همچنان که کسب‌وکارهای بیشتری به سمت آنلاین شدن حرکت می‌کنند و فناوری‌های جدید نوآورانه در حال توسعه هستند، رشد دیجیتال مارکتینگ نیز افزایش می‌یابد. نحوه ارتباط و تعامل ما با برندها در حال حاضر عمدتاً به صورت آنلاین انجام می‌شود، به این معنی که کسب و کارهایی که از ابزارهای بازاریابی دیجیتال استفاده نمی‌کنند، به ناچار عقب خواهند ماند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال در حال حاضر بخشی ضروری از هر کسب و کار موفق است، زیرا شرکت‌ها به دنبال هدف قرار دادن آن دسته از کاربرانی هستند که تحقیقات محصول را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. (که طبق تحقیقات 78% از کاربران اینترنت را شامل می‌شوند).

 این بدان معناست که کسب‌وکارها بیش از همیشه بودجه‌شان را به تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ خود اختصاص می‌دهند و دیجیتال مارکترهای خبره را برای کمک به پیشرفت شرکت خود به‌کار می‌گیرند.

به همین دلیل است که باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزید، تا بتوانید این شکاف مهارتی را پر کنید، به افزایش آگاهی یک برند کمک کنید و فرصت‌های اقتصادی جدیدی را برای کسب و کارها باز کنید.


در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا دیجیتال مارکتینگ می‌تواند یک انتخاب شغلی خوب برای شما باشد و دلایل اصلی اینکه چرا باید دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید را بررسی خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به مؤثرترین راه برای تبلیغ یک برند به مشتریان تبدیل شده است. در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ به طور گسترده توسط کسب و کارهایی که می‌خواهند اطلاعات محصولات یا خدمات خود را به حداکثر تعداد مشتریان احتمالی برسانند، استفاده می‌شود. برخی از انواع اصلی بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو  (SEO)
  • رسانه‌های اجتماعی
  • محتوا
  • ایمیل
  • پرداخت به ازای کلیک  (PPC)
  • اینفلوئنسر

کسب‌وکارها به‌شدت به استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ تکیه می‌کنند تا بتوانند افرادی را که به صورت آنلاین خرید می‌کنند، هدف قرار دهند. اکثر خریداران اکنون به‌جای فروشگاه‌های فیزیکی، موارد موردنیازشان را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. خواه روی گوشی، تبلت، لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیجیتال دیگری باشد.

اگر دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید، می‌توانید به پیشبرد برند و افزایش سود کسب‌وکار کمک کنید. فرصت‌ها برای بازاریابان دیجیتال فراوان است، به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به یک انتخاب شغلی محبوب است.

10  دلیل که چرا باید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید

بازاریابی دیجیتال روز به روز رو به رشد است و اکنون زمان بسیار خوبی برای درخواست شغل در این بخش است. با این حال، اگر هنوز برای فراگیری این مهارت، متقاعد نشده‌اید، ما 10 دلیل برای ارزشمند بودن یادگیری بازاریابی دیجیتال را گردآوری کرده‌ایم.

1.  رسیدن به مدارج بالا در این شغل نسبتاً آسان است

بازاریابان دیجیتال مبتدی موانع زیادی برای ورود به این شغل ندارند، زیرا موقعیت‌های سطح پایین زیادی برای کسانی که تجربه زیادی در این زمینه ندارند در دسترس است. داشتن صلاحیت‌ها و تجربه مناسب قطعا در استخدام به شما کمک می‌کند، اما بدون آنها هم امکان پذیر است.

اگر به تازگی فارغ التحصیل شده‌اید یا شغل خود را تغییر داده‌اید، داشتن مهارت‌های مناسب و طرز فکر مثبت و خلاق به پذیرفته شدن درخواست کاری شما کمک می‌کند. اساساً، نباید از انتخاب شغل در دیجیتال مارکتینگ بر اساس سابقه و تجربه خود دلسرد شوید، زیرا می‌توانید از سطح پایین شروع کنید و کم کم پیشرفت کنید.

2.  تقاضای بالا برای بازاریابان دیجیتال

همانطور که دیجیتال مارکتینگ به رونق خود ادامه می‌دهد، تقاضا برای بازاریابان دیجیتال هم در کنار آن افزایش می‌یابد. در سال 2021، 225000 نفر در زیر بخش تبلیغات و بازاریابی مشغول به کار بودند و تعداد مشاغل تبلیغات دیجیتال در بریتانیا به طور متوسط ​​بین سال های 2018 تا 2023 سالانه 6.1 درصد رشد داشته است.

به همین دلیل است که دیجیتال مارکتینگ یک گزینه عالی برای کارمندانی است که خواهان قدرت انتخاب و فرصت بیشتری هستند. اکنون کسب‌وکارها اهمیت تبلیغ برند خود را به صورت آنلاین درک کرده‌اند و بر این اساس بخش‌های دیجیتال مارکتینگ خود را گسترش می‌دهند.

در آینده، این احتمال وجود دارد که تقاضا برای بازاریابان دیجیتال به رشد خود ادامه دهد، به همین دلیل اکنون زمان به دست آوردن صلاحیت‌های لازم و شروع یادگیری بیشتر در مورد این حرفه با دوره‌های بازاریابی دیجیتال است.

3. نقش‌های شغلی متنوع

یکی از مزایای اصلی انتخاب شغل در دیجیتال مارکتینگ ، تنوع مسیرهای شغلی مختلف است که در دسترس شماست. مشاغل در این بخش بسیار متنوع است و به شما امکان می‌دهد در رسانه‌های اجتماعی، سئو، محتوا، ایمیل و موارد دیگر تخصص داشته باشید. صرف نظر از مهارت‌ها و علایق شما، احتمالاً نقشی در بازاریابی دیجیتال پیدا خواهید کرد که متناسب با نیازهای شما باشد و شما را تشویق به پیشرفت کند.

در دیجیتال مارکتینگ، تغییر عنوان شغلی به دلیل وجود مهارت‌ها و دانش فراوان بین مسیرهای مختلف شغلی آسان است. با دیجیتال مارکتینگ، شما مجبور نیستید تا آخر عمر نگران انجام یک کار مشابه در یک شرکت باشید، بلکه تنوع و گزینه‌های فراوانی برایتان وجود دارد.

4. محیط کاری انعطاف پذیر

حتی قبل از همه‌گیری کووید-19، شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ از قبل شروع به اجرای طرح‌های کاری انعطاف‌پذیر کرده بودند. در حال حاضر، کم پیش می‌آید که شغلی در بازاریابی دیجیتال، امکان کار انعطاف پذیر را ارائه ندهد، زیرا اکثر شرکت‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که از خانه کار کنید. برخی از مشاغل کاملاً دورکاری هستند، اما رویکرد ترکیبی (ترکیبی از دورکاری و حضوری) بهتر است.
دیجیتال مارکتینگ همچنین انتخاب شغلی خوبی برای کسانی‌ست که مایلند به عنوان فریلنسر کار کنند. به دلیل ماهیت آنلاین این نقش، تقریباً می‌توانید از هر کجای دنیا کار کنید، به همین دلیل است که این حرفه بسیار محبوب شده است.

5. امکان توسعه مهارت‌های جدید

مطمئناً در بازاریابی دیجیتال در معرض نقش‌های مختلفی قرار خواهید گرفت که مجموعه مهارت‌های شما را توسعه می‌دهد. داشتن مجموعه‌ای از مهارت‌های متنوع در بازار کار رقابتی بسیار ارزشمند است.

خواه توسعه وب‌سایت باشد یا تولید محتوا، تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی، سئو یا PPC؛ مهارت‌های دیجیتالی که در این زمینه‌ها یاد می‌گیرید همگی بسیار باارزش و دائمی هستند. اگر روزی تصمیم بگیرید حرفه خود را تغییر دهید و دنیای دیجیتال مارکتینگ را ترک کنید، می‌توانید مطمئن باشید که مهارت‌هایی که آموخته‌اید در سایر بخش‌ها به شما کمک می‌کند.

6. حقوق رقابتی

پول همه چیز نیست، اما حقوق رقابتی ارائه شده در این حرفه یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که افراد می‌خواهند دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرند. حقوق و دستمزدهای بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر صنایع تقریبا بالاتر است (مخصوصا اگر تجربه بالایی در آن کسب کرده باشید و مدیر دیجیتال مارکتینگ شوید).

از آن جایی که تقاضا برای بازاریابان دیجیتال همچنان در حال رشد است و پول بیشتری توسط مشاغل برای بازاریابی دیجیتال خرج می‌شود، انتظار می‌رود که میزان دستمزدها همچنان در حال افزایش باشد.

7.  به شما امکان می‌دهد خلاق باشید

اگر خود را فردی خلاق می‌دانید، یادگیری دیجیتال مارکتینگ، بسیار مناسبتان خواهد بود. نقش یک بازاریاب دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که اشتیاقتان به خلاقیت را با اهداف حرفه‌ای خود ترکیب کنید، خواه در زمینه فیلمبرداری باشد یا طراحی گرافیک، کپی رایتینگ یا هر زمینه دیگری در این بخش تخصص داشته باشید.

این احتمال وجود دارد که مسئولیت‌های شغلی شما هفته به هفته تغییر کند و به شما امکان می‌دهد در نقش‌ها و پروژه‌های مختلف خلاق باشید. ایده‌های جسورانه و نوآورانه در دنیای بازاریابی دیجیتال مورد استقبال قرار می‌گیرند، به این معنی که می‌توانید خلاقیت خودتان را آزاد بگذارید تا رشد کند.

8.  رشد سریع صنعت

حرفه دیجیتال مارکتینگ همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و به همان نسبت هم کسب و کارها در این زمینه بیشتر پول خرج می‌کنند. در واقع، در سال 2022 هزینه کلی بازاریابی دیجیتال در بریتانیا 25.84 میلیارد پوند بود. این رقم هر سال در حال افزایش است و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت نشان نمی‌دهد، بنابراین آینده برای بازاریابان دیجیتال روشن است.
تا زمانی که فناوری آنلاین به توسعه خود ادامه دهد و اتکای ما به اینترنت کاهش نیابد، این افزایش رشد را شاهد خواهیم بود.

9. برد-برد

مهارت‌های کلیدی دیجیتال مارکتینگ شامل توانایی کار تیمی، همکاری و برقراری ارتباط موثر است. اگر اینها ویژگی‌هایی است که از آن برخوردارید و از آنها لذت می‌برید، آنگاه مناسب این شغل خواهید بود. بسیاری از نقش‌های بازاریابی دیجیتال شامل استراتژی و مقابله با مشکلات پیچیده به عنوان یک تیم است.
بازاریابان دیجیتال تمایل به ایجاد روابط کاری قوی دارند و تیم‌ها بسیار نزدیک با هم کار می‌کنند و از یکدیگر حمایت می‌کنند. یادگیری دیجیتال مارکتینگ بسیار سرگرم کننده است و خوشبختانه این لذت متوقف نمی‌شود.

10. امنیت شغلی

دلیل نهایی اینکه چرا باید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و شغلی در این بخش در نظر بگیرید، مسلماً یکی از مهمترین آنها است. در یک بازار کار رقابتی و در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، امنیت شغلی به طور فزاینده‌ای اهمیت دارد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، صنعت بازاریابی دیجیتال همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، تقاضا زیاد است و نقش‌های شغلی فوق‌العاده متنوع هستند، که همگی از نظر طول عمر شغلی، نویدبخش خوبی هستند.

اخیراً با همه‌گیری کووید-19، شاهد بودیم که بسیاری از کسب و کارها برای مقابله با آن تلاش زیادی می‌کردند، اما در مورد بازاریابی دیجیتال اینطور نبود، زیرا حتی شرکت‌های بیشتری تلاش‌های بازاریابی خود را به صورت آنلاین متمرکز کردند.

اگر می‌خواهید شغلی با فرصت های فراوان، توانایی پیشرفت شغلی و چشم انداز امنیت شغلی خوب شروع کنید، انتخاب دیجیتال مارکتینگ یک حرکت هوشمندانه خواهد بود.

از همین نویسنده: