فناوری هوش مصنوعی از زمان کامپیوترهای deep blue شرکت IBM، یعنی کامپیوتری که برای بازی شطرنج با انسان طراحی شده بود، راه طولانی را پیموده است. امروزه نرم افزار هوش مصنوعی می‌تواند گردش کار موجود را بهبود بخشد، رفتار مشتری را پیش‌بینی کند و کارهای بیشتری انجام دهد.

AI به سرعت در حال تغییر چشم انداز بازاریابی است. تیم شما هم باید ابزارهای فناوری خود را برای همگام شدن با رقبا تطبیق دهد.

بیایید ببینیم هوش مصنوعی چیست و چگونه می‌توانید از این فناوری برای صرفه‌جویی در زمان، بهبود کیفیت لیدهایتان (سرنخ رسیدن به مشتری) و در نهایت فروش بهتر استفاده کنید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یک فناوری پیشرفته است که معمولاً توسط مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها، رایانه‌ها یا روبات‌ها اجرا می‌شود و از داده‌های همزمان برای شبیه‌سازی هوش انسانی استفاده می‌کند.

AI می‌تواند قدرت تشخیص انسان را همانندسازی کند و همزمان تصمیم بگیرد. به عبارت دیگر، AI طوری برنامه‌ریزی شده که درست مانند یک انسان واقعی و زنده فکر کند، عمل کند و پاسخ دهد.

هوش مصنوعی را نباید با اتوماسیون اشتباه گرفت. اگرچه هم اتوماسیون و هم هوش مصنوعی از داده‌های همزمان برای انجام یک عملکرد استفاده می‌کنند، کارکرد و خروجی آنها بسیار متفاوت است.

به عنوان مثال، اتوماسیون به ورودی دستی داده برای انجام یک کار خاص نیاز دارد. با استفاده از یک الگوریتم، آن کار تکرار می‌شود. بدون توجه به وضعیت داده‌ها یا حتی اگر خطایی وجود داشته باشد، این تکرار ادامه دارد.

از سوی دیگر AI یادگیری ماشینی است. به این معنی که به ورودی داده نیاز دارد. همانطور که AI داده‌ها را پردازش می‌کند، می‌تواند الگوهای رفتاری و خطاها را تشخیص دهد، سپس عملکردها و الگوریتم‌های خود را در صورت نیاز تنظیم کند.

اگر در مورد هوش مصنوعی اطلاعات تخصصی دارید و می‌توانید معلومات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، سامانه آموزش آنلاین ویکی درس با کمال میل پذیرای شماست.

محبوبیت AI در حال افزایش است و می‌توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد. بیایید نگاهی به مزایای استفاده از آن بیندازیم.

مزایای هوش مصنوعی

اگرچه هوش مصنوعی عاری از خطا و اشتباه نیست، اما بسیار به چنین چیزی نزدیک است. استفاده از AI در گردش کار و فرآیندها مزایای زیادی دارد. در اینجا فقط چند نمونه از فواید آن ذکر شده است:

1. خطای انسانی را کاهش می‌دهد

هوش مصنوعی و انسان

گاهی اوقات افراد اشتباه می‌کنند. بالاخره همه ما انسان هستیم و خطای انسانی اجتناب ناپذیر است. نکته‌ای که در مورد اشتباه کردن وجود دارد این است که معمولاً می‌توانیم از آن درس بگیریم، آموخته‌هایمان را پردازش کنیم و سعی کنیم اشتباه قبلی را تکرار نکنیم.

AI نیز به همین صورت عمل می‌کند. AI مانند یک انسان عمل می‌کند و می‌تواند با کمک به ما در درک همه نتایج ممکن و انتخاب مناسب‌ترین آنها، خطای انسانی را بسیار کاهش دهد.

AI از داده‌های آنی برای پیش‌بینی نتایج جایگزین استفاده می‌کند. با استفاده از داده‌ها و پیش‌بینی‌ها، می‌توانیم گزینه‌ها، نتایج و تأثیرات آن نتایج را بهتر درک کنیم.

این کار به طور ویژه در کسب و کار مفید است. تصمیم‌گیرندگان می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری و حرکت رو به جلو، همه احتمالات را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان با هوش مصنوعی + معرفی 10 منبع رایگان

2. به تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک می‌کند

هوش مصنوعی و تجزیه تحلیل داده

یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی استفاده از فناوری برای تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها است. فناوری‌های هوش مصنوعی هوشمند هستند و می‌توانند اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و در عرض چند دقیقه پیش‌بینی کنند.

کاری که معمولاً ماه‌ها طول می‌کشد تا یک فرد در مورد آن تحقیق کند، اکنون در زمان بسیار کمتری ممکن شده است.

داده‌های جمع‌آوری شده توسط AI و تجزیه و تحلیل انجام شده بسیار ارزشمند است. با اطلاعات جمع آوری شده توسط AI ، تحلیلگران داده بهتر می‌توانند تصمیمات هوشمندانه و آگاهانه را در زمان کمتری اتخاذ کنند.

3. می‌تواند تصمیمات هوشمندانه و بی‌طرفانه بگیرد

با کمک داده‌های مناسب، هوش مصنوعی، غرض‌ورزی و جانبداری را از تصمیم‌گیری حذف می‌کند. برای به دست آوردن بهترین نتایج بی‌طرفانه با استفاده از فناوری‌های AI ، باید مطمئن شوید که دقیق‌ترین اطلاعات و مجموعه داده‌ها را وارد می‌کنید.

زمانی که هوش مصنوعی بهترین داده را در اختیار داشته باشد، می‌تواند نتایج را به‌طور دقیق پیش‌بینی کند، مشکلات را حل کند و عملکردهای خود را به درستی انجام دهد، بدون اینکه از یک نتیجه خاص جانبداری کند.

با این حال، اگر داده‌هایی که به خورد برنامه‌های AI خود می‌دهید دقیق نباشند، احتمالاً نتیجه‌ای مغرضانه خواهید داشت.

برای به حداکثر رساندن این مزیت هوش مصنوعی، حتما داده‌های خود را از نظر صحت با دقت بررسی کنید.

4. کارهای تکراری را انجام می‌دهد

اگرچه اتوماسیون و هوش مصنوعی فناوری‌های مشابهی نیستند، هوش مصنوعی می‌تواند مانند یک نسخه پیشرفته از اتوماسیون عمل کند، به این معنی که می‌توان از آن برای انجام کارهای تکراری و پیشنهاد نتایج جایگزین استفاده کرد.

استفاده از AI برای انجام کارهای تکراری به کارمندان شما زمان بیشتری می‌دهد تا روی سایر کارهای پیچیده‌تر کار کنند، مانند انجام یک معامله یا چک کردن مشتریان فعلی در فهرست حفظ مشتریان.

از هوش مصنوعی می‌توان برای انجام کارهای تکراری زیادی استفاده کرد. AI همچنین می‌تواند با چت بات در سایت شما ادغام شود. اگرچه یک ربات چت ممکن است هنگام تعامل با مشتریان بالقوه، تعامل انسانی ایجاد نکند، استفاده از هوش مصنوعی برای خودکارسازی تعاملات بین شرکت شما و مشتریان شما می‌تواند فرآیندها را تسهیل کند.

به عنوان مثال، AI می‌تواند به یک مشتری احتمالی کمک کند تا یک تحقیق جدید را آغاز کند و اطلاعات مهم و داده‌های رفتاری مشتری را جمع‌آوری کند. سپس، آن داده‌ها را می‌توان برای بررسی بعدی در CRM وارد کرد.

هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

فناوری هوش مصنوعی یک فناوری پیچیده و بسیار مفید برای کسب و کارها است. اما اگر AI یک فناوری پیچیده و ضروری است، چگونه کار می‌کند؟

به بیان ساده، هوش مصنوعی با ترکیب مجموعه داده‌های بزرگ با الگوریتم‌های پردازش بصری کار می‌کند. AI می‌تواند این الگوریتم‌ها را با یادگیری الگوهای رفتاری در مجموعه داده مدیریت کند.

درک این نکته مهم است که هوش مصنوعی تنها یک الگوریتم نیست. در عوض، یک سیستم یادگیری ماشین کامل است که می‌تواند مشکلات را حل کند و نتایج را پیشنهاد دهد.

بیایید به نحوه عملکرد هوش مصنوعی گام به گام نگاه کنیم:

ورودی

اولین مرحله هوش مصنوعی ورودی است. در این مرحله، یک مهندس باید داده‌های مورد نیاز برای عملکرد صحیح هوش مصنوعی را جمع‌آوری کند.

داده‌ها لزوما نباید یک ورودی متنی باشند، می‌توانند تصاویر یا گفتار هم باشند. هر چند، اطمینان از اینکه الگوریتم‌ها می‌توانند داده‌های ورودی را بخوانند، مهم است.
همچنین لازم است که زمینه داده‌ها و نتایج مورد نظر در این مرحله به وضوح تعریف شود.

پردازش

مرحله پردازش زمانی است که هوش مصنوعی داده‌ها را می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد که با آنها چه کاری انجام دهد. در حین پردازش، هوش مصنوعی داده‌های از پیش برنامه‌ریزی شده را تفسیر می‌کند و از رفتارهایی که آموخته است برای تشخیص الگوهای رفتاری یکسان یا مشابه در داده‌های آنی، استفاده می‌کند.

نتایج داده‌ها

پس از اینکه فناوری هوش مصنوعی داده‌ها را پردازش کرد، نتایج را پیش‌بینی می‌کند. این مرحله تعیین می‌کند که آیا داده‌ها و پیش‌بینی‌های آن شکست می‌خورند یا موفقیت‌آمیز هستند.

تنظیمات

اگر مجموعه داده‌ها منجر به شکست شود، فناوری هوش مصنوعی می‌تواند از اشتباه درس گرفته و فرآیند را به‌گونه‌ای دیگر تکرار کند. قوانین الگوریتم‌ها ممکن است نیاز به تنظیم یا تغییر داشته باشند تا با مجموعه داده متناسب شوند.

همچنین ممکن است نتایج در طول مرحله تعدیل تغییر کند تا نتیجه مطلوب یا مناسب‌تری را منعکس کند.

ارزیابی‌ها

هنگامی که هوش مصنوعی وظیفه محول شده خود را به پایان رساند، آخرین مرحله ارزیابی است. مرحله ارزیابی به فناوری امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها و استنتاج و پیش‌بینی را می‌دهد. همچنین می‌تواند قبل از اجرای مجدد الگوریتم‌ها، بازخورد ضروری و مفید را ارائه کند.

هوش مصنوعی در کسب و کار بسیار سودمند است. با این حال، انتخاب فناوری AI مناسب برای نیازهای تجاری شما مهم است.

چهار مفهوم هوش مصنوعی

همان طور که قبلا ذکر شد، هر نوع هوش مصنوعی برای کسب و کار، فرآیندها یا مجموعه داده‌های شما مناسب نخواهد بود. در واقع چهار مفهوم اصلی هوش مصنوعی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. ماشین راکتیو (واکنش‌گر)

ماشین‌های راکتیو به نام مفهومی خود عمل می‌کنند. این نوع هوش مصنوعی می‌تواند به داده های آنی پاسخ دهد یا واکنش نشان دهد. با این حال، این هوش مصنوعی محدودیت دارد و نمی‌تواند اطلاعات را ذخیره کند یا بانک حافظه بسازد.

از آنجایی که نمی‌تواند خاطرات را ذخیره کند، نمی‌تواند از تجربیات گذشته برای تجزیه و تحلیل داده‌ها بر اساس رفتار داده‌های جدید استفاده کند.

فن‌آوری‌های ماشین‌های واکنش‌گرا به بهترین وجه برای کارهای تکراری که برای نتایج ساده طراحی شده‌اند، استفاده می‌شوند. استفاده از ماشین‌های واکنشی را برای سازماندهی اطلاعات مشتری جدید یا فیلتر کردن هرزنامه از صندوق ورودی خود در نظر بگیرید.

2. حافظه محدود

برخلاف ماشین‌های واکنش‌گرا، فناوری‌های حافظه محدود می‌توانند اطلاعات را برای یادگیری کارهای جدید ذخیره و استفاده کنند. یک ماشین حافظه محدود برای راه‌اندازی، به داده‌های از پیش برنامه‌ریزی شده نیاز دارد.

هنگامی که آن اطلاعات را پردازش کرد، می‌تواند داده‌های آنی را برای پیش‌بینی و مشاهدات تجزیه و تحلیل کند.

فناوری حافظه محدود رایج‌ترین فناوری هوش مصنوعی است که در تجارت استفاده می‌شود. در واقع این فناوری همان چیزیست که باعث می‌شود خودروهای خودران کار کنند.

چت بات یا ربات چت نمونه‌ای دیگر از فناوری حافظه محدود است. چت بات‌ها از داده‌های از پیش برنامه‌ریزی شده برای تعامل با مشتریان و پیش‌بینی نیازهای آنها بر اساس اقدامات و پرسش‌هایشان استفاده می‌کنند.

3. نظریه ذهن

تکنولوژی تئوری ذهن از حافظه محدود پیشرفته‌تر است. مانند حافظه محدود، فناوری تئوری ذهن می‌تواند اطلاعات را ذخیره کند و مشاهداتی را بر اساس داده‌های آنی که مشاهده می‌کند انجام دهد.

این فناوری از این لحاظ پیشرفته‌تر است که می‌تواند به احساسات انسان پاسخ دهد.

فناوری تئوری ذهن باید به گونه‌ای طراحی شود که درک کند که انسان‌ها پیچیده هستند و هر کدام الگوهای فکری فردی و تجربیات گذشته متفاوتی دارند که بر نحوه واکنش آنها به محرک‌های خاص تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل، فناوری‌های نظریه ذهن هنوز به طور کامل توسعه نیافته‌اند.

همانطور که در حال حاضر مشخص است، هوش مصنوعی نمی‌تواند به طور کامل به مردم به شیوه‌ای شبیه به انسان پاسخ دهد.

4. خودآگاه

فناوری خودآگاه فناوری نظریه ذهن را یک قدم جلوتر می‌برد. می‌تواند اطلاعات را پردازش کند، آن را ذخیره کند، از آن برای اطلاع رسانی در فرآیندهای تصمیم گیری، درک عواطف و احساسات انسانی استفاده کند و همچنین در سطح انسانی خودآگاه است.

به عبارت دیگر، ماشین‌های خودآگاه مانند آگاهی انسان عمل می‌کنند و می‌توانند افکار و احساسات خود را داشته باشند.

فناوری خودآگاه هنوز تا توسعه کامل فاصله بسیاری دارد. اما، دانشمندان و محققان در حال برداشتن گام‌های کوچکی در درک چگونگی پیاده‌سازی احساسات انسانی در فناوری هوش مصنوعی هستند.

نحوه ایجاد هوش مصنوعی پایه

لازم نیست هوش مصنوعی خیلی پیچیده باشد تا بتوانید از آن بهره‌مند شوید. می‌توانید از AI برای انجام عملکردهای تکراری که وقت ارزشمند کارمندان شما را می‌گیرد استفاده کنید – زمانی که می‌تواند صرف تقویت روابط با مشتری یا فروش شود.

برای استفاده از هوش مصنوعی، فرآیندها و جریان‌های کاری را که می‌توانید از فهرست کار کارمندان خود حذف کنید، در نظر بگیرید. به طور خاص، به فرآیندهایی فکر کنید که می‌توانید آنها را خودکار کنید و نیازی به تغییر دادن آن‌ها ندارید، زیرا هوش مصنوعی کار خود را انجام می‌دهد.

بیایید به اصول پیاده‌سازی هوش مصنوعی در گردش کار نگاه کنیم.

1. مشکل را مشخص کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید هوش مصنوعی را در جریان کاری خود بگنجانید، فرآیندهایی را که تیم شما روزانه استفاده می‌کنند و زمان‌بر و تکراری هستند را در نظر بگیرید.

آیا تیم شما زمان قابل توجهی را صرف مرتب‌سازی داده‌ها برای یافتن اطلاعات تماس مشتریان احتمالی می‌کند؟ آیا آنها می‌توانند با صحبت با مشتریان احتمالی و جذب مشتریان جدید از زمان خود بهتر استفاده کنند؟

برای شناسایی گردش‌های کاری وقت‌گیر و تهیه فهرست آنها، زمان بگذارید. از این لیست، فرآیندی را انتخاب کنید که ساده و تکراری باشد.

2. نتایج را تعریف کنید

هوش مصنوعی باید فرآیندهای ایجاد شده شما را بهبود بخشد. پس از تهیه فهرستی از فرآیندها و گردش‌های کاری که می‌توانند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرند، نتایج مورد نظر را تعریف کنید.

به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های مشتری را جمع‌آوری و مرتب کند. اما قبل از اینکه هوش مصنوعی بتواند پایگاه مشتریان احتمالی شما را مرتب کند، باید به آن بگویید که به دنبال چه چیزی باشد و چگونه اطلاعات را مرتب کند.
مطمئن شوید که نتایج فرآیندهای هوش مصنوعی خود را به وضوح تعریف کنید. اگر هدف نهایی را در ذهن داشته باشید، هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند.

3. مجموعه داده‌ها را سازماندهی کنید

داشتن مجموعه داده‌های سازمان یافته و گسترده به عنوان ورودی فناوری‌های هوش مصنوعی بسیار مهم است. اگر قبلاً داده‌های خود را در یک مکان متمرکز نگهداری نمی‌کردید، بهتر است قبل از اجرای هوش مصنوعی این کار را انجام دهید. احتمالا نمی‌خواهید برنامه شما یک مجموعه داده ضروری را به دلیل این که در یک سیستم متفاوت قرار داشته،
از دست بدهد.
از یک CRM برای سازماندهی داده‌های خود استفاده کنید. شما به داده‌های تمیز و مرتبی نیاز دارید که الگوریتم بتواند آنها را بخواند. به این ترتیب، فناوری هوش مصنوعی می‌تواند مجموعه داده‌ها را درک کند و الگوها و رفتارهای آن را تشخیص دهد.

4. تکنولوژی مناسب را انتخاب کنید

صدها الگوریتم هوش مصنوعی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام وظیفه‌ای را با کارایی و کیفیت متفاوت انجام می‌دهند. درک این نکته مهم است که هر الگوریتمی با مجموعه داده‌ها، مشکل یا نتیجه دلخواه شما مطابقت ندارد.

وقت خود را صرف تحقیق در مورد بهترین فناوری AI و انتخاب بهترین فناوری مطابق با نیازهای خودتان بکنید. هنگامی که یک فناوری هوش مصنوعی را انتخاب کردید، داده‌ها را برای ایجاد یک مدل اجرا کنید.

5. آزمایش، شبیه سازی و حل مشکل

اکنون که فناوری مناسب و مدلی از کارهایی که داده‌ها باید انجام دهند را در اختیار دارید، داده‌ها را دوباره اجرا کنید تا آنها را آزمایش کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که هر گونه گیر و مشکلی را که باید برطرف شود، تعیین کنید. هنگامی که آماده استقرار هوش مصنوعی شدید، آن را در جریان کاری خود قرار دهید و اجازه دهید کار خود را انجام دهد!

اکنون شما و کارمندانتان زمان بیشتری برای امور مهمتر و ارزشمندتر دارید.

هوش مصنوعی برای بازاریابان

فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند عملکرد تیم‌های بازاریابی را به روش‌های مختلف به طور قابل توجهی افزایش دهند. یادگیری عمیق یا deep learning هم زیرمجموعه‌ای از یادگیری ماشین machine learning است و رشته‌ای در هوش مصنوعی است که از الگوریتم‌های تقلید از مغز انسان استفاده می‌کند و در بازاریابی کاربرد بسیاری دارد.

می‌دانیم که هوش مصنوعی می‌تواند برای چت بات در ‌سایت مشتری استفاده شود. اما راه‌های دیگری برای گنجاندن AI در بازاریابی نیز وجود دارد. چگونه؟

پیش‌بینی فروش

پیش‌بینی فروش مانند نگاه کردن به یک گوی کریستالی جادویی است. فقط اینکه این گوی جادویی حاشیه‌های فروش آینده را برای شرکت شما پیش‌بینی می‌کند.

تحلیلگران باید داده‌های لازم را از منابع مختلف جمع‌آوری کنند تا پیش‌بینی مناسبی داشته باشند. سپس، آنها داده‌ها و رفتارهای مشتری را مرتب‌سازی می‌کنند، آن را با داده‌های گذشته مقایسه می‌کنند و فروش آینده را پیش بینی می‌کنند.

تحلیلگران داده اغلب از الگوریتم‌های خودکار استفاده می‌کنند تا به آنها در مرتب‌سازی داده‌های گذشته و پیگیری اطلاعات مهم جدید کمک کنند. این فرآیند کمی طول خواهد کشید.

اما خبر خوب این است که می توان با کمک فناوری AI سرعت آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده از چت‌بات‌ها را ذخیره کند، تجزیه و تحلیل کند که مشتریان به احتمال زیاد فروش را انجام می‌دهند، داده‌های آنی را با داده‌های گذشته مقایسه کند، و پیش‌بینی‌هایی درباره فروش‌های آتی انجام دهد.

هوش مصنوعی از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی کننده استفاده می‌کند و می‌تواند پیش‌بینی‌هایی انجام دهد که تا 80 درصد دقیق هستند.

تبلیغات هدفمند و شخصی سازی محتوا

هر بازاریاب خوب می‌داند که برای کسب بیشترین فروش، لازم است برند خود را در مقابل چشمان مخاطبِ مناسب قرار دهد. فناوری‌های هوش مصنوعی، تبلیغات هدفمند را یک قدم جلوتر می‌برند.

شما قبلاً مخاطبان هدف خود را می‌شناسید، اما آیا دقیقاً می‌دانید که آنها پس از دیدن تبلیغ شرکت شما چه می‌کنند؟ واقعیت این است که شما ممکن است نشانگر خوبی از رفتار مشتری داشته باشید، اما گاهی اوقات ممکن است نشانه‌های آن را از دست بدهید. AI می‌تواند به شما کمک کند استنتاج بهتری داشته باشید.

هوش مصنوعی
می‌تواند از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای تعیین رفتار مشتری و اقدامات مشتریان احتمالی پس از دیدن تبلیغ شما استفاده کند. حجم عظیمی از اطلاعات تبلیغاتی و داده‌های رفتار مشتری که توسط AI جمع‌آوری می‌شود نیز می‌تواند آگهی مناسب بعدی را برای مشتریان شما نمایش دهد.

تولید لید (سرنخ)

در گذشته، یک بازاریاب باید چندین آگهی را اجرا می‌کرد، داده‌های مشتریان احتمالی را جمع‌آوری می‌کرد، یک پروفایل مشتری ایجاد می‌کرد، یک لیست تماس ایجاد می‌کرد و شروع به تماس با مشتریان احتمالی می‌کرد. این فرآیند احتمالاً چند روز طول می‌کشید.

هوش مصنوعی زمانی را که تیم‌های بازاریابی و فروش برای تولید سرنخ صرف می‌کنند به شدت کاهش می دهد. AI می‌تواند داده‌های مشتری را جمع‌آوری کند، پروفایل‌های مشتری ایجاد کند و فهرستی از مشتریان احتمالی ایجاد کند که به احتمال زیاد خرید می‌کنند.

با صرفه‌جویی در زمان، فروشندگان می‌توانند با تماس با سرنخ‌های واجد شرایط، برقراری روابط با مشتریان جدید و فروش، از زمان خود بهتر استفاده کنند.

قیمت گذاری پویا

هوش مصنوعی فقط صرفه‌جویی در زمان برای کارمندان شما نیست. هوش مصنوعی می‌تواند با فعال کردن قیمت‌گذاری پویا به حداکثر رساندن حاشیه سود کمک کند. قیمت گذاری پویا یک استراتژی بازاریابی است که بسیاری از کسب و کارها برای تنظیم قیمت محصولات خود بر اساس عرضه و تقاضای فعلی استفاده می‌کنند.

فناوری‌های AI از مدل‌های قیمت‌گذاری پویا برای کمک به پیش‌بینی رفتار، عرضه و تقاضای مشتری استفاده می‌کنند تا به فروشندگان هشدار دهند که چه زمانی قیمت یک محصول یا خدمات را افزایش یا کاهش دهند.

کسب و کار خود را با هوش مصنوعی تقویت کنید

در حالی که AI یک فناوری پیچیده است، استفاده از آن در کسب و کار شما لزوما پیچیده نیست. فناوری‌های AI می‌توانند با صرفه‌جویی در زمان ارزشمند و پیش‌بینی‌های دقیق‌تر، گردش کار شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

با تیم خود طوفان فکری کنید تا فرآیندهای بالقوه را برای خودکارسازی با نرم افزار AI فهرست کنید. سپس، فناوری هوش مصنوعی مناسب را بیابید که برای شما و کارمندانتان بهترین کار را دارد. از همین امروز شروع به بهبود کسب و کار خود از طریق AI کنید.

منبع

از همین نویسنده: