قابلیت‌های هنر دیجیتال در چند دهه گذشته و با تکامل بیشتر هوش مصنوعی و استفاده وسیع از آن برای ایده‌های هنری متفاوت، افزایش یافته است.

در عین حال، بسیاری از افراد هنوز هم به هنر دیجیتال قدیمی علاقه دارند. یکی از محبوب‌ترین انواع هنرهای گذشته، پیکسل آرت است که اساسِ گرافیکِ بازی‌های ویدیویی است و هنوز در بازی‌هایی مانند Minecraft ماین کرافت به وضوح دیده می‌شود.

اگرچه توسعه‌دهندگان اکنون می‌دانند چگونه پیکسل آرت‌هایی بسازند که بسیار واقعی‌تر از قبل به نظر برسد، بسیاری از افراد همچنان همان ظاهر مربع‌های کوچک متعددی که شخصیت‌ها، ساختمان‌ها و زمین را تشکیل می‌دادند، را دوست دارند.

پیکسل آرت چیست؟ درک هنر پیکسلی

پیکسل آرت چیست

به عنوان یک سبک هنر دیجیتال، پیکسل آرت از گرافیک بازی‌های ویدیویی اولیه در دهه 1970 و 80 پدیدار شد. در آن زمان، تصاویر بازی‌ها همگی وضوح پایینی داشتند و توسعه‌دهندگان نمی‌توانستند مربع‌های کوچک (پیکسل) را که شخصیت‌ها و صحنه‌ها را به طور کامل می‌ساختند، پنهان کنند.

در طول دهه‌ها، پیشرفت در فناوری دیجیتال امکان ایجاد گرافیک‌های واقعی‌تری را فراهم کرد و پیکسل آرت کمتر به یک ضرورت و بیشتر به یک سبک و نوستالژی تبدیل شد. همان طور که نحوه ساخت پیکسل آرت را بررسی می‌کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می‌دهید تصاویر بسیار پیکسلی (مشابه بازی‌های ویدیویی اولیه) بسازید یا قطعات پیچیده‌تر شامل پالت‌های بزرگتر، سایه و لبه‌های تار.

اگر در زمینه آموزش پیکسل آرت و گرافیک‌های مرتبط مهارت دارید، می‌توانید در سامانه ویکی درس آنها را به اشتراک بگذارید. ویکی درس یک پلتفرم آموزشی جامع و کامل است که به شما در کسب درآمد از طریق آموزش کمک می‌کند.

نکاتی برای ایجاد پیکسل آرت

مانند هر نوع هنری، پیکسل آرت شامل تکنیک‌ها و نکاتی از سوی کسانی می‌شود که این هنر را آموخته‌اند. خوشبختانه، پیکسل آرت نسبتا آسان است و حتی بدون داشتن هیچ تجربه‌ای می‌توان آن را آموخت. با این وجود، داشتن دانش و درک قبلی، فرآیند را آسان‌تر می‌کند.

ملاحظات ترسیمی

اگرچه ایجاد پیکسل آرت با طراحی با قلم یا مداد روی کاغذ بسیار متفاوت است، اما هنوز باید اصول طراحی و نحوه اجرای آنها را بدانید. این دانش اولیه، راهنمایی برای ترجمه مفاهیم دنیای واقعی به پیکسل‌هاست.

اگر در طراحی تازه کار هستید، مفاهیم پرسپکتیو، نور، سایه و تئوری رنگ را مطالعه کنید. همچنین عاقلانه‌ست که تاریخ عمومی هنر را بیاموزید و با آناتومی انسان و دیگر آناتومی‌ها آشنا شوید.

با این حال، اگر می‌خواهید پیکسل آرت مبتدی و آسانی ایجاد کنید، مواردی مانند فنجان، توپ، صورت ساده یا گل را امتحان کنید. به این ترتیب می توانید به جای ساختن چیزی که سه بعدی به نظر می‌رسد، روی موقعیت پیکسل‌ها تمرکز کنید.

ابزارهای اساسی

شما می‌توانید با نرم‌افزارهای رایگان و تنها یک موس مناسب، پیکسل آرت ایجاد کنید، اگرچه ممکن است بخواهید روی یک تبلت طراحی و یک نرم‌افزار پیچیده‌تر سرمایه‌گذاری کنید. چندین برنامه هستند که به طور خاص برای پیکسل آرت طراحی شده‌اند. موارد دیگر مانند فتوشاپ را می‌توان برای پیکسل آرت تنظیم و استفاده کرد.

همانطور که در حال بررسی نحوه یادگیری پیکسل آرت هستید، نکاتی که بهترین جواب را می‌دهد و تکنیک‌هایی را که می‌خواهید امتحان کنید را را یادداشت کنید.

7 مرحله آسان برای ایجاد Pixel Art

همه می توانند یاد بگیرند که چگونه پیکسل آرت را تنها با ایده‎‌های اولیه و برنامه‌های رایگان بسازند. اولین قدم شما این است که به چند ایده جدید برای اسپرایت‌ها بیاندیشید. (اسپرایت: اصطلاحی که برای اشیا و کاراکترها در پیکسل آرت استفاده می‌شود). از آنجا، یاد می‌گیرید که چگونه از پیکسل‌ها به عنوان واحدهای جداگانه برای ساختن و رنگ آمیزی آن تصویر استفاده کنید.

1. نرم افزار Pixel Art را انتخاب کنید

چند گزینه مختلف را امتحان کنید برنامه‌هایی که کاربرپسند هستند و پیمایش آسانی دارند. حتی می‌توانید با گوگل شیتز شروع کنید و از سلول‌های صفحه‌گسترده به‌عنوان پیکسل برای پروژه‌های مبتدی اولیه استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید از چه چیزی استفاده کنید، چند مقاله در مورد بهترین نرم‌افزار هنر پیکسل برای مبتدیان بخوانید، یا بررسی‌هایی را در مورد مقایسه انتخاب‌های برتر خود بخوانید.

2. اندازه بوم را تعریف کنید

یک فایل جدید ایجاد کنید و اندازه بوم را مشخص کنید. اگر قبلا هرگز پیکسل آرت درست نکرده‌اید، با پیکسل‌های 16×16 یا 32×32 شروع کنید. این کنواس‌ها بهترین سایز برای شروع هستند.

3. Pixel Grid را پیکربندی کنید

گرید یا صفحه شطرنجی ابزاری برای قرار دادن دقیق پیکسل‌های شماست. اگر می‌دانید قصد دارید چه چیزی بسازید، می‌توانید شبکه پیکسلی خود را مطابق با آن بسازید و تراز کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌های پس زمینه را پر کنید.

پیکسل آرت

4. یک طرح کلی ایجاد کنید

اولین گام برای ترسیم اسپرایت‌ها، طرح کلی است. اطمینان حاصل کنید که ابزار طراحی شما از عرض پیکسل‌های شما بیشتر نیست و به دقت در مورد محل قرارگیری هر واحد فکر کنید. به خاطر داشته باشید که بر خلاف سایر اشکال طراحی، طرح کلی نمی‌تواند یک خط نازک و ظریف باشد.

5. یک پالت رنگ را انتخاب و اعمال کنید

در پیکسل آرت، یک پالت رنگ محدود، ایده آل است. و ظاهر و احساسی را که بسیاری از مردم در مورد پیکسل آرت اولیه دوست دارند را حفظ می‌کند. استفاده از تنها چند رنگ، تمرکز بر روی محل قرارگیری پیکسل‌ها را آسان‌تر می‌کند، به خصوص برای افراد مبتدی.

6. سایه‌ها و هایلایت‌ها را اضافه کنید

بسته به سبکی که به دنبال آن هستید، سایه‌ها و هایلایت‌ها ممکن است افزودنی مناسب برای کار شما باشند. این کار احتمالاً از نظر رنگ‌های مورد استفاده و پیکسل‌های انتخابی نیاز به آزمون و خطا دارد، اما وقتی آن را فهمیدید، این هنر کمی سه بعدی‌تر و جالب‌تر به نظر می‌رسد.

7. آرت خود را ذخیره و اکسپورت کنید و به اشتراک بگذارید

همیشه پیکسل آرت خود را به عنوان یک فایل PNG یا GIF ذخیره کنید. در حالی که JPG رایج است، روش فشرده سازی تصاویر این پتانسیل را دارد که طراحی پیکسل خاص شما را مختل کند، مگر اینکه درک کاملی از تصاویر شطرنجی و برداری داشته باشید.


مراحلی که در اینجا آمده فقط برای شروع است – با گذشت زمان، می‌توانید پیکسل‌های روی بوم خود را افزایش دهید، رنگ‌های بیشتری را ترکیب کنید و ترفندهایی برای اضافه کردن بافت و نور پیدا کنید.

شروع به ایجاد Pixel Art منحصر به فرد کنید

علی‌رغم محدودیت‌های استفاده از پیکسل‌ها به عنوان یک واحد هنری، امکان طراحی منحصر به فرد و جزئیات بسیار زیاد است، به‌ویژه با فناوری‌های جدیدتر طراحی. چه بخواهید دوران قبلی را با ظاهری از دهه 1980 به یاد بیاورید یا دنیایی خارق العاده برای پروژه‌های جدید خلق کنید، می‌توانید ایده‌های پیکسل ارت خود را تنها با چند ابزار به واقعیت تبدیل کنید.

هنگام یادگیری نحوه ساخت پیکسل آرت از آموزش‌های آنلاین، نرم افزار رایگان و نمونه‌هایی از انواع مختلف بهره ببرید. پس از مدتی، ممکن است بخواهید هزینه ارتقاء نرم افزار مورد نظر خود یا تبلت طراحی را بپردازید. حتی ممکن است از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید.

منبع: Skillshare

از همین نویسنده: