بسیاری از ما اغلب نام خود را در جستجوی گوگل جستجو می‌کنیم. اگر می‌خواهید نام و سایر اطلاعاتتان در نتایج گوگل وجود داشته باشد، راه‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. ثبت اسم در گوگل، آنقدرها هم سخت نیست!

وقتی اسم کسی را در گوگل جستجو می‌کنید، چقدر صفحه را به پایین می‌روید و نگاه می‌کنید؟ اکثر مردم، خیلی صفحه را به پایین نمی‌روند. در واقع، تقریباً 90٪ از جستجوگران روی نتایجِ بعد از صفحه اول، کلیک نمی‌کنند.

بنابراین اگر اسم شما در بالای جستجوی گوگل نمایش داده نشود، چه کاری باید انجام دهید؟ ظاهر نشدن در نتایج جستجو می‌تواند شما را غیرحرفه‌ای یا غیرقابل اعتماد جلوه دهد. به‌علاوه، اگر مردم نتوانند اطلاعات دقیق و مفیدی درباره شما بیابند، بر اساس محتوای نادرست، منسوخ یا مضر، باید درباره شما نتیجه‌گیری کنند. پس ثبت اسم در گوگل بسیار اهمیت دارد!

خوشبختانه، برای ثبت اسم در گوگل، گام‌های ساده و موثری وجود دارد که حتی اگر در مورد دیجیتال مارکتینگ یا تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) چیزی ندانید، برایتان کاربردی خواهد بود.

روش‌های تضمینی برای ثبت اسم در گوگل

ثبت اسم در گوگل

1. یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی اصلی ایجاد کنید

پروفایل‌های اجتماعی، اعتبار زیادی دارند و اغلب در بالای نتایج جستجو برای اسم یک فرد ظاهر می‌شوند. برای استفاده از این نکته کلیدی، باید برای بزرگترین سایت‌ها از جمله لینکدین، فیسبوک و توییتر پروفایل ایجاد کنید و مطمئن شوید که از نام خود در دسته‌ها و آدرس‌های پروفایل استفاده می‌کنید.

به عنوان مثال، نام کاربری توییتر شما باید چیزی شبیه به @اسم شما باشد. در فیسبوک، یک پروفایل عمومی محدود بسازید و URL سفارشی خود را با نام خود به عنوان آدرس، مانند این درخواست کنید: www.facebook.com/yourname

2. یک سایت برای خود راه اندازی کنید

اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، در یک شرکت میزبانی وب یا خدمات برندسازی شخصی ثبت نام کنید.
مطمئن شوید که نام سایت خود را www.yourname.com یا چیزی مشابه آن بگذارید تا زمانی که مردم شما را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، رتبه بالایی در نتایج کسب کند.

در مرحله بعد، باید محتوا به سایتتان اضافه کنید. با یک بیوگرافی کوتاه از خودتان و یک عکس شروع کنید. بیوگرافی باید چند بار شامل نام شما باشد، اما زیاده روی نکنید – باید به طور طبیعی به متن اضافه شود. اگر به وب آشنایی دارید، باید بیوگرافی خود را با داده‌های ساختار یافته مانند schema.org یا نحو استاندارد دیگری علامت گذاری کنید.

همچنین خوب است که اطلاعات غیر بیوگرافی در سایت خود داشته باشید که برای جستجوگران مفید باشد. به عنوان مثال، می‌توانید چند مقاله کوتاه درباره موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید یا مرتبط با حرفه شما هستند، پست کنید.

فقط مطمئن شوید که محتوا جالب و منحصر به فرد باشد (آن را از جای دیگری کپی نکنید). همچنین نوشتن یک چیز اساسی، مهم است. گوگل سایت‌هایی را که دارای مقالات طولانی تر، ۸۰۰ کلمه به بالا هستند، به سایت‌های با نوشته‌های کوتاه ترجیح می‌دهد.

3. برای کلمات کلیدی بهینه سازی کنید

کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای سایت‌ها را رمزگشایی کنند. به عنوان مثال، اگر شما یک متخصص اطفال به نام فرید فرامرزی هستید، ممکن است کسی عبارت «فرید فرامرزی دکتر» را جستجو کند. کلمه “دکتر” یک کلمه کلیدی مرتبط با نام شما خواهد بود و گوگل به دنبال کلمه “دکتر” در وب سایت شما خواهد بود.

البته، این بدان معنا نیست که سایت شما برای هر اصطلاحی که در سایت می‌نویسید، ظاهر می‌شود. مفهوم متن مهم است. به همین دلیل ایده خوبیست که برای سایت خود مقالاتی بنویسید که در مورد موضوعاتی هستند که دوست دارید با آنها شناخته شوید.

برای مثال، دکتر فرید فرامرزی ممکن است در مورد تغذیه دوران کودکی، نقاط عطف رشد کودک، نکاتی برای تازه مادران و غیره بنویسد. (همچنین می‌توانید کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا بفهمید کدام موضوعات بیشترین کارایی را دارند، اما اگر تقریباً هیچ حضوری در وب ندارید، این کار ضروری نیست.)

از آنجایی که افراد بیشتری هنگام جستجوی این عبارات مرتبط روی سایت شما کلیک می‌کنند، گوگل شروع به پیوند این عبارات با نام شما می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که سایت شما واقعاً درباره شماست.

با این حال، مهم است که در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. در روزهای اولیه وب، می‌توانستید فقط با فهرست کردن اصطلاح مورد علاقه خود (مثلاً «سیستم‌های تصفیه آب») در گوگل رتبه بگیرید. اما موتورهای جستجوی مدرن، سایت‌ها را بر اساس میزان مفید بودنشان برای جستجوگران ارزیابی می‌کنند، نه بر اساس تعداد کلمات کلیدی آنها. به این ترتیب، بهترین راه برای رتبه بالا گرفتن و ثبت اسم در گوگل، ایجاد محتوایی‌ست که در مورد موضوعات مرتبط با زندگی شماست و به خوبی نوشته شده است.

4. شروع به پرورش لینک‌های سایت کنید

وقتی نوبت به نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها در صفحه نتایج گوگل و ثبت اسم در گوگل می‌رسد، الگوریتم‌های موتورهای جستجو سایت‌هایی را که سایت‌های دیگر به آنها پیوند می‌دهند، اولویت‌بندی می‌کنند. هر چه تعداد سایت‌های بیشتری به سایت شما لینک دهند، رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود.

چند راه برای لینک سازی سایت وجود دارد:

  • محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید—هر چه دیگران محتوای شما را بیشتر ببینند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، احتمال بیشتری وجود دارد که کسی به شما لینک دهد.
  • یک پست وبلاگ مهمان بنویسید—اگر نویسنده‌ای قوی هستید، می‌توانید به وبلاگی مرتبط با صنعت خود نزدیک شوید و از آنها بخواهید که یک پست مهمان در مورد موضوعی که مورد علاقه شماست، بنویسند.
  • از یک هدف خوب حمایت کنید—بسیاری از موسسات خیریه و گروه‌های غیرانتفاعی در ازای مشارکت‌های شما لینکی به سایت شما ارائه می‌دهند.
  • برای دایرکتوری‌های حرفه‌ای ثبت‌نام کنید—اگر صنعت شما دارای سازمان‌های حرفه‌ایست که اعضا را در وب‌سایت‌های خود فهرست می‌کنند، ببینید آیا می‌توانید آنها را وادار کنید تا به شما لینک دهند.

*****
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک حضور آنلاین قوی، با ما در ارتباط باشید. ما خوشحال می‌شویم که برای ثبت اسم در گوگل به شما کمک کنیم.

منبع

از همین نویسنده: