شناسند که بتواند در سفر شما کمکتان کند یا خیر. اغلب اوقات، آنها فردی را می‌شناسند که فکر می‌کنند بسیار مناسب است. شاید همکار قدیمی آنها یک کسب و کار چند میلیونی را اداره کرده، شما هرگز نمی‌دانید که ارتباطات آنها چه کسانی هستند.

4. PushFar

PushFar پیشروترین پلتفرم مربیگری و توسعه شغلی در جهان است. استفاده کاملا رایگان، PushFar بیش از 65000 عضو دارد که به دنبال ایجاد روابط راهنمایی هستند. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد از طریق عملکرد جستجو به دنبال یک مربی بگردید و از طریق فناوری الگوریتم پیشرفته، مطابقت‌های خودکار را در اختیار شما قرار می‌دهد. گاهی اوقات نزدیک شدن به افراد جدید می‌تواند تجربه دلهره‌آوری باشد، اما با PushFar می‌دانید که افراد در پلتفرم هستند زیرا به دنبال ایجاد روابط معنادار و کمک به توسعه و رشد افراد هستند.

5. داوطلب شدن

کار داوطلبانه یک راه عالی برای ایجاد ارتباطات جدید با دیگران در صنعت شما یا سایرین با مجموعه مهارت خاصی است که به دنبال دستیابی به آن هستید. هر فردی که در طول زندگیتان ملاقات می‌کنید، می‌تواند چیزی را به شما بیاموزد که نمی‌دانستید. هر چه بیشتر شبکه خود را بسازید، احتمال بیشتری وجود دارد که با کسی در تماس باشید که می‌تواند زندگی شما و موفقیت کلی کسب و کار شما را تغییر دهد. کار داوطلبانه همچنین به شما این امکان را می‌دهد که شهرت خوبی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید و در عین حال به شما امکان می‌دهد تا به جامعه خود، صرف نظر از اینکه چقدر بزرگ یا کوچک، کمک کنید.

نتیجه گیری

آیا برای برداشتن گام بعدی در سفر خود آماده‌اید؟ اکنون که شما مزایای یافتن یک منتور را می‌دانید، جای تعجب نیست که بخواهید یکی داشته باشید. مزایای بی پایانی در ارتباط با مشاوره وجود دارد، از افزایش اعتماد به نفس گرفته تا داشتن یک شبکه پشتیبانی دوستانه. پیدا کردن منتور مناسب ممکن است کمی طول بکشد، اما در نهایت، همیشه ارزشش را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منتورینگ، سایر مقالات ما در این مورد را مشاهده کنید.

منبع

از همین نویسنده: