آیا احساس می‌کنید می‌توانید از کدنویسی درآمد کسب کنید؟

آیا قصد دارید مهارت‌های برنامه نویسی خودتان را توسعه دهید؟ شاید قبلاً این کار را کرده‌اید اما در مورد فرصت‌های موجود مطمئن نیستید؟ یا مدتیست که در حال کدنویسی هستید اما مشتاقانه منتظر بهره برداری از فرصت‌های بیشتر هستید؟ در ادامه تمام راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی به عنوان یک فریلنسر را برایتان آورده‌ایم.

موضوع اینجاست؛ برنامه نویسی یکی از پرسودترین مهارت‌های امروزی است که فرصت‌های نامحدودی را برای ایده‌های خلاقانه ارائه می‌دهد که می‌تواند درآمد بیشتری برای شما داشته باشد. در نتیجه، اگر ذهن خود را روی برخی از این ایده‌ها متمرکز کنید، می‌توانید رئیس خود شوید. در ادامه چند ایده پول ساز وجود دارد که باید به عنوان یک برنامه نویس در نظر بگیرید.

7 راه برای کسب درآمد از برنامه نویسی

1. فریلنسر آنلاین

فریلنسینگ گاهی اوقات می‌تواند خسته کننده باشد. اما با پلتفرم‌های فریلنسینگ آنلاین مناسب، طرز فکر مناسب و مهارت‌های بازاریابی، می‌توانید مشتری‌های ثابت داشته باشید. فریلنسینگ یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از برنامه نویسی است.

برای فریلنسینگ آنلاین، در ادامه چند ایده وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید:

از پلتفرم‌های فریلنسینگ اختصاصی استفاده کنید

خوشبختانه، اکنون پلتفرم‌های فریلنسینگ عالی برای مشاغل خاص وجود دارد، از جمله مواردی که مردم برنامه نویسان را به صورت آنلاین استخدام می‌کنند.

شرکت‌ها و افراد اکنون به این پلتفرم‌ها متوسل می‌شوند تا کارها را سریع‌تر انجام دهند. دانشجویان و محققان علوم کامپیوتر نیز برنامه‌نویسان آزاد را برای حل مشکلات کدنویسی هدف قرار می‌دهند. مهمتر از آن، آنها حاضرند برای ارزشی که شما ارائه می‌دهید، پول بپردازند.

هدف شما در پلتفرم‌های فریلنسینگ ایجاد اعتماد و دریافت نظرات مثبت بیشتر است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به آن دست یابید این است که نمونه کارهای درجه یک بسازید و یک برند ثابت برای خود ایجاد کنید.

با این حال، هیچ قانونی وجود ندارد که شما را به صورت آنلاین محدود کند. علاوه بر ثبت نام و ایجاد پروفایل خودتان در پلتفرم‌های فریلنسینگ اختصاصی، می‌توانید از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کنید و مشتری جذب کنید.

به عنوان مثال، لینکدین یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که در آن می‌توانید یک رزومه آنلاین بسازید، مهارت‌های خود را بازاریابی کنید و با مشتریان بالقوه و فعال ارتباط برقرار کنید. بسیاری از کارفرمایان نیز از طریق پلتفرم برای برنامه نویسان از راه دور منبع می‌گیرند، و شما همیشه می‌توانید برای این مجموعه از مشاغل برنامه نویسی درخواست دهید.

علاوه بر لینکدین، می‌توانید از پلتفرم‌های دیگری مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و سایرین نیز مشتری دریافت کنید. با این حال، آنچه مهم است این است که چگونه خود را بازاریابی می‌کنید و با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید تا بتوانید کسب درآمد از برنامه نویسی را تجربه کنید.

2. آموزش برنامه نویسی آنلاین

بسیاری از مردم می‌خواهند کدنویسی را یاد بگیرند و از پرداخت هزینه به استاد ماهر دریغ نمی‌کنند. در نتیجه، ارسال ویدیوهای آموزشی طولانی و کوتاه به صورت آنلاین راه هوشمند دیگری برای کسب درآمد از برنامه نویسی است.

کسب درآمد از برنامه نویسی

پلتفرم‌های آموزشی مانند Udemy یا ویکی درس مکان‌هایی هستند که معلمان حساب‌های آموزشی رایگان ایجاد می‌کنند، دوره‌ها را ضبط و سازماندهی می‌کنند و آنها را به مخاطبان خود می‌فروشند. برنامه نویسان جدید و حتی برخی از برنامه نویسان ارشد نیز برای حل مشکلات کدنویسی به پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب متوسل می‌شوند.

بیشتر این پلتفرم‌های آموزشی به مخاطبان زیادی خدمت می‌کنند. اگر تلاش زیادی کنید و ثابت قدم باشید، مخاطبان خود را جذب خواهید کرد و شروع به دریافت درآمد خواهید کرد.

ویکی درس یک پلتفرم آموزش آنلاین است که در آن می‌توانید به راحتی شروع به آموزش کدنویسی کنید و یا مهارت‌های برنامه نویسی خود را به دیگران آموزش دهید و کسب درآمد از برنامه نویسی داشته باشید.

در حالی که برخی از پلتفرم‌های آموزش آنلاین نیاز به یک میکروفون خوب دارند که ممکن است کمی هزینه داشته باشد، راه‌اندازی یک کانال YouTube و شروع به پست کردن ویدیو هزینه‌ای ندارد. همچنین برای شروع پخش آنلاین ویدیوهای خود به دوربین نیازی ندارید. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک ضبط کننده صفحه نمایش کارآمد و شاید یک میکروفون خوب برای کیفیت صدای بهتر است. با این حال، می‌توانید در ادامه فعالیت‌تان ابزارهای پیچیده‌تری هم برای لایو استریم راه اندازی کنید.

برای آموزش آنلاین برنامه نویسی در ویکی درس هم نیازی به ابزارهای پیشرفته ندارید. ویکی درس قابلیت هوشمند ضبط ویدیو را در اختیار شما قرار می‌دهد و حتی بعد از ضبط ویدیو آن را ادیت و ویرایش هم می‌کند.

علاوه بر کسب درآمد، به سازماندهی آموزش آنلاین خودتان هم کمک می‌کند و به شما امکان می دهد در مورد آنچه آموزش می‌دهید بیشتر بیاموزید. همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که برند شخصی خودتان را بسازید. برخی از مخاطبان شما حتی می‌توانند برای یک جلسه مشاوره خصوصی در با شما در ارتباط باشند.

3. اپ‌های سازمانی ارزشمند و APIها را توسعه دهید

اگرچه ساختن برنامه‌های سازمانی و APIها ممکن است یک هدف بلندمدت به نظر برسد، اما صرف وقتتان برای ساخت برنامه‌های نوآورانه ارزش آن را دارد. این یک راه امیدوارکننده برای کسب درآمد از برنامه نویسی به صورت غیرفعال است.

با این حال، برای موفقیت و اینکه کاربران بیشتری از آنها استفاده کنند، APIها و برنامه‌های سازمانی باید مشکل خاصی را برطرف کنند. وگرنه ارزش خاصی ندارند، اگرچه اکثر APIهای موجود، اپن سورس هستند، کاربرانی هستند که بخواهند مقداری پول برای مواردی مانند توکن‌های امنیتی بپردازند.

هنگامی که ابزار خودتان را راه اندازی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که هنوز محبوب نشده است. بنابراین، درخواست پول از کاربران ممکن است افراد را از استفاده از آن منصرف کند. با این حال، می‌توانید به آن‌ها اجازه دهید دمو رایگان را شروع کنند و اگر آن را ارزشمند بدانند، برخی از کاربران بدشان نمی‌آید که برای آن هزینه بپردازند.

از آنجایی که شما توسعه‌دهنده هستید و مجبور نیستید به کسی برای انجام کار پول بپردازید، مرحله توسعه APIها و برنامه‌های سازمانی برای شما هزینه‌ای ندارد. با این حال، شما فقط به مقداری سرمایه برای استقرار و تبلیغات نیاز دارید. علاوه بر این در این روش شما از قبل متقاعد شده‌اید که بعداً درآمد غیرفعالی خواهید داشت، بنابراین ارزش ریسک کردن را دارد.

یکی از راه‌های تقویت اپ سازمانی، تبلیغ برای جذب ترافیک در پلتفرم‌های مختلف است. برای کسب درآمد از آن به محض اینکه افراد شروع به استفاده از ابزار شما کردند، باید ارزش‌های اولیه و ممتاز را روی آن قرار دهید.

4. وبلاگ درباره کدنویسی

اگر عاشق برقراری ارتباط از طریق نوشتن هستید، می‌توانید پست‌های وبلاگی در مورد موضوعاتی که در مورد چگونگی حل مشکلات کدنویسی بحث می‌کنند، بنویسید. این مورد راه دیگری برای جدا شدن از روال عادی به عنوان یک برنامه نویس است.

اگرچه کسب درآمد از وبلاگ یک کار طولانی مدت است، اما ارزش امتحان کردن را دارد، به خصوص اگر به نوشتن علاقه دارید. جدای از ایجاد درآمد مستقیم، نوشتن در مورد کدنویسی می‌تواند فرصت‌هایی را برای همکاری با سایر برنامه نویسان آنلاین نیز به وجود آورد.


با این حال، برای نوشتن مقالات کدنویسی آنلاین، نیازی به داشتن وبلاگ ندارید. برخی از ناشران موجود حاضرند برای مشارکت در وبلاگ خود به شما پول پرداخت کنند. هنگامی که مهارت نوشتاری فنی خود و توانایی خود را در ساده سازی موضوعات پیچیده از طریق نوشتن تقویت کردید، می‌توانید به صورت آنلاین با چند مورد از آنها تماس بگیرید وکسب درآمد از برنامه نویسی داشته باشید.

5. ابزارهای کدگذاری اپن سورس را توسعه دهید

نرم افزار اپن سورس می‌تواند ابزاری باشد که بهره‌وری افراد را بهبود می‌بخشد. می‌توانید ابزارها و ماژول‌های علم داده و یادگیری ماشین را با زبان‌هایی مانند پایتون و سی ایجاد کنید. سپس می‌توانید آنها را به عنوان افزونه‌های منبع باز برای نرم افزار خاصی مانند Excel، Tableau یا Microsoft PowerBI قرار دهید.

حتی می‌توانید ابزارهای برنامه‌نویسی رایگان مخصوص زبان بسازید تا توسعه و استقرار نرم‌افزار را برای برنامه‌نویسان دیگر بدون مشکل بسازید.

در واقع، هدف ابزارهای منبع باز کسب درآمد برای سازندگانشان نیست. اما اگر ایده شما منحصر به فرد است و پتانسیل جذب تقاضای بالا را دارد، چند ایده وجود دارد که می توانید برای کسب درآمد از برنامه نویسی از آن استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی فنی و پشتیبانی افزونه‌ها را در دسته‌بندی خرید مجوز قرار دهید. این باعث نمی شود که کاربران در صورت تمایل از این ابزار آزادانه استفاده نکنند. نمونه هایی از ابزارهای موجود عبارتند از Sublime Text و Software as a Service (SaaS) ابزارهایی مانند WordPress.

با این حال، ایده دیگر این است که به ابزار منبع باز خود کمک مالی کنید. انجام این کار می‌تواند از افرادی که نمی‌خواهند خدمات خود را قطع کنید درآمد ایجاد کند. این امکان را به شما می‌دهد تا در عین حال، همه ویژگی‌ها را به صورت رایگان ارائه دهید.

6. به سراغ چالش‌ها و مسابقات کدنویسی بروید

چه در زمینه کدنویسی تازه کار باشید یا نه، ایده خوبی است که وارد چالش‌های کدنویسی آنلاین شوید. مسابقات علاوه بر کسب پول نقد فوری و کسب درآمد از برنامه نویسی، مهارت‌های شما را آزمایش می‌کنند و شما را در معرض فرصت‌های بیشتری قرار می‌دهند.

خوشبختانه، بسیاری از وب‌سایت‌های چالش کدنویسی آنلاین وجود دارند که می‌توانید برای برنده شدن در چالش برنامه‌نویسی یا حل یک مشکل خاص به‌طور منحصربه‌فرد، پول نقد کسب کنید.

اگرچه می‌توانید از این مسابقات کسب درآمد از برنامه نویسی داشته باشید، اما به شما اجازه می دهند انتقادی فکر کنید. در نتیجه، آنها همچنین می‌توانند به شما در ارائه ایده‌های جدید و اختراعات برنامه نویسی درخشان کمک کنند.

7. فروش کتاب‌های الکترونیکی خاص زبان برنامه نویسی

اگر در یک زبان برنامه‌نویسی حرفه‌ای هستید و می‌دانید چگونه کلمات را کنار هم قرار دهید تا یک برنامه درسی قابل آموزش بسازید، احتمالاً وقت آن رسیده است که یک کتاب الکترونیکی را برای فروش بگذارید وکسب درآمد از برنامه نویسی را تجربه کنید.

بسیاری از برنامه نویسان تازه وارد و حتی حرفه‌ای چنین کتاب‌هایی را انتخاب می‌کنند، زیرا آنها را مفیدتر و قابل دسترس‌تر می‌دانند. وقتی چنین کتاب‌هایی را می‌نویسید، باید آنها را برای فروش به مخاطبان هدف خود از طریق رسانه‌های اجتماعی در نظر بگیرید.

سپس می‌توانید آنها را از طریق سایت‌هایی مانند آمازون، eBay یا Bookfinder بفروشید. با این حال، بر خلاف همتایان معتبر خود، کتاب‌های الکترونیکی پتانسیل دسترسی به افراد بیشتری را دارند.

کسب درآمد از برنامه نویسی

رفتن برای مصاحبه فنی و نوشتن امتحانات کدنویسی برای به دست آوردن یک شغل رسمی در یک شرکت عالی است، اما برای همه جواب نمی دهد. حتی اگر در حال حاضر یک کارمند تمام وقت هستید، این شما را از امتحان برخی از این ایده ها برای کسب درآمد اضافی از کدنویسی باز نمی دارد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برنامه نویسی یک مهارت ارزشمند است. اگر مصمم هستید، فرصت های بی حد و حصر در کمین شما هستند. بنابراین، هیچ چیز شما را از آزمایش آنها باز نمی دارد.

از همین نویسنده: