آیا می‌دانستید که بیش از یک سوم از کل ترافیک جستجوی گوگل مختص اولین نتیجه در صفحه اول است؟ اگر می‌خواهید افراد روی محتوایتان کلیک کنند، باید کاری کنید محتوایتان جزو چند نتیجه اول قرار بگیرد و باید حداقل در بین 10 نتیجه برتر باشید تا ترافیک قابل توجهی دریافت کنید.

بنابراین، چگونه می‌توانید به رتبه گرفتن صفحات خود در صفحه اول نتایج کمک کنید؟ با بهینه سازی موتور جستجو یا  سئو (SEO) !

سئو به طیف وسیعی از تاکتیک‌ها اشاره دارد که برای ارتقای جایگاه شما در رتبه‌بندی صفحات جستجو استفاده می‌شوند، اما این تکنیک‌ها همیشه هم ساده نیستند. خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سئو و جذب ترافیک بیشتر انجام دهید.

 در ادامه، هشت هک سئو را بررسی می‌کنیم که می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای کسب و کارتان به ارمغان بیاورد. این روش‌ها بسیار ساده هستند و به آسانی می‌توانید آنها را انجام دهید.

  برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه ما باشید و ادامه مطلب را مطالعه کنید.

8 هک سئو برای کسب رتبه در گوگل

در ادامه هشت هک سئو ساده برای بهبود سئوی سایتتان را آورده‌ایم تا بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.

هک سئو #1: کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید

یک کمپین سئو خوب با انتخاب کلمات کلیدی شروع می‌شود. برای اینکه در هر جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشید، باید کلمات کلیدی خاصی که افراد جستجو می‌کنند را هدف قرار دهید و آن کلمات کلیدی را در محتوای نوشتاری خود بگنجانید.

مهم است که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. کلمات کلیدی دم بلند کلمات کلیدی هستند که به جای یک کلمه، چند کلمه طولانی هستند. این کلمات بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری هستند زیرا هدف جستجوی خاصی دارند، بنابراین وقتی کاربران آنها را جستجو می‌کنند، می‌دانید به دنبال چه هستند.

می‌توانید با اتصال کلمات کلیدی کوتاه‌تر مرتبط به ابزاری مانند KeywordsFX و انتخاب از میان نتایجی که به شما می‌دهد، کلمات کلیدی بلند را پیدا کنید!

خبر خوب اینکه این ابزار از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند!

هک سئو #2: محتوای همیشه سبز بنویسید و محتواهای قدیمی را به روز کنید

یکی دیگر از راه‌های آسان برای بهبود سئو این است که تا جایی که می‌توانید محتوای همیشه سبز ایجاد کنید. همان طور که درختانِ همیشه سبز، درختانی هستند که وقتی درختان ِدیگر زرد یا قهوه‌ای می‌شوند، تازه و سبز می‌مانند؛ محتوای همیشه سبز نیز محتوایی‌ست که زمانی که محتواهای دیگر قدیمی می‌شوند باز هم مفید و مرتبط باقی می‌ماند.

ایده این است که محتوایی بنویسید که چندین سال بعد هم همچنان مرتبط و کارآمد باشد. این بدان معنی‌ست که از نوشتن در مورد هر گونه ترند کوتاه و زودگذری که بعداً منقضی می‌شود، اجتناب کنید. البته، شما نمی‌توانید آینده را کاملاً پیش بینی کنید، و در هر صورت برخی محتواها قدیمی می‌شوند. وقتی این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که به عقب برگردید و آن محتواها را به‌روزرسانی کنید تا همچنان ترافیک را به سوی خودشان هدایت کنند.

هک سئو #3: بر هدف جستجوی کاربر تمرکز کنید

کلمات کلیدی ابزار ارزشمندی برای بهبود رتبه شما هستند، اما وارد کردنِ بی هدف آنها به محتوایتان، نتایج خاصی را به دنبال ندارد. برای رتبه‌ گرفتن در صفحه اول، باید محتوایی تولید کنید که هدف جستجوی کاربر را مورد توجه قرار دهد – یعنی چرا کاربران کلمات کلیدی مورد نظر شما را جستجو می‌کنند.

بنابراین، اگر محتوایی می‌نویسید که «خدمات چمن‌زنی در شهر اصفهان» را هدف قرار می‌دهد، باید مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً چیزی را ارائه می‌کند که کاربران به دنبال آن هستند. با نگاه کردن به نتایجی که در حال حاضر در رتبه اول قرار دارند، می توانید متوجه شوید که هدف جستجوی کاربر چیست.

هک سئو #4: تصاویر را بهینه کنید

هک سئو

متن موجود در سایت شما تنها چیزی نیست که برای بهبود سئو باید بهینه سازی کنید. شما همچنین باید برای بهینه سازی تصاویر خود وقت بگذارید. اولین راه برای بهینه سازی تصاویر، فشرده سازی آنهاست. هنگامی که فایل‌های تصویر بیش از حد بزرگ هستند، سرعت بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهند، که باعث می‌شود بسیاری از کاربران به جای منتظر ماندن، دکمه بازگشت را فشار دهند.

 این رفتار به نوبه خود به گوگل می‌گوید که سایت شما به نتایج جستجو مرتبط نیست. همچنین می‌توانید از تگ‌های alt  برای تصاویر خود استفاده کنید، که اساساً تارهای متنی کوتاه و توصیفی هستند که به تصاویر خود پیوست می‌کنید. گوگل نمی‌تواند تصویر یک سیب را بخواند، اما می‌تواند یک تگ جایگزین را بخواند که می‌گوید “سیب قرمز براق” – و این بدان معناست که تصویر می‌تواند به مرتبط بودن صفحه شما کمک کند، و می‌تواند به بهبود رتبه در نتایج جستجو کمک کند.

هک سئو #5: بک لینک‌های با کیفیت بگیرید

یکی از موثرترین هک‌های رتبه بندی گوگل استفاده از بک لینک است – در واقع، لینک بیلدینگ مهم‌ترین فاکتور رتبه بندی در گوگل است. بک لینک یعنی یک سایت دیگر به محتوای شما لینک دهد. شما باید برای هر محتوایی که در سایت خود ایجاد می‌کنید، چند بک لینک با کیفیت به دست آورید.

وقتی گوگل می‌بیند که یک سایت معتبر به شما لینک داده است، شما را نیز معتبر می‌بیند و شما در رتبه بندی بالا می‌روید. برای کسب بک لینک، می‌توانید به سادگی به سایت‌های شخص ثالث معتبر در صنعت خود دسترسی داشته باشید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که لینک‌های خراب محتوای آنها پیدا کنید و لینک‌هایی را توصیه کنید که می‌توانند جایگزین آنها شوند، که برخی از آنها می‌تواند به محتوای خود شما باشد. هنگامی که به آنها پیشنهاد می‌شود لینک‌های خود را به روز کنند، این سایت‌ها سپاسگزار شما خواهند بود و خوشحال می‌شوند که به شما لینک دهند!

هک سئو #6: عناوین قانع کننده و توضیحات متا بنویسید

بخشی از دلیلی که می‌خواهید رتبه بالاتری کسب کنید این است که ترافیک بیشتری داشته باشید، اما این کار به هر دو صورت عمل می‌کند – وقتی صفحه‌ای ترافیک زیادی دریافت می‌کند، در رتبه بندی بالا می‌رود. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که محتوای شما وقتی در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، کاربران را جذب می‌کند و عناوین شروعی عالی هستند.

وقتی تگ عنوان خود را شاداب و قانع‌کننده می‌سازید، احتمال اینکه کاربران روی آن کلیک کنند بیشتر می‌شود. می توانید این کار را با استفاده از اعداد و صفت‌های فریبنده (“6 دلیل شگفت انگیز برای …”) انجام دهید تا کاربران را به سایت خود بکشانید.

 این تگ‌های عنوان را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید و کلیدواژه اصلی خود را در آن بگنجانید. برای توضیحات متا، که توضیح کوچک زیر تگ عنوان است، باید خلاصه‌ای از صفحه ارائه دهید. توضیحات متا را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید و – دوباره – کلیدواژه اصلی خود را در آن درج کنید.

هک سئو #7: طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا را تمرین کنید

یکی از مهم‌ترین هک‌های رتبه‌بندی گوگل برای پیاده‌سازی، طراحی ریسپانسیو است. در واقع، این فقط یک هک نیست – یک امر ضروری است. طراحی ریسپانسیو یعنی اینکه شما سایت خودتان را برای فرمت موبایل و همچنین دسکتاپ بهینه می‌کنید تا به درستی در گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها نمایش داده شود.

دلیل مهم بودن طراحی ریسپانسیو این است که گوگل، سایت‌ها را بر اساس فرمت موبایلشان رتبه بندی می‌کند. حتی با بی عیب‌ترین طراحی وب در جهان برای دسکتاپ، اگر سایت شما به خوبی روی تلفن‌های همراه کار نکند، رتبه‌ای نخواهید داشت.

هک سئو #8: پروفایل کسب و کار Google را تنظیم کنید

بیشتر تاکتیک‌های سئوی شما باید بر بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت شما تمرکز کنند، اما راه دیگری نیز وجود دارد که در نتایج جستجو به‌صورت ارگانیک ظاهر شود. هنگامی که یک پروفایل برای شرکت خود در پروفایل کسب و کار Google تنظیم می‌کنید، می‌توانید راحت‌تر در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید.

GBP به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی مانند مکان، اطلاعات تماس و ساعات کاری خود را به اشتراک بگذارید. هنگامی که افراد کسب و کاری مانند شما را در منطقه خود جستجو می‌کنند، گوگل این اطلاعات را در نتایج جستجوی محلی نمایش می‌دهد. با ادعای فهرست محلی خود، می‌توانید سرنخ‌های محلی بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.

منبع

از همین نویسنده: