به دلیل محدودیت بودجه و زمان‌بندی‌های طولانی، برای مدتی کسب‌وکارها به طور کلی ساخت اپلیکیشن‌های موبایل را برون سپاری می‌کردند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به جای ساخت پلتفرم‌های توسعه مفید و برنامه‌های نرم‌افزاری که بسیاری از کارهای اساسی را انجام می‌دهند، در حال ساخت اپلیکیشن‌های تلفن همراه به صورت درون سازمانی هستند.

در نتیجه، شرکت‌های بیشتری از ساخت اپلیکیشن موبایل برای اهداف داخلی یا استفاده مشتری استقبال می‌کنند. اگرچه توسعه یک اپلیکیشن برای اولین بار می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد، اما می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده ارزشمند باشد. این راهنمای جامع شما را در چرخه عمر ساخت اپلیکیشن راهنمایی می‌کند تا به شما در ایجاد یک اپلیکیشن موفق کمک کند.

قبل از ساخت اپلیکیشن موبایل چه باید کرد

ساخت اپلیکیشن

قبل از صرف زمان و منابع برای ایجاد یک اپلیکیشن موبایل باید به چند نکته توجه کرد. توسعه و ساخت اپلیکیشن بسیار ساده است، اما برنامه‌ریزی یک راه حل استراتژیک می‌تواند کمی پیچیده باشد.

1. قبل از ساخت اپلیکیشن در مورد سیستم عامل آن تصمیم بگیرید

در حال حاضر، دو سیستم عامل اصلی وجود دارد: iOS و  Android. آیا برنامه شما یک اپ بومی خواهد بود، به این معنی که به طور خاص برای یک سیستم عامل خاص توسعه یافته؟ تصمیم گیری در مورد سازگاری نرم افزار به طور مستقیم بر عملکرد برنامه تأثیر می‌گذارد.

یک فریمورک کراس-پلتفرم یا برنامه‌ای که هم برای iOS و هم برای اندروید کار می‌کند، معمولاً برای توسعه اپ در آینده بهتر خواهد بود. این کار یک راه ساده برای موفقیت اپ شماست، زیرا کاربران بیشتری می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای کمک به تصمیم‌گیری در این مورد، اهداف خود را برای ساخت اپلیکیشن در نظر بگیرید.

2. مخاطبان هدف خود را بشناسید

اطمینان حاصل کنید که درک خوبی از شخصیت مخاطبین هدف خود دارید. درک کنید که کاربران هدف شما چه کسانی هستند، اهداف آنها، رفتارها و ترجیحات آنها، و پلتفرم‌ها و دستگاه‌های تلفن همراهی که استفاده می‌کنند، چیست. اینجاست که بازاریابی اپلیکیشن شما وارد عمل می‌شود. اپ را برای مخاطبان هدف خود آماده کنید تا به آنها کمک کنید از استفاده از آن لذت ببرند و به این کار ادامه دهند.

3. مطمئن شوید ایده اپلیکیشنتان مناسب است

ساخت اپلیکیشن با شناخت مخاطب

قبل از انجام اولین مراحل توسعه عملی، در نظر بگیرید که آیا اپلیکیشن شما راه حلی برای یک مشکل موجود است یا خیر. اگر اینطور است، به این فکر کنید که چگونه به حل آن مشکل کمک می‌کند. یا اگر برنامه شما مختص سازمان شماست، در نظر بگیرید که استراتژی راه حل دیجیتال چگونه به اهداف شرکت شما کمک می‌کند.

این کار می‌تواند به شما کمک کند نقشه راه آینده اپ را برنامه‌ریزی کنید. بالاترین اولویت‌های خود را برای برنامه نهایی کنید و مطمئن شوید که شما و تیمتان در مورد اهداف اصلی به توافق رسیده‌اید. بعد از آن، می‌دانید که با یک پایه قوی از کجا شروع کنید.

4. بفهمید بیرون چه خبر است

تحقیق کنید تا مطمئن شوید که ایده شما از قبل در بازار وجود ندارد. مطمئناً دوست ندارید اپلیکیشن را توسعه دهید و بعد متوجه شوید که یک برنامه مشابه شما در حال حاضر وجود دارد، و ایده شما دیگر اورجینال نیست.

مطمئن شوید که استراتژی اپلیکیشن برای شما یا شرکت شما منحصر به فرد و برای مخاطبان هدف شما کاربرپسند است. برای برنامه‌هایی که مختص یک کسب‌وکار هستند، مطمئن شوید که رقابت را بررسی می‌کنید تا درک کنید که اپ شما در برابر سایر برنامه‌های موجود در بازار چگونه مقایسه می‌شود.

5. طراحی اپلیکیشن و امنیت خود را برنامه‌ریزی کنید

طراحی اپلیکیشن شما کلید موفقیت آن است. طراحی برنامه باید یک رابط کاربری دوستانه داشته باشد. هرچه استفاده از آن آسان‌تر باشد، کاربران تمایل بیشتری به دانلود برنامه خواهند داشت. محتوا و امنیت نیز باید در اولویت طراحی باشند. افراد اطلاعات ارزشمند و حساسی در گوشی‌های خود دارند. مطمئن شوید که ویژگی‌های حفاظت از داده‌ها و تنظیمات حریم خصوصی را در نظر گرفته‌اید. هرچه پروتکل‌های امنیتی برنامه شما پیشرفته‌تر باشد، بهتر است.

چگونه در 9 مرحله یک اپلیکیشن بسازیم

ساخت اپلیکیشن در 9 مرحله

ساخت اپلیکیشن چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. مراحل زیادی وجود دارد که تیم توسعه شما باید انجام دهد تا مطمئن شود برنامه شما به درستی راه اندازی می‌شود. راهنمای نه مرحله‌ای ما در این راه به شما کمک می‌کند:

1. یک تیم توسعه ایجاد کنید

ساخت اپلیکیشن با کمک نرم‌افزارهای مختلف و ابزارهای آنلاین مانند برنامه‌سازها آسان‌تر شده است. با این حال، روند ساخت اپلیکیشن یک تعهد واقعی است که بهترین شکل انجام آن، با گروهی از افراد متخصص است. یک اپلیکیشن گوشی دارای عناصر پیچیده زیادی است که باید در کنار هم قرار گیرند.

به این دلایل، اولین قدم در ساخت اپلیکیشن موبایل، ایجاد یک تیم با استعداد است. برای توسعه موفقیت آمیز یک برنامه، از تیمی متشکل از افراد با سوابق و تخصص‌های مختلف استفاده کنید.

ایجاد یک تیم غیرمتمرکز می‌تواند به شما کمک کند تا یک اپ عالی توسعه دهید. به جای محدود شدن به دانش خود یا محدود شدن توسط خطوط جغرافیایی، می‌توانید افراد حرفه‌ای مستقل با مجموعه مهارت‌های منحصر به فرد را انتخاب کنید.

در حداقل حالت، تیم توسعه برنامه شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • مدیر محصول: اسناد مشخصات فنی، نقشه‌های راه، مهلت‌ها و الزامات را توسعه می‌دهد و تیم را راهنمایی می‌کند.
  • طراح ux / طراح ui: گرافیک، آیکون‌ها و انیمیشن‌ها را طراحی می‌کند. آنها اطمینان می‌دهند که برنامه هم جذاب و هم بسیار شهودی است.
  • توسعه‌دهنده موبایل: قابلیت کدگذاری و یکپارچه‌سازی APIها، پایگاه‌های داده و موارد دیگر.
  • تحلیلگر تضمین کیفیت: برنامه را آزمایش می‌کند تا مطمئن شود که در هر دستگاهی به خوبی اجرا می‌شود. آنها مسئول یافتن هر گونه اشکال، خطاهای یوایکس رایتینگ (UX Writing) و موارد دیگر هستند.
  • دیجیتال مارکتر: با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و راه اندازی آنالاتیکس گوشی، به راه اندازی موفقیت آمیز برنامه خود کمک می‌کند.

حتی ممکن است تیم‌های توسعه برنامه شامل اعضای دیگری نیز باشند. به عنوان مثال، تیم‌های بزرگتر ممکن است یک نویسنده UX، توسعه دهنده نرم افزار، مهندس نرم افزار، مهندسان وب و نویسندگان فنی داشته باشند.

هنگام ایجاد تیم، بودجه خود را در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که در کدام بخش‌ها به کمک بیشتری نیاز دارید. استخدام فریلنسرها برای کارهای خاص یکی از راه‌های اطمینان از بصری بودن برنامه شما در عین پایبندی به بودجه است.

2. انجام تحقیقات رقابتی

با بیش از 2.20 میلیون اپلیکیشن در دسترس کاربران اپل و بیش از 3.40 میلیون اپ در دسترس برای کاربران اندروید، مهم است که به طور کامل درک کنید که در مورد ویژگی‌های رقبا و نیازهای مشتری با چه چیزی روبرو هستید تا بدانید چگونه محصول خود را متمایز کنید .

با تحقیق در بازار شروع کنید تا برنامه‌های تولید شده توسط رقبای خود را پیدا کنید. می‌توانید مشخص کنید که رقبای شما چه کاری را به درستی انجام داده و در کجا کوتاهی کرده‌اند. چنین تحقیقاتی می‌تواند به شما کمک کند تا بینش‌های خاصی در مورد آنچه مشتریان دوست دارند و کارهایی که باید متفاوت  انجام دهید به دست آورید.

درک بازاری که به آن ملحق می‌شوید، نیز مهم است. باید بتوانید پاسخ دهید که چرا بازار به برنامه شما نیاز دارد و برای حل مشکلات چه کارهایی را متفاوت انجام می‌دهید. در طول این مرحله، ممکن است بخواهید با کاربران احتمالی صحبت کنید. مصاحبه با مشتریان برای بازخورد کاربران می‌تواند بینش خاصی در مورد نیازهای آنها به شما بدهد. همچنین می‌تواند به تیم شما اجازه دهد تا ویژگی‌هایی را توسعه دهد که سایر شرکت‌ها از آن غفلت کرده‌اند و به برنامه شما برتری می‌دهد.

3. ویژگی‌های اصلی را مشخص کنید

در مرحله بعدی، ویژگی‌های اصلی برنامه را ایجاد کنید. اکنون که متوجه شدید چه چیزی در بازار کم است و کاربران هدف شما به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید ویژگی‌های کلیدی را ایجاد کنید که سایر تیم‌های توسعه از آنها غفلت کرده‌اند.

اکثر توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های گوشی یک اپ بصری، با پیمایش آسان، شخصی سازی شده و با قابلیت استفاده ساده را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این ویژگی‌های اولیه، ویژگی‌هایی را فهرست کنید که می‌تواند اپلیکیشن شما را از رقبایتان متمایز کند. برخی از ویژگی‌های ضروری شامل سادگی، سرعت و وضوح تصویر خوب است. همه اینها ویژگی‌های ضروری برای اطمینان از تجربه کاربری خوب هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید اضافه کرد، قابلیت چند پلتفرمی است که به معنای سازگاری با هر دو سیستم عامل است. گنجاندن گزینه جستجو یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی عالی برای درگیر نگه داشتن کاربران است. این گزینه برای برنامه‌های مبتنی بر بازی چندان مفید نیست، اما ارائه قابلیت جستجو در برنامه یک گزینه موثر برای اپ‌های خرید آنلاین و اپ‌های رسانه‌های اجتماعی است.

در نهایت، به کاربران اجازه دهید تا پوش نوتیفیکیشن‌ها یا لینک به رسانه‌های اجتماعی را فعال کنند. این‌ها راه‌های عالی دیگری برای ارائه اطلاعات مرتبط و شخصی به کاربران هستند و آنها را در مدت طولانی فعال و درگیر نگه می‌دارند.

در حالی که بسیاری از ویژگی‌های هیجان‌انگیز وجود دارد که می‌توان به عنوان یک سازنده اپلیکیشن در نظر گرفت، فراموش نکنید که توانایی‌های مالی کسب‌وکار خود را هنگام ترسیم ویژگی‌های مورد نظر در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تشخیص چهره را برای ورود به سیستم پیاده سازی کنید، اما ممکن است توسعه آن گران باشد. فراموش نکنید که می‌توانید پس از فعال شدن برنامه، ویژگی‌ها یا به‌روزرسانی‌های جدید را در آن قرار دهید.

4. ماکت بسازید

هنگامی که ویژگی‌های کلیدی مشخص شد، مهم است که یک رابط کاربری (UI) و طراح UX یک ماکت، قالب و گاهی اوقات آموزشی درباره آنچه از برنامه انتظار می‌رود ایجاد کنند.

ماکت یک طرح کلی از ظاهر برنامه است. به طور معمول، یک ماکت از یک طرح رنگی منسجم و تایپوگرافی پیروی می‌کند و شامل تصاویر، طرح اولیه و موارد دیگر است. هنگامی که یک مدل به درستی اجرا شود، باید به تیم توسعه نگاهی اجمالی به ظاهر و عملکرد برنامه بدهد.

از مزایای ماکت یا ماک آپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به تیم توسعه اجازه می‌دهد تا ظاهر برنامه را اصلاح کنند.
  • اگر به دنبال سرمایه گذار هستید، قبل از اینکه تیم توسعه برنامه‌نویسی را آغاز کند اپ را به آنها نشان می‌دهید.
  • انتظارات از تیم توسعه را توضیح می‌دهد.

5.  امنیت اپ را برنامه‌ریزی کنید

این مورد در ساخت اپلیکیشن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که اپلیکیشن شما می‌تواند داشته باشد: امنیت. جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران توسط مجرمان سایبری بسیار مهم است. یک مشکل امنیتی در برنامه می‌تواند باعث از دست دادن کاربران و میلیون‌ها دلار برای شرکت شما شود.

اطمینان حاصل کنید که اپ و پلتفرم گوشی از طریق‌های زیر امن هستند:

  • داده‌های رمزگذاری شده: ایده خوبی است که از رمزگذاری مناسب داده‌های شخصی حساس پراکنده در نرم افزار اپ خود استفاده کنید. مراحل امنیتی مناسب شامل رمزگذاری پایگاه داده محلی، حافظه پنهان یا ارتباطات API است.
  • API های مجاز: رابط‌های برنامه نویسی برنامه (API) بخشی ضروری از توسعه برنامه نویسی هستند. مطمئن شوید API هایی که برای برنامه خود استفاده می‌کنید استانداردهای تأیید را برای پلتفرمی که برنامه شما در آن قرار دارد، دارا باشد.
  • احراز هویت قوی: مطمئن شوید که برنامه از مدیریت صحیح کلید رمزنگاری و مجوز جلسه کاربر مناسب یا توکن‌ها استفاده می‌کند. توکن‌ها اغلب به هر دستگاه اختصاص داده می‌شوند و دارای زمان‌های انقضا متفاوت برای جلسات هستند.
  • نرم افزار تشخیص دستکاری: برای متوقف کردن هکرها، ویژگی های امنیتی مخصوص موبایل مانند نرم افزار تشخیص دستکاری و سایر نرم افزارهای شخص ثالث را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ارتباطات بین فرآیندی (IPC) یک اقدام ایمنی است که ارتباط بین سایر برنامه‌ها و سیستم‌ها را امکان پذیر می‌کند. بسیاری دیگر از نرم افزارهای خاص اپل و اندروید و سایر ویژگی‌های امنیتی رابط کاربری وجود دارند که می‌توانند به تاکتیک‌های ضد دستکاری کمک کنند.
  • آزمایش مداوم برای نقض احتمالی: مهمتر از همه، مطمئن شوید که به طور مداوم برای نقض امنیتی آزمایش کنید. در طول کل فرآیند توسعه، به طور مداوم کد خود را بررسی کنید. قبل از اینکه یک هکر هنگام راه اندازی برنامه فعال شود، نقص‌های امنیتی احتمالی را شناسایی کنید.

6. کدنویسی را شروع کنید

هنگام شروع کدنویسی باید چند مؤلفه را در نظر بگیرید. اول، هر دو قسمت بک و فرونت اند را باید کدنویسی کنید. توسعه Front-end به “ظاهر” برنامه اشاره دارد – چیزی که کاربر نهایی خواهد دید. توسعه Back-end مربوط به کد “پشت صحنه” است که نحوه عملکرد برنامه را دیکته می‌کند.

فرض کنید در حال هماهنگی تیمی متشکل از چند توسعه دهنده هستید (به عنوان مثال، برخی در قسمت فرانت و برخی دیگر در قسمت بک کار می‌کنند). شما می‌خواهید فرآیندهای کاری را برای اطمینان از یک محصول نهایی منسجم هماهنگ کنید. استفاده از روش چابک مدیریت پروژه می‌تواند مفید باشد و امکان کدنویسی کارآمد، سازگار و انعطاف پذیر را فراهم کند.

علاوه بر این، به تیم خود بگویید در یک محیط آزمایشی کدنویسی کنند. تنظیم یک محیط آزمایشی مناسب برای بررسی اجرای نرم افزار برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن برنامه نهایی بسیار مهم است. ملاحظات محیط تست شامل سرور پایگاه داده، محیط جلویی، سیستم عامل و شبکه است. شما همچنین می‌توانید یک ابزار گزارش اشکال را برای اطمینان از داده‌های آزمایش دقیق تعیین کنید.

7.  انجام تست‌های متعدد

اگر چه زمانی که پروژه با بودجه محدودی مواجه است، نادیده گرفتن آزمایش‌های دقیق وسوسه انگیز است، تضمین کیفیت (QA) یکی از قطعات کلیدی در توسعه یک برنامه موفق است. از آنجایی که توسعه برنامه بسیار رقابتی است، انجام QA در کل فرآیند توسعه مهم است. به این ترتیب، تیم شما می‌تواند هر گونه باگ را شناسایی کند و به سرعت برنامه را قبل از ارائه مستقیم به مشتریان بهبود دهد.

برخی از مواردی که تیم QA باید در هنگام آزمایش به آنها فکر کند عبارتند از:

  • عملکرد فرانت در مقابل بک‌اند: برای قسمت فرانت، آیا اپلیکیشن موبایل از طرف کاربر همانگونه که باید به نظر برسد، به نظر می‌رسد؟ برای قسمت بک، آیا برنامه همانطور که قرار است عمل می‌کند؟ به عنوان مثال، اگر قرار باشد یک پیام پاپ آپ با کلیک کاربر روی آن ناپدید شود، اینطور است؟ آیا “X” کوچک برای کلیک کردن روی آن به درستی نمایش داده می‌شود؟
  • سازگاری با دستگاه: برنامه نیاز به آزمایش بر روی هر سیستم عاملی دارد که برای آن در نظر گرفته شده است (iOS در مقابل Android یا هر دو). علاوه بر این، تیم QA باید سازگاری با نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل (مانند Android 7.0 در مقابل Android 10.0) را تأیید کند. ملاحظات مربوط به دستگاه نیز وجود دارد، مانند اینکه آیا نمایش برنامه متناسب با اندازه صفحه نمایش است.
  • یکپارچه‌سازی برنامه: اگر عملکرد اصلی برنامه با سایر ویژگی‌ها، مانند دوربین گوشی یا برنامه دیگری مانند Google Maps تعامل داشته باشد، آیا این یکپارچه‌سازی کاربردی است؟
  • نوع برنامه: اگر هدف برنامه این است که هم به عنوان یک برنامه موبایل و هم به عنوان برنامه وب کار کند (آن را به یک برنامه ترکیبی تبدیل می‌کند)، باید برای طیف کامل عملکرد در هر دو پلتفرم آزمایش شود.
  • نصب و ذخیره سازی: آیا برنامه به درستی در دستگاه و سیستم عامل مورد نظر دانلود می‌شود؟ همچنین به اندازه برنامه توجه داشته باشید. یک برنامه بیش از حد بزرگ فضای زیادی را در تلفن کاربر نهایی اشغال می‌کند و ممکن است او را از دانلود برنامه منصرف کند.
  • بهینه سازی امنیت: امنیت اپلیکیشن موبایل موضوع داغی است. با اطمینان از کد منبع امن، انجام تست نفوذ و انجام اعتبار سنجی ورودی، ایمنی را بررسی کنید. مراحل اضافی مانند تأیید اجرای لایه‌های امنیتی HTTPS و SSL/TLS نیز توصیه می‌شود.


در مجموع، مرحله QA به تیم ها کمک می‌کند تا مطمئن شوند که برنامه برای ورود به بازار آماده است.

8. جمع آوری و اجرای بازخورد کاربران

پس از آزمایش دقیق، برنامه باید قبل از راه‌اندازی برنامه توسط یک کاربر گروه آزمایشی مورد بازرسی قرار گیرد. اگرچه تیم توسعه باید ویژگی‌های مبتنی بر نیاز مشتری داشته باشد، داشتن شخصی که برنامه را نمی‌شناسد می‌تواند به ارائه بازخورد ارزشمند کاربر کمک کند تا اطمینان حاصل شود که اپ برای کاربرانی با سطوح تجربه متفاوت آماده است.

آزمایش اپ با کاربران مختلف باید به تیم توسعه‌دهنده شما درک بهتری از آنچه می‌خواهند و اینکه آیا برنامه مطابق با انتظارات است، بدهد. این کار باید به تیم کمک کند تا قبل از شروع به کار برنامه، ویژگی‌های کلیدی را به گونه‌ای تنظیم کنند که گروه متنوعی از کاربران را بیشتر راضی کند.

پس از فعال شدن برنامه، ایده خوبی است که به دریافت بازخورد ادامه دهید تا بتوانید در صورت نیاز به‌روزرسانی‌ها و تنظیمات لازم را انجام دهید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید پس از راه‌اندازی برنامه بازخورد دریافت کنید، دیدن آنالاتیکس است. این کار می‌تواند به تیم توسعه شما کمک کند تا رفتار مشتری را درک کنند و مواردی که باید اصلاح شود را شناسایی کنند. این نوع بینش همچنین می‌تواند به تیم کمک کند تا قبل از راه‌اندازی در بازار، برنامه را اصلاح کنند.

9. اپلیکیشن را در اپ استور منتشر کنید

مقرراتی که برنامه شما باید رعایت کند تا حد زیادی به اپ استوری که در آن درخواست می‌کنید بستگی دارد. اپ استورهای مختلف نیازمندی‌های متفاوتی برای برنامه‌های ارسال شده دارند.

توسعه دهندگان ممکن است فقط بر روی انتشار برنامه خود در فروشگاه Google Play یا Apple App Store  تمرکز کنند. تمرکز بر روی یک پلتفرم واحد می‌تواند فرآیند توسعه اپلیکیشن را ساده‌تر کند، زیرا تیم شما تنها نیاز به توسعه یک اپلیکیشن دارد.

از طرف دیگر، توسعه یک برنامه فقط برای گوگل پلی یا اپل می‌تواند دسترسی شما را محدود کند. هر دو اپ استور دارای اشکالاتی هستند. با این حال، توسعه یک برنامه چند پلتفرمی، دید خوب و پتانسیل را برای کاربران بیشتر تضمین می‌کند.

سوالات متداول برای توسعه اپلیکیشن موبایل


هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل چقدر است؟

هزینه ایجاد برنامه جدید شما به عوامل متعددی از جمله اندازه تیم شما، منابع مورد استفاده و سایر هزینه های سربار ساخت اپلیکیشن بستگی دارد. برون سپاری ساخت اپلیکیشن معمولاً بیشتر از ساخت یک اپ داخلی هزینه دارد.


چقدر طول می کشد تا یک اپلیکیشن موبایل ایجاد شود؟

به طور متوسط، حدود یک تا دو ماه طول می‌کشد تا یک اپلیکیشن موبایل با اندازه کوچکتر ایجاد شود. هرچه طراحی اپلیکیشن بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد، بیشتر طول می‌کشد. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند انتظار داشته باشند برنامه‌های موبایلی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر بین سه تا شش ماه طول بکشد.

آیا می‌توانید پس از راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل، تغییراتی در آن ایجاد کنید؟

بله، می‌توانید به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع اشکالات جزئی در نرم‌افزار و بهبود عملکردهای برنامه‌ای که ممکن است از زمان راه‌اندازی برنامه شما قدیمی شده‌ باشند، اضافه کنید.

آیا می توانید از طریق برنامه تلفن همراه پرداخت دریافت کنید؟

می توانید از طریق یک برنامه پرداخت دریافت کنید و کاربران را قادر به خرید برنامه کنید. اگر قبلاً این برنامه را توسعه داده‌اید، قابلیت پرداخت موبایلی را به نرم افزار اضافه کنید.

از مزایای ساخت اپلیکیشن موبایل بهره مند شوید

ساخت اپلیکیشن می‌تواند بسیار سودآور باشد. پیروی از این 9 مرحله می‌تواند به شما در توسعه و انتشار یک برنامه موفق کمک کند.

بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها استفاده از استعدادهای دورکار و فریلنسرها را ابزاری قدرتمند در یافتن بهترین و باهوش‌ترین صنعت برای توسعه یک محصول بادوام دانسته‌اند.

از همین نویسنده: