اتوکد یک نرم افزار پیچیده است. مبتدیان CAD اغلب برای درک بسیاری از دستورات و گزینه‌هایی که برایشان در دسترس است، تلاش می‌کنند. ممکن است کاربران جدید در ابتدای کار از حجم زیاد آیکون‌ها، ابزارها و منوها سردرگم شوند، احساس دلسردی کنند یا به طور کامل تسلیم شوند.

اما اتوکد یک نرم افزار بسیار مهم است که ارزش یادگیری را دارد. به خاطر داشته باشید که تقریباً تمام صنایع فنی از اتوکد یا سایر محصولات نرم افزاری اتودسک که با اتوکد سازگار است، استفاده می‌کنند.

در نتیجه، احتمالاً باید فایل‌های ایجاد شده در اتوکد را به اشتراک بگذارید یا دریافت کنید. و اگر طیف کامل ابزارهای اتوکد را درک نکنید، نمی‌توانید روی پروژه‌های طراحی خود کار کنید.

شرکت‌های طراحی در سراسر جهان از اتوکد استفاده می‌کنند و به دنبال طراحانی هستند که بتوانند از اتوکد نیز استفاده کنند.

پکیج‌های ساده CAD زیادی وجود دارد، و بزرگترین نقطه قوت آنها این است که استفاده از آنها نسبت به اتوکد آسان‌تر است.

یادگیری یک برنامه CAD ساده‌تر به جای اتوکد وسوسه انگیز است، اما دو جنبه منفی دارد. اول اینکه اکثر این برنامه‌ها به اندازه اتوکد شناخته شده نیستند. بنابراین، داشتن مهارت در یک برنامه ساده‌تر CAD در رزومه شما زیاد تاثیرگذار به نظر نمی‌رسد – در عوض، شرکت‌ها از خود می‌پرسند که چرا اتوکد را یاد نگرفته‌اید؟

اتوکد

دوم اینکه، کاربران CAD باید به دقت در مورد آنچه که می‌خواهند با نرم افزار CAD به دست آورند فکر کنند. اگر برای ایجاد طرح‌های پیچیده به CAD نیاز دارید، در نهایت با مشکلاتی مواجه خواهید شد و به محدودیت‌های نرم‌افزار ساده‌تر CAD خواهید رسید. همچنین ممکن است متوجه شوید که انجام برخی طراحی‌ها با استفاده از نرم افزارهای ساده CAD دشوار است. کتابخانه گسترده دستورات و توابع اتوکد به این معنی است که تقریبا یک راه سریع برای انجام هر کار طراحی وجود دارد.

برای اکثر طراحان حرفه‌ای امروز، منطقی است که وقت بگذارند و یاد بگیرند که چگونه از بسته نرم افزاری پیشرو CAD جهان استفاده کنند.

هنگامی که به یادگیری اتوکد متعهد شدید، مهم است که یک روش یادگیری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. تنها در این صورت است که می‌توانید به بهترین نتایج برسید. در اینجا پنج نکته برای کمک به شما برای شروع یادگیری اتوکد آورده شده است:

1. یک مربی باتجربه انتخاب کنید

دوره‌های اتوکدی که در مراکز فنی-حرفه‌ای تدریس می‌شود،می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در حالی که برخی از این دوره‌ها کیفیت خوبی دارند، بسیاری از آنها توسط مربیانی که تجربه واقعی در صنعت ندارند، تدریس می‌شوند. برخی از مربیان مهارت‌هایی را که سال‌ها پیش، زمانی که اتوکد کاملاً متفاوت از نسخه‌های مدرن موجود امروزی بود، آموخته‌اند، به‌روزرسانی نکرده‌اند.

به عنوان مثال، اگر برنامه درسی دوره را مرور کنید و موضوعاتی مانند تنظیم محدودیت‌های ترسیمی و شبکه‌ها را مشاهده کنید، این نشانه آن است که مدرس از روش‌های قدیمی برای آموزش اتوکد استفاده می‌کند. افراد حرفه‌ای سال‌هاست که از چنین روش‌هایی در محل کار استفاده نمی‌کنند، بنابراین برای یادگیری مدرن‌ترین نسخه‌های اتوکد باید جای دیگری را جستجو کنید.

2. دوره‌ای را پیدا کنید که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی را شروع کنید

بسیاری از کتاب‌های اتوکد و دوره‌های آنلاین تمایل دارند که روش خاصی از آموزش نرم افزار را به اشتراک بگذارند. این دوره‌ها همگی یک گردش کار را دنبال می‌کنند و با نمایش تمام تنظیمات و ابزارهای پیکربندی موجود در اتوکد شروع می‌شوند.

سپس به سراغ دستورات می‌روند و هر فرمان را یکی یکی مرور می‌کنند. این کار می‌تواند منجر به دوره‌های بسیار طولانی یا کتاب‌های بسیار بزرگی شود که در ابتدا به نظر با ارزش می‌آیند، اما منجر به از دست دادن علاقه دانش‌آموزان و دانش‌پذیران می‌شوند.

شما نمی‌توانید نرم‌افزاری مثل اتوکد را فقط با یادگیری هر دستور به صورت جداگانه یاد بگیرید. ابزارهای آن بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که بخواهید همه آنها را با هم و در یک زمان یاد بگیرید. یک روش بهتر این است که اصول اولیه مورد نیاز برای شروع یک پروژه کوچک را یاد بگیرید و بلافاصله آنچه را که یاد می‌گیرید تمرین کنید.

همانطور که به تدریج ابزارها و دستورات اضافی را یاد می‌گیرید، سپس می‌توانید دانش خود را در پروژه اعمال کنید. به این ترتیب، به جای یادگیری نحوه استفاده از یک دستور، متوجه خواهید شد که چرا یک دستور خاص استفاده می‌شود.

به دنبال دوره‌ای باشید که به شما این امکان را می‌دهد که یک پروژه بلندمدت ایجاد کنید، نه اینکه فقط هر ابزار را روی یک بوم خالی یاد بگیرید.

3. اتوکد را با استفاده از یک رویکرد سازمان یافته بیاموزید

مهم است که اتوکد را به صورت پیشروانه یاد بگیرید. وسوسه نشوید که فقط مهارت‌هایی را یاد بگیرید که فکر می‌کنید باید بدانید. ممکن است بخواهید رندرهای سه بعدی فوتورئالیستی در اتوکد ایجاد کنید، اما بدون یادگیری تکنیک‌های دو بعدی اولیه، گیر می‌افتید.

اگر قبلاً تجربه گسترده‌ی 2 بعدی CAD نداشته باشید، بهتر است با یادگیری اصول اولیه اتوکد شروع کنید. حتی اگر باتجربه هستید، عاقلانه است که در دوره مبتدی شرکت کنید و دانش خود را تازه کنید. هر نسخه جدید اتوکد دستورات جدیدی را معرفی می‌کند و احتمالاً مهارت‌های خوبی را در طول مسیر به دست خواهید آورد.

یوتیوب به یک منبع بسیار آموزنده تبدیل شده است و یادگیری چیزهای زیادی در “مدرسه یوتیوب” امکان پذیر است. مخصوصا در مواقعی که می‌خواهید یک کار بسیار خاص را انجام دهید. هرچند، اگر با AutoCAD یا در واقع هر نرم افزار CADی کاملاً ناآشنا و تازه کار هستید، یوتیوب شاید برایتان خسته کننده باشد.

چیزی که یک کاربر جدید نیاز دارد یک دوره ساختاریافته است که از همان ابتدا با نصب اتوکد شروع شده و به تدریج با سرعتی مناسب پیشرفت می‌کند. تلاش برای یادگیری در یوتیوب می‌تواند باعث هدر رفتن وقت شود، زیرا شما به دنبال یک آموزشی در سطح خودتان هستید.

اغلب در یوتیوب، متوجه می‌شوید که از نسخه متفاوتی از اتوکد نسبت به آنچه در ویدیو است استفاده می‌کنید. یا ممکن است تنظیمات برنامه شما کاملاً با تنظیمات مربی متفاوت باشد. اگر گیر کردید، راهی برای دریافت کمک شخصی از مربی وجود ندارد. همچنین ممکن است دوره آموزشی شما به طور ناگهانی به پایان برسد، زیرا آمار تماشا به حد نصاب نرسیده یا مربی فقط خسته شده است.

در حالی که این روش به دلیل رایگان بودن جذاب است، شاید متوجه شوید که ساعت‌هایی که برای آن تلف می‌شود، ارزشش را ندارد. اگر برای زمان خود ارزش قائل هستید، بهتر است یک دوره ساختاریافته با توانایی پرسش از مربی پیدا کنید.

4. از آموزش آنلاین بهره ببرید

محبوبیت یادگیری آنلاین در حال افزایش است و بی دلیل هم نیست. دوره‌های آنلاین بهترین راه برای یادگیری نرم افزاری مانند اتوکد است زیرا استفاده از آنها آسان است و به شما امکان می‌دهد در زمان و سرعت خود یاد بگیرید.

دوره‌های آنلاین شاید کاملاً رایگان نباشند، ولی ارزان‌تر از شرکت در کلاس‌های حضوری هستند و همچنان ارتباط شما را با مربی برقرار می‌کنند. بسیاری از این دوره‌ها به شما گواهی پایان کار هم می‌دهند.

5. تمرین کنید

ممکن است بهترین دوره اتوکد را بگذرانید و در نرم افزار متخصص شوید، اما اگر به طور منظم تمرین نکنید، به زودی مهارت‌های خود را از دست خواهید داد. اگر دوره‌ای را انتخاب کرده‌اید که به شما فرصت ایجاد یک پروژه کلاسی را می‌دهد، پس مدرکی دارید که آموخته‌هایتان را نشان می‌دهد. هنگامی که کار خود را تمام کردید و آموزش را گذراندید، باید به تمرین ادامه دهید.

خوشبختانه، چیزهایی که می‌توانید با AutoCAD ایجاد کنید کم نیستند. طراحی خانه شخصی معمولاً پروژه‌ایست که افراد پس از یک دوره آموزشی انجام می‌دهند و یک پروژه ایده‌آل است. اما در این ایستگاه متوقف نشوید، زیرا همیشه مهم است که به تمرین ادامه دهید.

اگر از طراحی خانه خود لذت بردید و قصد دارید از اتوکد برای پروژه‌های معماری استفاده کنید، پیشنهاد دهید خانه‌های دوستان و خانواده را طراحی کنید. شاید هم کسی از آشنایان در حال گسترش یا نوسازی خانه خود باشند. مجموعه کاملی از طراحی‌های حرفه‌ای ممکن است گران باشد، بنابراین اکثر مردم خوشحال می‌شوند که به شما اجازه دهند تصاویر را به صورت رایگان یا حتی با هزینه‌ای ناچیز خلق کنید.

اگر به طراحی معماری علاقه‌ای ندارید، نگاهی به اطراف خانه خود بیندازید. به احتمال زیاد چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در اتوکد ترسیم کنید. فقط یک متر نواری بردارید و تمرین کنید. از برخی از ابزارهای پیشرفته‌تر موجود در اتوکد استفاده کنید، حتی اگر در حال حاضر به آنها نیاز ندارید.

همچنین، سعی کنید این نقشه‌ها را با استفاده از شیوه‌ها و استانداردهای خوب مدیریت CAD ایجاد کنید، زیرا اینها نیز مهارت‌هایی هستند که مشتریان و کارفرمایان بالقوه برای آنها ارزش قائل هستند.
در طول این زمان تمرین، مهم است که تا حد امکان از ابزارهای موجود استفاده کنید و در عین حال برای یادگیری برخی از دستورات جدید اتوکد نیز وقت بگذارید.

از همین نویسنده: