آیا برای یادگیری اصول سئو مدام در تقلا هستید؟ اگر جواب مثبت است، بدانید که همین الآن وقت آن رسیده که به دنبال راه دیگری باشید.

سرچ ارگانیک بیش از 50% ترافیک کلی سایت شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد. یعنی بیشتر از مجموع ترافیک شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات!

این مورد چه چیزی به ما می‌گوید؟ اینکه سئو مثل همیشه با اهمیت است و اهمیت خودش را از دست نداده است.

اگر شما در بخش مارکتینگ کار می‌کنید، وبلاگ نویسی می‌کنید یا کسب و کار خودتان را دارید، ضروریست که اصول اولیه سئو را بشناسید و آنها را بلد باشید. یک سئو موفق، نیازمند دانشی گسترده در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو است و یادگیری و تمرین آن، زمان می‌برد.

به علاوه، اینکه اصول سئو و قواعد آن مدام در حال تغییر و توسعه هستند. دلیل آن، این است که الگوریتم‌های موتورهای جستجو مدام در حال به روزرسانی هستند. و وقتی می‌گوییم مدام، منظورمان 500 الی 600 بار در سال است! و تازه، این همه ماجرا نیست.

بیش از 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد که گوگل در هنگام آنالیز و تجزیه تحلیل سایت شما، آنها را بررسی می‌کند. (هرچند بعضی اوقات به نظر میرسد که حدود 1000 مورد یا چنین چیزی باشد.)

با این حال، اگر اصول سئو را یاد بگیرید، می‌توانید برنده این بازی شوید. بعداً می‌توانید به معیارهای دیگر گوگل نگاه کنید، و نیازی به سابقه کار زیادی هم در سئو پیشرفته ندارید.

به نظر خوب می‌آید، نه؟ پس با هم این اصول را بررسی می‌کنیم.

آنچه خواهید خواند

اصول سئو 1#: تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی در اصول سئو
تحقیق کلمات کلیدی در اصول سئو

تحقیق کلمات کلیدی برای دیجیتال مارکتینگ و سئو مهم است و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بفهمند مشتریان احتمالی چه چیزی را سرچ می‌کنند، در فضای آنلاین بیشتر دیده شوند و فرصت‌های رتبه‌بندی جدیدی را کشف کنند.

Ahrefs  آنالیز کرده که یک صفحه باید چند کلمه کلیدی سئو را برای داشتن نتایج بهینه سئو هدف قرار دهد و در ادامه خلاصه‌ای از نتیجه این تحقیق را می‌بینید:

ساده است ، مگر نه؟

برای استفاده مؤثر از تحقیق کلمات کلیدی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک طوفان فکری برای موضوعات مرتبط برای کسب و کار/سایت خود انجام دهید.
  • از یک ابزار کلمات کلیدی مانند  Ubersuggest، Google Keyword Planner، Ahrefs  یا SEMrush استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی بلند یا long tail keywordها را که حجم جستجوی کمتری دارند اما رتبه گرفتن در آنها آسان‌تر است را شناسایی کنید.
  • از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.
  • روی استراتژی خود به طور منظم نظارت و آن را تنظیم کنید

برای مثال، یک رستوران وگان (گیاه‌خواران) می‌تواند از کلمات کلیدی مانند «رستوران وگان نزدیک من» و «بهترین برگرهای گیاهی» در کپی سایت و پست‌های وبلاگ خود استفاده کند تا میزان دیده شدن آنلاین خودش را بهبود بخشد.

با این حال، تحقیقات کلمات کلیدی فقط به معنی درج کلمات کلیدی در مقالات نیست.

1. نیت مخاطبانتان از سرچ را بفهمید

عبارت “هدف سرچ” اساسا به معنی این است که خریداران احتمالی به دنبال چه چیزی در فضای آنلاین هستند. سه نوع هدف از سرچ وجود دارد: آگاهی دهنده، هدایتی و تعاملی

  • هدف آگاهی بخش یعنی وقتی که یک نفر می‌خواهد چیزی را یاد بگیرد.
  • هدف هدایت کننده وقتی است که یک نفر با سایت آشنا است و می‌خواهد به یک صفحه خاص از سایت هدایت شود.
  • هدف تعاملی یعنی وقتی یک نفر می‌خواهد محصول را بخرد یا ثبت نام کند.
اصول سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

دانستن هدف سرچ مخاطبان به شما اجازه می‌دهد که محتوایی را تولید کنید که نیازهای آنها را برطرف می‌کند.

به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “بهترین برگرهای گیاهی” را هدف قرار می‌دهید، فرضتان بر این است که مردم به دنبال توصیه‌هایی برای یافتن بهترین برگرهای گیاهی در نزدیکی خود هستند.

با برجسته کردن بهترین رستوران‌های دارای برگر گیاهی در منطقه آنها، می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، تعامل محتوا را افزایش دهید و در نهایت منجر به تبدیل بیشتر شوید.

2. کلمات کلیدی که می‌دانید می‌شود در آنها رتبه گرفت را هدف قرار دهید

چگونه بفهمید که برای کدام کلمات کلیدی باید رقابت کنید؟ تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید و ببینید که رقبایتان چه می‌کنند. می‌توانید از ابزارهای سئو مانند Google Keyword Planner، SEMrush  یا Ahrefs استفاده کنید.

هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر را شناسایی کردید، برای آنها محتوا ایجاد کنید و بر رتبه خود نظارت کنید. اگر رقابت بالاتر از حد انتظار است، استراتژی خود را اصلاح کنید و کلمات کلیدی با رقابت کمتری را که هنوز به مخاطبان شما مرتبط هستند، هدف قرار دهید.

کلمات کلیدی long tail عباراتی طولانی‌تر و خاص‌تر هستند که معمولاً حجم جستجوی کمتری دارند اما رتبه گرفتن در آنها آسان‌تر است. آنها همچنین می‌توانند ترافیک واجد شرایط بیشتری را جذب کنند، که آنها را برای هدف گذاری ارزشمند می‌کند، به ویژه برای مشاغل کوچک یا کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند.

3. خودتان را تخریب نکنید

اگر وبلاگ‌های زیادی دارید که برای کلمه کلیدی‌های مشابه با هم رقابت می‌کنند، این همان خود تخریبی کلمه کلیدی است. به عنوان مثال، ممکن است مقالات زیادی در مورد یک موضوع ایجاد شده باشد، یا ممکن است کلمات کلیدی کاملا مشابه را در چندین پست مورد هدف قرار دهید، مانند این:

به زبان ساده، این کار مانند یک بازی طناب کشی است که در آن همه صفحات شما برای کسب رتبه اول در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می‌جنگند.

چرا این کار بد است؟ به دلیل اینکه، می‌تواند موتورهای جستجو را گیج کند و تشخیص اینکه کدام صفحه برای یک عبارت سرچ شده مناسب است را برای آنها سخت‌تر کند. در نتیجه، ممکن است صفحات شما به جای همکاری با یکدیگر برای بهبود رتبه کلی خود، با یکدیگر رقابت کنند.

برای جلوگیری از این امر:

  • کلمات کلیدی را ترسیم کنید و یک استراتژی محتوا داشته باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر صفحه تمرکزش روی کلمه کلیدی متفاوتی است تا موتورهای جستجو بدانند هر کدام درباره چیست.
  • تصمیم بگیرید که کدام صفحه باید رتبه بالاتری داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که برچسب‌ها و لینک‌های مناسبی دارد.
  • وقتی محتوای جدیدی ایجاد می‌کنید، بررسی کنید که آیا قبلاً از آن کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید یا خیر.

اصول سئو 2#: محتوا

اصول سئو 2#: محتوا
اصول سئو 2#: محتوا

محتوا یکی دیگر از عوامل رتبه‌بندیست که در بالای لیست قرار دارد. اگر محتوای سایت خود را نادیده بگیرید، به خودتان آسیب بزرگی می‌رسانید. ایجاد محتوای منظم و بهینه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک به سایتتان است.
دلیل اینکه محتوا برای سئو بسیار حیاتی است، این است که گوگل از شما می‌خواهد که به طور مداوم محتوای تازه تولید کنید تا بداند شما هنوز فعال هستید.

محتوا افراد را در سایت شما نگه می‌دارد. این به موتورهای جستجو سیگنال می‌دهد که شما اطلاعات مرتبط و مفیدی را ارائه می‌دهید. در ضمن محتوا جاییست که کلمات کلیدی شما آنجا هستند! اگر ترافیک ارگانیک می‌خواهید، نمی‌توانید کلمات کلیدی را نادیده بگیرید.

در اینجا چند نکته برای تولید محتوای جذاب آورده‌ایم:

1. محتوای طولانی ایجاد کنید

آیا می‌خواهید سایتتان بیشتر به اشتراک گذاشته شود و لینک‌های شبکه‌های اجتماعی بیشتری داشته باشد؟ یا می‌خواهید تخصص خود را نشان دهید و مخاطبان خود را درگیر کنید؟ پس باید محتوای طولانی بنویسید.

مطمئناً این کار نیاز به تلاش دارد. با این حال، ارزشمند است زیرا به خوانندگان شما ارزش می‌دهد و توجه آنها را برای مدت طولانی‌تری جلب می‌کند.
محتوای طولانی‌تر همچنین به شما فضا می‌دهد تا کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید و به شما کمک می‌کند در بازی سئو برنده شوید.

2. انواع مختلف محتوا را امتحان کنید

تنوع، چاشنی بازاریابی محتوا است. انواع مختلف محتوا یا پست‌های وبلاگ می‌توانند اهداف متفاوتی داشته باشند.
به عنوان مثال، اینفوگرافیک‌ها می‌توانند درگیرکننده و سرگرم کننده باشند، در حالی که یک مطالعه موردی (case study) یا یک وبلاگی که ماهرانه نوشته شده، اعتماد به نفس می‌بخشد و به شما اعتبار می‌دهد. در اینجا یک نمونه عالی از یک اینفوگرافیک از Semrush آمده است:

یک ایده عالی دیگر، این است که محتوای ویدیویی خود را تولید کنید.

اگر موضوعات وبلاگتان تکراری شده، آموزش ویدیویی راهی عالی برای ارائه ارزش به مخاطبان و جذاب‌تر کردن محتوایتان است.

ویدیوها محتوایی هستند که قابلیت اشتراک گذاری آنها بیشتر است و برای جذب ترافیک و سئو مفید هستند. با وجود ویدئو، همچنان می‌توانید از پست‌های متنی وبلاگ (کلمات کلیدی و غیره) بهره مند شوید. فقط کافیست ویدیو را با زیرنویس در وبلاگتان پست کنید.

3. محتوای قدیمی را تغییر دهید و به روز کنید

هدف‌گذاری مجدد محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن بیشترین ارزش از آن است. به عنوان مثال، محتوای طولانی یا long tail که قبلاً ذکر کردیم می‌تواند به یک ایبوک یا یک مجموعه در یک خبرنامه تبدیل شود.

از طرف دیگر، می‌توانید مقالات نوشته شده خود را به محتوای بصری تبدیل کنید.

علاوه بر این گاهی اوقات، محتوا برای تازه نگه داشتن نیاز به تغییر کاربری دارد. به عنوان مثال، در دنیای سئو، ترندها و پیشرفت‌ها به سرعت در حال حرکت هستند.

این بدان معناست که محتوایی که چند سال پیش درباره موضوع اصول سئو نوشته شده احتمالا توصیه‌های به روز را شامل نمی‌شود.

اصول سئو 3#: متا دسکریپشن‌ها و عنوان‌ها

اصول سئو 3#: متا دسکریپشن‌ها و عنوان‌ها

برای بهبود رتبه‌بندی سئو، روی متا دسکریپشن‌ها و عنوان‌ها تسلط پیدا کنید.

نوشتن عنوان‌های خوب و توضیحات متا برای کپی‌رایتینگ سئو ضروری است و می‌تواند رتبه‌بندی وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد، ترافیک بیشتری ایجاد کند و کمک کند به اهداف بازاریابی‌تان دست یابید.

بهینه سازی عناوین و توضیحات متا همچنین می‌تواند نرخ کلیک شما (CTR) را افزایش دهد.
CTR به یک موضوع بحث برانگیز در جامعه سئو تبدیل شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که نرخ کلیک یک عامل رتبه بندی است، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که اینطور نیست.

صرف نظر از این مورد، CTR ها هنوز یک مورد حیاتی هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند بفهمید مخاطبانتان چه می‌خواهند. CTR پایین می‌تواند نشانه‌ی این باشد که پیام‌رسانی شما صحیح نیست یا جمعیت اشتباهی را هدف قرار داده‌اید.

اگر کاهش CTR را مشاهده کردید، تیتر بهتری بنویسید. برای بهبود نرخ تبدیل نیازی به دستکاری زیاد نیست.

به عنوان مثال، تحقیقات Anyword نشان داد که در 70 درصد از تبلیغات فیس بوک تنها با افزودن یک عدد به عنوان، CTR  افزایش یافته است. اعداد برای فهرست‌ها و سایر انواع محتوا نیز به خوبی کار می‌کنند.

در ادامه نحوه نوشتن توضیحات متا و عنوان‌های کلیک خور آمده است:

1. کلمات کلیدی را نزدیک به ابتدای متن قرار دهید

قرار دادن کلمات کلیدی نزدیک به ابتدای جمله برای سئو مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را درک کنند.

این امر حیاتیست زیرا موتورهای جستجو می‌خواهند مرتبط‌ترین محتوا را نمایش دهند. وقتی کلمات کلیدی خود را در ابتدای جمله خود قرار می‌دهید، گوگل سیگنال شما را با صدای بلند و واضح دریافت می‌کند.

قرار دادن کلمات کلیدی در شروع متن، از نصفه شدن آنها در نتایج جستجوهای موبایل نیز جلوگیری می‌کند.

2. آن را جذاب و کلیک خور کنید

احتمالاً یک تیتر ویروسی را دیده‌اید.
مهم ترین اصول سئو برای چند برابر کردن رشد سایت / اصول سئو داخلی؛ با 14 تکنیک جزو صدرنشین‌های گوگل شوید!


اگرچه این نوع عنوان‌ها ممکن است کمی اغراق آمیز به نظر برسند، اما به نظر می‌رسد فرمولی برای تولید یک تیتر موفق به این روش وجود دارد.

Buzzsumo  صد میلیون عنوان را تجزیه و تحلیل کرده تا بفهمد چه چیزی یک تیتر محبوب را می‌سازد. آنها دریافتند که عناوین حاوی عبارات خاصی در فیس بوک مشارکت بیشتری دارند.

عناوین احساسی و کنجکاوی نیز باعث تعامل بیشتر می‌شوند. حتی عباراتی برای پایان دادن به تیترها وجود دارد تا عملکرد بهتری داشته باشند.

استفاده از قالب‌های تیتر ثابت، مانند فهرست‌ها و سرفصل‌ها با اعداد، می‌تواند نرخ تبدیل شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

یکی از تکنیک‌های جذاب برای تولید عناوین عالی، استفاده از یک منطق خاص و عملی است، مانند:

  • 7  نکته برای نوشتن عنوان‌ها مانند یک حرفه‌ای
  • 12  نکته برای عنوان مقاله برای افزایش سریع  CTR

هدف “منطق” توضیح این است که چرا کاری باید انجام شود.

افزودن یک منطق خاص و عملی می‌تواند به بهبود عنوان‌های شما کمک کند و توضیح دهد که چرا کسی باید به محتوای شما اهمیت دهد و روی آن کلیک کند.

اصول سئو: نوشتن توضیحات متا

هنگام نوشتن توضیحات متا، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما را به طور دقیق نشان می‌دهد تا از اثر چسبندگی جلوگیری شود (زمانی که کاربر از صفحه نتایج موتور جستجو وارد یک سایت می‌شود اما بلافاصله به همان صفحه برمی‌گردد تا روی نتیجه دیگری کلیک کند).

توضیحات متایی که برای سئو بهینه سازی شده لزوما جذاب نیست. این بدان معناست که شما باید نقطه‌ای را پیدا کنید که در آن عنوان شما برای موتورهای جستجو خوب است و کلیک خور است.

که یعنی:

  • لحاظ کردن کلمه کلیدی موردنظرتان در عنوان
  • ارائه خلاصه مختصری از صفحه‌تان به خوانندگان و اینکه چگونه می‌تواند برای آنها مفید باشد.
  • استفاده ازCTAهای قوی برای تشویق افراد به کلیک کردن روی صفحه شما.
  • بررسی کنید که رقبای شما با توضیحات متا خود چه می‌کنند تا ایده‌ بگیرید.
  • توضیحات متا خود را به صورت پیش نمایش مشاهده کنید تا ببینید در نتایج جستجو چگونه به نظر می‌رسد.

اصول سئو 4#: تجربه کاربری

اصول سئو 4#: تجربه کاربری

اگر تجربه فنی محدودی دارید، چگونه باید سایتتان را برای سئو بهبود دهید؟ باید روی تجربه کاربری (UX) تمرکز کنید.

کاربر برای یافتن یک محصول یا اطلاعات به سایت شما می‌آید. آنها به طراحی پیشرفته شما اهمیت نمی‌دهند. آنها فقط می‌خواهند که کل تجربه آسان باشد.

چگونه؟

1. افزایش سرعت سایت

سرعت صفحه ممکن است اولین چیزی نباشد که در هنگام بهینه سازی موتور جستجو به ذهن شما می‌خورد. هرچند یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است.

کاربران دلشان نمی‌خواهد 10 تا 15 ثانیه منتظر بمانند تا سایت شما بارگذاری شود. به همین دلیل است که گوگل به ارائه نتایج فوق سریع افتخار می‌کند. از نشان دادن آن هم ترسی ندارد:

صفحات دارای رتبه برتر تقریباً همیشه اکثر کلیک‌ها را در یک جستجوی ارگانیک خاص دریافت می‌کنند: منطقی است که گوگل نمی‌خواهد صفحاتی که رتبه بالایی دارند، کند باشند.

هدف گوگل همان هدف ماست. او می‌خواهد مشکل کاربر را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند. هدفش ارائه بهترین تجربه برای هر جستجوگر است.

چگونه سایت‌هایی که دیر بارگذاری می‌شوند را باید درست کرد؟ این نکات را دنبال کنید:

  • تصاویر را در اندازه‌های مناسب برش دهید و با استفاده از ابزاری مانند Tiny JPG  آنها را فشرده کنید.
  • افزونه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید زیرا ممکن است سایت شما را کند کنند.
  • فشرده سازی تصاویر برای کمک به کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت، که می‌تواند تاثیر مفیدی بر سرعت بارگذاری سایت شما داشته باشد.
  • درخواست‌های HTTP را به حداقل برسانید تا تعداد فایل‌هایی که باید برای نمایش سایت شما بارگذاری شوند را کاهش دهید. ترکیب چندین فایل CSS و جاوا اسکریپت در یک فایل می‌تواند به کاهش تعداد درخواست‌های HTTP  کمک کند.
  • از شبکه تحویل محتوا (CDN) برای کمک به کاهش زمان بارگذاری صفحه با توزیع محتوا در چندین سرور در سراسر جهان استفاده کنید. به این ترتیب، از نزدیکترین سرور به کاربران تحویل داده می‌شود.
  • استفاده از پاپ آپ و ویجت‌هایی که سرعت سایت شما را کند می‌کنند، کاهش دهید.
  • از PageSpeed ​​Insights Google استفاده کنید

یکی دیگر از ابزار گوگل که به طور خاص برای تلفن همراه کار می‌کند، ابزار Test My Site آنها است.
این گزارش به شما کمک می‌کند تا سرعت فعلی صفحه خود را ارزیابی کنید و بدانید که چگونه بر اصول سئو و حفظ بازدیدکنندگان شما تأثیر می‌گذارد.

2. سایت را تمیز، واضح و ساده نگه دارید


شما به یک پیام ساده و بخش‌های واضح نیاز دارید تا کاربران بتوانند آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند.

آنها برای یافتن قسمت‌های مختلف سایت شما نباید به نقشه نیاز داشته باشند.

3. محدود کردن تبلیغات

تبلیغات بیش از حد، کاربران را )به ویژه در تلفن همراه(، از بازدید سایت منصرف می‌کند.

طبق گفته  The Coalition for Better Ads، تبلیغات نباید بیش از 30 درصد از فضای عمودی را بر اساس تجربه کاربر اشغال کند.

پاپ آپ ها برای UX موبایل وحشتناک هستند. باید از آنها دوری کنید.

4.  هسته حیاتی گوگل یا Core Web Vitals را بررسی کنید

برای بهبود تجربه کاربری وب سایت خود، اندازه گیری Core Web Vitals ضروری است. این معیارها سرعت بارگذاری، تعامل و ثبات بصری را بررسی می‌کنند.

برای تقویت این عوامل، بهینه سازی تصاویر وب سایت خود را با فشرده سازی آنها و بهبود زمان پاسخگویی سرور خود با میزبانی وب سایت خود بر روی یک سرور با کارایی بالا در نظر بگیرید.

علاوه بر این، به حداقل رساندن اسکریپت‌های resource-blocking و استایل‌ها می‌تواند زمان تعامل سایت را افزایش دهد.
در نهایت، تمام محتوا و عناصر وب را بهینه کنید تا سریع بارگیری شوند.

اصول سئو 5#: موبایل

اصول سئو 5#: موبایل

سئوی موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

این روزها بیش از 67 درصد جستجوهای آنلاین از طریق تلفن همراه انجام می‌شود و اگر می‌خواهید محتوای شما در صفحه نتایج رتبه بگیرد، ارائه خدمات به کاربران تلفن همراه بسیار مهمتر از همیشه است.

چگونه باید سایت را برای موبایل بهینه سازی کنید؟ این کار ساده‌تر از چیزیست که فکر می‌کنید. ابتدا با تست موبایل فرندلی گوگل بررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL خود را کپی و جایگذاری کنید. این ابزار به شما می‌گوید که آیا سایت شما برای تلفن همراه کاربردپذیری دارد یا خیر.

اگر سایت شما در تست رد شود، گوگل به شما می‌گوید که خطاها کجاست. برای مثال، ممکن است بگوید، «متن برای خواندن خیلی کوچک است» یا «محتوا از صفحه عریض‌تر است».

برای رفع این خطاها، یک وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو ایجاد کنید.

در ادامه چند نکته اضافی برای سئوی موبایل آورده‌ایم:

1. فشرده سازی تصاویر: فشرده سازی تصاویر می‌تواند به کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت کمک کند، که می‌تواند به طور قابل توجهی بر سرعت بارگذاری سایت شما تأثیر بگذارد.

2. به حداقل رساندن درخواست‌های  HTTP: این به معنای کاهش تعداد فایل‌هاییست که باید برای نمایش سایت شما بارگذاری شوند. ترکیب چندین فایل CSS و جاوا اسکریپت در یک فایل می‌تواند به کاهش تعداد درخواست‌های HTTP کمک کند.

3. استفاده از شبکه تحویل محتوا  (CDN): یک CDN می‌تواند با توزیع محتوا در چندین سرور در سراسر جهان به کاهش زمان بارگذاری صفحه کمک کند.

در نهایت، استفاده از پاپ آپ و ویجت‌ها را کاهش دهید، زیرا می‌توانند سرعت وب‌سایت شما را کاهش دهند.

1. برای سئوی محلی بهینه سازی کنید

به نحوه جستجو در گوشی هوشمند خود فکر کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید بیرون هستید و باید یک فروشگاه یا رستوران پیدا کنید.
 ۷۶ درصد از مردم هفته‌ای یک‌بار برای یافتن مشاغل محلی از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند که ۲۸ درصد آن منجر به خرید می‌شود.

این بدان معناست که زمان آن رسیده است که سئوی محلی خود را بهبود ببخشید تا بهترین نتایج را در تلفن همراه داشته باشید.

2. برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید

امروزه بسیاری از افراد از جستجوی صوتی در تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. در واقع، 27 درصد از جستجوهای تلفن همراه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. اهمیت جستجوی صوتی در حال افزایش است.

این برای شما چه معنایی دارد؟ خوب، به این معنی است که شما باید به اصول سئو بازگردید. به این فکر کنید که مردم چگونه از زبان طبیعی هنگام انجام جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. سپس، اکتشافات خود را به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید.

3. محتوا را پنهان نکنید

در نسخه موبایل سایت خود، قایم موشک بازی نکنید یا محتوا را به گونه‌ای متفاوت نمایش ندهید.

به عبارت دیگر، محتوا را پشت بخش‌ها، منوها یا دکمه‌ها پنهان نکنید. از آنجایی که گوگل ابتدا روی موبایل تمرکز می‌کند، باید بتواند تمام محتوای شما را در موبایل ببیند.

اصول سئو 6#: لینک‌ها

اصول سئو 6#: لینک‌ها


گوگل لینک‌ها را دوست دارد و شما هم باید همینطور باشید😊.

چرا لینک‌ها اینقدر مهم هستند؟

زیرا لینک دادن به محتوای مرتبط یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان شماست و اصول سئو هم به همین دلیل است.

لینک‌ گرفتن از سایت‌های معتبر یک سیگنال اعتماد به گوگل ارسال می‌کند. مثل این است که کسی شما را ضمانت کند. هرچه افراد بیشتری شما را تضمین کنند، شما قابل اعتمادتر هستید.

در اینجا چند راه دیگر برای ایجاد لینک وجود دارد:

1. یک مطالعه موردی یا case study را منتشر کنید

این کار یکی از طبیعی‌ترین راه‌ها برای وادار کردن مردم به لینک دادن به سایت شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مجموعه‌ای جالب از داده‌ها را از یک مطالعه اصلی که توسط شرکت شما انجام شده است منتشر کنید.

و اگر آن مطلب چیزی باشد که دیگران را شگفت زده کند، آنها قطعا این کار را انجام خواهند داد. آنها می‌خواهند مطالعه یا نتایج شما را در پست‌های وبلاگ خود ذکر کنند و به عنوان منبع به شما پیوند دهند.

اگر داده یا منابعی برای انجام این کار ندارید، case study نیز لینک جذب می کند. یک case study ممکن است بر روی یک نتیجه فوق العاده (و اینکه چگونه به آن رسیده‌اید) تمرکز کند.

در این صورت اگر افراد بخواهند در مورد آن موضوع پست وبلاگ بنویسند احتمالا برای نمونه به شما لینک خواهند داد.

2. برای شرکت‌های دیگری که با آنها کار کرده‌اید، توصیه‌نامه بنویسید

این یک تکنیک ساده اما دست کم گرفته شده برای به دست آوردن لینک است.

شما احتمالاً در همه جا توصیه نامه‌ها را دیده‌اید و حتی ممکن است آنها را در سایت خود داشته باشید. اغلب یک تصویر، نام، موقعیت و لینکی به سایت آن‌ها همراه با توصیه نامه مشاهده خواهید کرد.

به سادگی فهرستی از شرکت‌هایی که در سال گذشته با آنها کار کرده‌اید، تهیه کنید. سپس یک ایمیل برای آنها ارسال کنید و از خدمات برجسته آنها تشکر کنید. ذکر کنید که در صورت تمایل می‌خواهید برای سایت آنها توصیه نامه ارائه دهید.

احتمال زیادی وجود دارد که بپذیرند. زیرا چه کسی یک رفرنس درخشان برای شرکت خود نمی‌خواهد؟

و فراموش نکنید که اگر به صورت خودکار به شما لینک ندادند، مؤدبانه درخواست یک لینک را بدهید.

3. به یک محتوای مرتبط لینک دهید و دیگران را تشویق کنید تا به شما لینک دهند

لینک دادن به محتوای مرتبط شاید ترسناک به نظر برسد، اما جواب می‌دهد زیرا کاربر را از جستجوی آن اطلاعات نجات می‌دهد. اگر اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان بگذارید، احتمالاً تجربه خوبی در سایت شما خواهند داشت و برای اطلاعات بیشتر باز خواهند گشت.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید لینکی از سایر سایت‌های معتبر و محبوب دریافت کنید، باید مایل به پیوند دادن به آنها باشید.

اگر به محتوای مرتبط لینک ندهید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مردم بخواهند به شما لینک دهند.

این قضیه ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. با این حال، ساخت لینک یکی از آن اصول سئو است که باید به آن تسلط داشته باشید. خوشبختانه، می‌توانید از روش‌های زیادی برای دریافت بک لینک استفاده کنید، مانند:

  • لینک دادن به مطالب مشابه
  • ایجاد یک منبع ارزشمند که برای خوانندگان مفید باشد.
  • نوشتن در مورد چیزی که هیچ کس در مورد آن چیزی ننوشته است.
  • ایجاد اینفوگرافیک
  • انتشار یک پست جمع بندی پر از اطلاعات
  • محتوای بهتر ایجاد کنید. هرچه محتوای شما ارزشمندتر باشد، احتمال اینکه دیگران به آن لینک دهند بیشتر می‌شود.

اصول سئو 7#: اندازه گیری نتایج

اصول سئو 7#: اندازه گیری نتایج

هدف نهایی از پیاده سازی اصول سئو، هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما است. با نظارت بر عملکرد استراتژی سئوی خود، می‌توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود آن و افزایش رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو اتخاذ کنید.

ردیابی و تجزیه و تحلیل منظم نتایج سئو می‌تواند به شما کمک کند استراتژی خود را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب مناسب را هدف قرار می‌دهید، از موثرترین کلمات کلیدی استفاده می‌کنید و محتوای مرتبط را ارائه می‌دهید، که در نهایت منجر به ترافیک ارگانیک بالاتر و نتایج بهتر در کسب و کار می‌شود.

در زیر برخی از اصول سئو وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

1.KPI های خود را انتخاب کنید
باKPI ها باید روی چه چیزی تمرکز کنید؟ پس از همه، تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد. Semrush تمرکز شما را روی این موارد پیشنهاد می‌کند.

بیایید به برخی از آنها با جزئیات بیشتری نگاه کنیم:

  • قابلیت مشاهده ارگانیک میزان نمایش سایت یا محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را بدون تبلیغات پولی اندازه می‌گیرد. میزان دیده شدن ارگانیک بالا نشان می‌دهد که سایت شما رتبه خوبی دارد و مخاطبان زیادی را جذب می‌کند.
  • تبدیل به تعداد کاربرانی اطلاق می‌شود که اقدام مورد نظر شما را در سایتتان انجام می‌دهند، مانند پر کردن فرم سرنخ، خرید یا اشتراک در خبرنامه شما.
  • ارزش طول عمر مشتری کل درآمدیست که مشتری می‌تواند در طول عمر خود برای کسب و کار شما ایجاد کند.
  • بک لینک به معنای سایت‌های دیگریست که به سایت شما لینک می‌دهند. آنها یک عامل مهم رتبه بندی برای موتورهای جستجو هستند و می‌توانند به افزایش اعتبار دامنه سایت شما کمک کنند.
  • تعامل کاربر سطح درگیری و تعاملی است که کاربران با سایت یا محتوای شما دارند. این مورد شامل معیارهایی مانند زمان صرف شده در یک صفحه، نرخ پرش و اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی است.
  • ROI  مخفف بازگشت سرمایه است و درآمدی را که از کمپین‌های بازاریابی خود به دست می‌آورید در مقایسه با میزان سرمایه‌گذاری در آنها اندازه‌گیری می‌کند.
  • رتبه بندی کلمات کلیدی نشان می دهد که سایت یا محتوای شما چقدر برای کلمات کلیدی خاص در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه کسب می‌کند.
  • هزینه هر اکتساب (CPA) هزینه به دست آوردن مشتری را اندازه گیری می‌کند. این یک KPI مهم برای استراتژی کلی بازاریابی و فروش است، زیرا به شما کمک می‌کند مقرون به صرفه بودن تاکتیک‌های بازاریابی خود را درک کنید.

2. یک برنامه ردیابی منظم ایجاد کنید

اگر می خواهید در سئو موفق شوید، پیگیری پیشرفت و نظارت منظم بر KPIها و معیارها بسیار مهم است. با انجام این کار، می‌توانید تغییرات در عملکرد را شناسایی کنید، مسائل یا تهدیدات را شناسایی کنید و فرصت‌های جدیدی را برای بهینه سازی استراتژی خود کشف کنید.

با برنامه ریزی فواصل منظم برای ردیابی و تجزیه و تحلیل، درک دقیقی از عملکرد سئو وب سایت خود در طول زمان خواهید داشت. بسته به مدل کسب و کار خود، می‌توانید ردیابی هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه خود را اندازه گیری کنید.

در حالی که بسیاری از سازمان‌ها KPI خود را روزانه دنبال می‌کنند، تعداد دفعاتی که باید بررسی کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • تغییر الگوریتم‌ها
  • چه کسی داشبورد سئو و گزارشات را خواهد خواند؟ آیا شما با یک آژانس کار می‌کنید یا این مسئولیت کارمند است؟
  • دلیل اینکه چرا آنها را ردیابی می‌کنید (به دنبال ترندها یا تبدیل‌ها، اندازه گیری کمپین‌های تبلیغاتی و غیره هستید)

3. آماده باشید تا بر اساس نتایج خود عمل کنید

به استراتژی محتوای خود و اهداف تعریف شده خود مراجعه کنید تا ببینید آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

این کار به معنی تجزیه و تحلیل داده‌ها و تشخیص الگوهای شماست. آیا چیزی وجود دارد که بتوانید در آن پیشرفت کنید؟ به عنوان مثال، آیا به اندازه کافی بک لینک دریافت می‌کنید؟ در غیر این صورت، باید پست‌های ارتباطی و مهمان بیشتری انجام دهید. یا شاید تعداد کلیک‌های شما کمتر از چیزی است که می‌خواهید. پس باید با تست A/B شروع کنید تا ببینید کدام تبلیغ بهتر عمل می‌کند.

4. ایجاد تجربه سئوی خود

از دوره‌های آنلاین گرفته تا انجمن‌ها، فرصت‌های زیادی برای رشد مهارت‌ها و به روز ماندن در مورد آخرین ترندها و بهترین شیوه‌ها وجود دارد. با این حال، اگر بخواهید فراتر از اصول سئو بروید، چه کاری انجام می‌دهید؟

به کارگیری نکاتی که آموخته‌اید و نظارت بر نتایج، بهترین راه برای این است که ببینید آیا تکنیک‌ها برای شما کارآمد هستند یا خیر.

اگر نتایج قابل توجهی می‌بینید و به اهداف خود نزدیک می‌شوید، همین کار را بیشتر انجام دهید.

نتیجه

سئو مانند تلاش برای رسیدن به یک هدف متحرک است. با این حال، به کارگیری مهارت‌های اصول سئو به شما کمک می‌کند تا موفقیت لازم را کسب کنید.

هنگام کار بر روی سایت خود به مخاطبان و موتورهای جستجو فکر کنید. در نهایت، فراموش نکنید که با بهینه سازی برای موبایل، از روندها پیشی بگیرید. با تمرین کافی، هر کسی می‌تواند این کارها را انجام دهد.

اصول سئوی شما چیست؟

از همین نویسنده: