هوش مصنوعی به جریان اصلی بحث‌ها تبدیل شده و همه به فکر این هستند که هوش مصنوعی در آینده چه تاثیری در کار و زندگیشان خواهد داشت.

اگرچه این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، اما در حال حاضر نحوه کار ما را تغییر داده است. با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در مارکتینگ ، بازاریابان می‌توانند وظایف مختلف خودشان را خودکار کنند، از تهیه پیش‌نویس ایمیل تا برنامه‌ریزی کل کمپین‌های بازاریابی.

اگر کنجکاو هستید که هوش مصنوعی به کجا خواهد رفت – و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید – ما شش پیش بینی هوش مصنوعی در مارکتینگ برای سال 2023 را در ادامه این مقاله آورده‌ایم.

6  پیش بینی هوش مصنوعی در مارکتینگ

هوش مصنوعی در مارکتینگ

1. هوش مصنوعی باعث پیشرفت بازاریابان محتوا خواهد شد

مطمئناً، هوش مصنوعی هنوز آنقدر پیشرفت نکرده که بتواند پرفروش‌ترین کتاب بعدی نیویورک تایمز را بنویسد. اما می‌تواند بسیاری از وظایف بازاریابی محتوا را ساده کند. به طور خاص، می‌تواند به بازاریابان در روند نوشتن کمک کند.

به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا را تصور کنید که در مرحله ایده پردازی محتوا گیر کرده است. او به‌جای اینکه منتظر بماند تا ایده‌ای به ذهنش برسد، درخواستش را در یک چت ربات هوش مصنوعی وارد می‌کند – مانند «ارائه چند ایده در وبلاگ در مورد بازاریابی در تیک تاک و فهرستی از ایده‌ها را دریافت می‌کند.

ابزارهای هوش مصنوعی – مانند  ChatGPT می‌توانند در مورد بسیاری از موضوعات تحقیق انجام دهند. این ابزارها از الگوریتم‌های پیچیده برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات از سراسر وب استفاده می‌کنند و الگوها و روندها را در عرض چند ثانیه شناسایی می‌کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید برای تبلیغ یک محصول باید یک فیلمنامه ویدیویی بنویسید. برای شروع، نظرات مشتریان را در یک ربات چت هوش مصنوعی قرار می‌دهید و از آن می‌خواهید نکات کلیدی را خلاصه کند. سپس، از خروجی آن به عنوان پیش نویس خام استفاده می‌کنید. در پایان، یک تبلیغ جدید دارید که همه چیزهایی را که مشتریان شما در مورد محصول دوست دارند برجسته می‌کند – و شما این کار را در کسری از زمان انجام دادید.

در نهایت، ما پیش‌بینی می‌کنیم که هوش مصنوعی در مارکتینگ با اجرای کارهای خسته‌کننده و تکراری – مانند ایده‌پردازی، نوشتن پیش‌نویس‌های خسته کننده و خلاصه کردن حجم زیادی از داده‌ها، به بازاریابان محتوا کمک می‌کند.

2. مصرف کنندگان خواستار شخصی سازی بیشتری هستند و هوش مصنوعی می‌تواند آن را محقق کند

78  درصد از بازاریابان می‌گویند شخصی سازی تأثیر “قوی” یا “بسیار قوی” بر روابط مشتری دارد.

در حالی که زمانی ایجاد این تجربیات با تکنیک‌ها و فناوری‌های بازاریابی سنتی بسیار سخت بود، هوش مصنوعی درها را برای شخصی سازی بیشتر باز کرده است.

در حال حاضر، هوش مصنوعی عمدتاً برای کمک به ما در «انجام کارها» استفاده می‌شود، اما این قدرت را دارد که به بازاریابان کمک کند سریع‌تر کارها را انجام دهند، بیشتر شخصی‌سازی کنند و مخاطبان هدف را به راحتی پیدا کنند.

ما در حال حاضر شاهد شخصی سازی هوش مصنوعی در مارکتینگ هستیم. برای مثال، بسیاری از ابزارها به برندها اجازه می‌دهند ایمیل‌های بازاریابی را با نام و اطلاعات شخصی‌شده بر اساس اطلاعات فهرست تماس ارسال کنند. در خرده‌فروشی، مصرف‌کنندگان به طور مرتب ایمیل‌ها یا توصیه‌های خرید آنلاین را برای برخی محصولات بر اساس آنچه اخیراً مشاهده یا خریداری کرده‌اند، دریافت می‌کنند.

با توجه به فناوری در حال تحول و توانایی ما در جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان بالقوه و مشتریان، روند شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی در مارکتینگ در آینده نزدیک قوی‌تر خواهد شد. به طور خاص در سال 2023، انتظار می‌رود که هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر برای ایجاد شخصی سازی قوی استفاده شود.

3. شاهد محتوای (نه چندان عالی) ​​تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهیم بود

از آنجایی که هوش مصنوعی می‌تواند محتوا را با سرعت برق تولید کند، برخی از بازاریابان ممکن است تقاضای محتوای خود را خیلی سریع افزایش دهند. در نتیجه، ما شاهد هجوم محتوای نه چندان عالی تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهیم بود.

این کار منجر به یک نکته مهم می‌شود: بهتر است از هوش مصنوعی برای پیش نویس و شروع کار استفاده شود و نه نتیجه پایانی. به عنوان مثال، محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی ممکن است در ظاهر بی‌عیب به نظر برسد، اما فاقد عناصر حیاتی انسانی مانند طنز، همدلی و زمینه فرهنگی است.

کپی و پیست کردن خروجی هوش مصنوعی کافی نیست. بلکه باید صدای برند و دیدگاه خود را اضافه کنید.

علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد با داده‌های محدود کار می‌کند، بنابراین اطلاعاتی که استفاده می‌کند ممکن است قدیمی، نادرست یا حتی مغرضانه باشد.

4. شرکت‌ها از “هوش مصنوعی مسئول” استقبال خواهند کرد

سیستم‌های هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری بر داده‌ها تکیه می‌کنند. این داده‌ها از مکان‌های مختلف، از جمله پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین، سوابق عمومی و فعالیت‌های عمومی آنلاین به دست می‌آیند.

این فرآیند بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد زندگی یک فرد نشان دهد. علاوه بر این، مصرف کنندگان ممکن است آگاه نباشند که از اطلاعات آنها برای تصمیم‌گیری استفاده می‌شود که می‌تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

در حال حاضر، انتظار می‌رود که شرکت‌ها خودشان برای استفاده از هوش مصنوعی قواعدی تنظیم کنند. اما با افزایش نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، پیش‌بینی می‌کنیم که شرکت‌های بیشتری دستورالعمل‌های هوش مصنوعی خود را ایجاد و اجرا کنند.

به عنوان مثال، مایکروسافت استاندارد هوش مصنوعی مسئولیت پذیر خود را توسعه داده است که بر شش اصل متکی است: عدالت، قابلیت اطمینان و ایمنی، حریم خصوصی و امنیت، فراگیر بودن، شفافیت و مسئولیت‌پذیری.

5. هوش مصنوعی به کمک استراتژیست‌های سئو خواهد آمد

پیش‌بینی می‌کنیم که استراتژیست‌های سئو به لطف توانایی هوش مصنوعی در خودکارسازی وظایف زمان‌بر، در سال آینده مزایای زیادی از هوش مصنوعی به دست خواهند آورد.

این فناوری می‌تواند کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کند، تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهد و صفحات وب را بهینه کند، مانند اصلاح لینک‌های شکسته، محتوای تکراری و توضیحات ناقص متا.

به عنوان مثال، Campbell’s Soup  از اتوماسیون SEO مبتنی بر هوش مصنوعی برای فشرده سازی ۷۵۰۰۰ تصویر در یک روز استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود که این برند در عرض چند هفته در صفحه اول صفحات جستجو برای 4000 کلمه کلیدی رتبه به دست آورد.

در نتیجه هوش مصنوعی به جای منسوخ کردن مشاغل به بازاریابان سئو کمک می‌کند. فناوری هوش مصنوعی در مارکتینگ به کارشناسان سئو این امکان را می‌دهد که به نتایجی دست یابند که بدون ماشین‌ها ممکن نخواهد بود. نگران نبودن در مورد وظایف مرتبط با سئو، آنها را آزاد می‌کند تا روی پروژه‌های فشرده‌تر کار کنند.

از آنجایی که برای ترافیک وب و نتایج مفید است، انتظار داشته باشید که سرمایه گذاری روی ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی رشد کند.

6. هوش مصنوعی به طور طبیعی در زندگی روزمره بازاریابان قرار می‌گیرد

هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر زیادی بر صنعت بازاریابی دارد. با این حال، بسیاری از بازاریابان هنوز در حال بررسی هوش مصنوعی و پتانسیل آن هستند.

کسانی که از این فناوری استقبال می‌کنند – و آن را در جریان کار خود ادغام می‌کنند – می‌توانند مزیت رقابتی خود را حفظ کنند و در این فرآیند در زمان صرفه‌جویی کنند.

همانطور که ابزارهای هوش مصنوعی کاربر پسندتر می‌شوند، در نهایت آنقدر در کار شما طبیعی می‌شوند که متوجه آن نمی‌شوید. همانطور که جان مک کارتی، یکی از پدران هوش مصنوعی، زمانی گفت: “به محض اینکه کار می‌کند، دیگر کسی آن را AI نمی‌نامد.”

نتیجه‌گیری

سال 2023 است و هوش مصنوعی به جریان اصلی تبدیل شده است. نمی توان منکر پتانسیل آن برای تغییر صنایع مختلف شد و بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این قضیه می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا بیشتر خلق کنند، سریع‌تر مقیاس کنند و تجربیات شخصی‌سازی بیشتری بسازند. اما برای رسیدن به آن، بازاریابان باید چابک بمانند و همزمان با استقبال و نوآوری با هوش مصنوعی برخورد کنند.

از همین نویسنده: